Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Glad008 - 02.02.2018, 15:26:06
-
Hei,
Autossa tyhjäkäynti ongelmaa, onglemat alkavat kun moottori on lämmin. Kylmänä ei tunnu olevan ongelmia.
Auto täristää ja käy epätasaisesti, mutta kierrokset eivät heilu. Tuntuisi kuluttavan hieman liikaa löpöä ja tehon puutetta. Pakoputken päästä kun käy kokeilemassa kädellä, niin putkesta tuleva ilma sykkii niinkuin sydämen tahtiin(vaikea selittää).
Myös kun painaa kaasua paikallansa, niin kuuluu erittäin äänekäs matala mörinä ääni. Ääni tulee moottorin ilmansuodatin putkesta, sama ääni tulee BSR:n vapaavirtaussuadattimen kanssa.
Autoon on vaihdettu: puola, tulpat, jarrutehostin ja ilmamassamittari.
ja auto oli Volvo V70 2.4T 2001vm automaatti. Voin käydä ottamassa videota, jos saisi tuon äänen talennettua videolle.
-
Onko vikakoodeja luettu?
-
Onko vikakoodeja luettu?
Vikakoodit on luettu ja ei löytyny mitään.
-
Onko immu joku merkitön tarvike?
-
kaasuläppä, huohotus, lambdat (vaihtoväli 160tkm).
-
Tosiaan tuo ilmamassamittari on tarvikemalli. Kaasuläppäkotelo tuli putsattua kesällä. ja lambdat ei ole vaihdettu vähään aikaan. Unohtui mainita tuossa että autolla ajettu kohta 400tkm.
-
Tosiaan tuo ilmamassamittari on tarvikemalli. Kaasuläppäkotelo tuli putsattua kesällä. ja lambdat ei ole vaihdettu vähään aikaan. Unohtui mainita tuossa että autolla ajettu kohta 400tkm.
Minkä merkkinen lukija?
Kokeilisin laadukkaalla immulla, ei tuossa oikein muuta voi. :-\
-
Hae alkuperäinen Bosch motonetista.
Mulla hajosi kaksi Boschilaista IMMiä 3 vuoden sisään muutama vuosi sitten...viimeisin kestänyt taas muutaman vuoden.
-
Minkä merkkinen lukija?
Kokeilisin laadukkaalla immulla, ei tuossa oikein muuta voi. :-\
Tuli tuolla Volvo Vidalla luettua. Kaipa se pitää ostella tuo Bosch mallin immu :D Kahtellaan sitten ku saan rahaa sen verran, että voi taas laittaa autoa kuntoon.
-
Sain hieman äänitettyä tuolta pakoputken päästä ääniä. Ei suostunut Volvo tuottamaan moottoritilasta samoja ääniä tällä kertaan. Eli moottorin ilmanotosta kuuluu matalaa murinaa, aivan kuin olisi suora putki laitettu putkiston tilalle. https://youtu.be/Psi1G1qflxc (https://youtu.be/Psi1G1qflxc)
Kumma ku kylmänä toimii aivan moiteetta, mutta kun ajaa 10km lenkin niin ei meinaa toimia, tyhjäkäynti tökkii, kulutus nousee ja ei välillä jaksa liikkua vaikka kuinka kaasua antais(välillä ajossa yli 2000 kierrokset, niin ilmanotosta kuulee erittäin voimakkaan murinaa)
Meinas unohtua, laturi on varmaan tullut aikansa päähän. Valot himmenevät kierrosten tahtiin. En sitten tiedä voiko laturin ongelmat aiheuttaa nuo kaikki muut oireet.
Huomenna koittaa saada aikaa jostain korjaamolta, saavat ettiä vian
-
Kävin tänään korjaamolla ja oli tullut uusia vikakoodeja.
-644A -Säätyvä nokka-akseli, virheellinen signaali -Katkonainen
-4801 -Katalysaattorin tehokkuus, ryhmä 1 -Katkonainen
-903F -Kaasuläpän ohjainyksikkö, virheellinen toiminto -Jatkuva
Meinasin nyt tuon vvt solenoidin vaihtaa. Meinaako tuo kaasuläpän koodi että pitäs alkaa uusimaan koko kotelo? Tässä tais olla tuo Italian keksintö eikä Bosch.
-
Päivitystä tänne. Ostin uuden VVT solenoidin ja se vaikutti korjaneen tyhjäkäynti ongelmat.
Nyt taulussa palaa p0422 "Main catalyst efficiency below threshold bank 1" Oiskohan lambda menny? vai katti?
-
Kyllähän tuo koodi katalysaattoriin kallistuu..
-
Katista tuleva vikakoodi voi poistua kun tekee ohjelmistopäivityksen. Vaatii Volvon ohjelman. Kattivikoja on todella harvoin. Kannattaa silti käydä ensin kopistelemassa onko sisukset irti.
-
Katista tuleva vikakoodi voi poistua kun tekee ohjelmistopäivityksen. Vaatii Volvon ohjelman. Kattivikoja on todella harvoin. Kannattaa silti käydä ensin kopistelemassa onko sisukset irti.
Kuka näitä ohjelmistopäivityksiä tekee?
Itsellä antaa tuota 4801-koodia n. 1-2kk välein.