Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Toonto - 30.01.2018, 20:04:44
-
Tekeekö 600tkm ajelulla b230fk motilla mitään? Jos tämmöistä päätyy käyttämään millaista remppaa suosittelette, vai kannattaako unohtaa koko homma? :idiot2:
-
Ostin joku vuosi sitten 650tkm ajetun ysin vakio öljyruiskullisella b230fk-koneella. Auto oli ollut vielä taksina ison osan elämästään, eli tyhjäkäyntiä noiden kilsojen päälle oli vielä siunaantunut tavallista enemmän.
Auto meni purkuun mädän koppansa takia. Edellinen omistaja oli laiminlyönyt aika reilusti. Itse kone toimi hienosti ja läpäisi päästöt leimalle normaalisti. Ajossa ajettuja metrejä ei huomannut moottorin osalta. Myös kone meni purkuun. Kaikki palikat olivat vielä aika hyvin mitoissaan lukuunottamatta männäntappeja, joissa oli selvät pykälät. Sylintereissä tuntuva rappu myös. 2/3 osaa matkasta kuitenkin vielä tehtaan hoonit näkyvissä. Ylhäällä katkovälit millin luokkaa uusilla renkailla.
Kone jäi odottamaan inspiraatiota, eli on edelleen kasaamatta. Yllätyin kyllä muiden osien hyvästä kunnosta. Autossa oli kattava huoltovihko eikä merkintöjä edes kansiremontista. Näkisin että kohtis aihio vielä tuollainen 600tkm ajettu, mutta jos koneen tekee täytyy varautua että tekemistä löytyy.