Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Reziina - 27.01.2018, 09:14:26
-
Pikainen kysymys.. Onnistuuko 01- vuoden V70XC:n automaattivaihdekepin asennon siirto ilman virtojen kääntämistä virta-avaimesta? Vaihtaisin keskikonsolin taustavaloja mutta tuo ilmastoinnin paneeli ei mahdu tulemaan ulos kun vaihde on P:llä
-
Keppi taakse ja akku irti, niin ei ainakaan satu vahinkoja.
Ja akku taas takaisin vasta kun kaikki osat on kiinni. SRS-koodinhan saa aikaan laittamalla virrat päälle ilman ilmastoinnin paneelia.
-
Eikö akun irroittamisesta tule mitään vika-koodeja?
-
Enkä myöskään tiedä radiolle koodia jos se kysyy sitä akun irroituksen jälkeen :'(
-
Käsittääkseni näissä ei enää radiot pyydä koodeja, ainakaan facelift mallit.
-
Käsittääkseni näissä ei enää radiot pyydä koodeja, ainakaan facelift mallit.
Enkä myöskään tiedä radiolle koodia jos se kysyy sitä akun irroituksen jälkeen :'(
Eikö akun irroittamisesta tule mitään vika-koodeja?
Noup, aikaisemmat mallit pyysi nuita koodeja..
Akun -kengän voi irroittaa eikä pukkaa vikakoodeja.
-
Eli siis näin pitäisi homman sujua oikein:
-virta-avaimesta virrat päälle ja keppi mahdollisimman taakse
-virta-avaimet 1-asentoon jolloin jää virrat kojelautaan
-akun miinusnapa irti
-paneelin voi irroittaa liittimistään
?
-
Kello pitää säätää ajalle, kun akku liitetty. :o
-
Juuri näin voi tehdä ja pitääkin virallisten ohjeiden mukaan.
Samalla minimoidaan riski, että virta-avainta kääntäessä turvatyyny pamahtaisi naamalle, jos rempassa on mennyt jotain pieleen, koska olet itse takakontin luona virtojen kytkeytyessä.
Ja ilmeisesti radion suojaus toimii niin, että jos sen irrottaa ilman virtoja, niin sitä ei saa toimimaan toisessa autossa. Eli henkilö, jolla on avain autoon ja irrottaa radion virrat päällä on oletettavasti oikealla asialla ja voi myös myydä radion eteenpäin.
Tällaisen käsityksen olen saanut ja siis mitään koodeja nämä ei ainakaan kysy, vaan suojaus toimii jotensakin edellä kuvatulla tavalla.
-
Kiitos vastauksista! Nyt on lamput vaihdettu! :)
-
Eli siis näin pitäisi homman sujua oikein:
-virta-avaimesta virrat päälle ja keppi mahdollisimman taakse
-virta-avaimet 1-asentoon jolloin jää virrat kojelautaan
-akun miinusnapa irti
-paneelin voi irroittaa liittimistään
?
Toi akun irrottaminen virrat päällä ei vissiin aiheuta ongelmia, mutta jos haluaa pelata varman päälle, niin akun voi ottaa kyllä irti keppi p-asennossa.
Tonne hifipuolelle kirjoittelin aiemmin, kun vastaavan ongelman kanssa pähkäilin, eli keppi p-asentoon, virta 0-asentoon, 5min odottelu, akun miinusnapa irti, virta 1- (tai ehkä 2-asentoon) ja keppi siirtyy d-asentoon, jarrua pitää ehkä painaa, en muista varmasti. Toimii siis ainakin V70 -05 geartronicille.