Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jago - 02.02.2018, 14:01:46
-
Tuo otsikon Volvo on itselle vielä tuore tapaus ja huomasin että hanttimiehen puolelle puhaltaa jonkin verran huonommin lämmintä. Autossa on automaatti-ilmastointi. Mistä vikaa kannattaisi hakea, joku jumittava ilmanjakoläppä tms? Vai onko kyseessä ominaisuus, jotka vielä ovat hiukan hukassa kun on tuore hankinta?
-
Harvemmin näissä on tasasesti puhaltanu itellä ainakaan..Tuppaa ne putket / pömpeli vuotamaan siellä kojelaudan takana yleensä..
-
Hanskalokeron purin tuossa yhtenä päivänä pois ja ei käsin siellä ainakaan tuntunut mitään vuotoja, tosin eipä kädellä ihan joka paikkaan pääse tunnustelemaan. Eli ominaisuuden piikkiin menee tämä.
-
Lämppärin kennon ympärillä se isoin vika on.
Mut ei kuitenkaan tarkoita koko autoa. :D
Kannattaa kuskin puolelta kurkata ratinalus muovien taakse.
-
Lämppärin kennon ympärillä se isoin vika on.
Mut ei kuitenkaan tarkoita koko autoa. :D
Kannattaa kuskin puolelta kurkata ratinalus muovien taakse.
Sama vika, mikä siellä on yleensä irti?
-
Sama vika, mikä siellä on yleensä irti?
Kotelo irvistää kennosta ja kuljettajan puolen putki voi repsottaa. Taitaa alkujaan olla vain maalarinteipillä varmistettu liitos tässä putkessa.
Hyvää jesaria kun kieputtaa koteloon ja putkiliitoksiin tulee hyvä.
-
Sama vaiva oli täälläkin..Hiljattain kennojumpan autom.ilmastointimalliin tehneenä huomasin sen,että apumiehen puolisille suuttimille johtava musta neliömuoviputki on ilmeisesti jo tehtaalla söhritty huonosti paikalleen.Tämä kyseinen putki erkanee lämppärin kotelon ylöspäin ilmaa jakavasta yhteestä,ja oli siis paikoillaan siten,että ilma pääsi vuotamaan osittain putken ohi.Kannattaa tarkistaa tämä.Myös kennon koteloinnin ylä- ja alailmaputket yhdistävä muhvi on tiivistetty jollain ajan saatossa murenevalla vaahtomuovitiivisteellä,jouduin senkin tiivistelemään uudestaan kunnolla ja ajan kanssa,että tuli hyvä.Autom.ilmastointilämppärissä ei myöskään ole (onneksi) mitään ainoastaan vasemmalle tai oikealle ilmaa ohjaavia läppiä,siellä on vain ylöspäin tai alaspäin ohjaavat läpät ja pari välimallin asentoa.Astevalintakiekkokin ohjaa vain servon käyttämää luukkua,joka anturien ohjaamana ottaa kylmää ilmaa mukaan tai pois,miten vain kuski haluaa.
-
Sen verran näytti työohjeessa olevan tekemistä ettei tuota kojelautaa viitsi räjäyttää ihan turhanpäiten. Taidan odotella että tulee kennon vaihto eteen niin menee tämä siinä samassa. Ei tuo hanttimiehen puolen puhallus kuitenkaan ihan hengetön ole.