Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Jani O. - 11.09.2011, 13:14:26
-
Eli mahtuuko B200 pyörimään ympäri venttiilien mäntiin hakkaamatta jakoremmin napsuessa poikki? Ei taida, vanhemmat kymppisarjalaiset varmaan paremminkin?
-
Riippuu mikä B200. B200K kilahtaa mutta B200F ei
Onko faktaa että ei 200F-koneinen kilahda? Muistan jonkun tutun joskus kokeilleen että ei pyöri ympäri, voin muistaa väärinkin ja siksi haluaisin varmistuksen joltain jolla on kokemusta..
-
Enpäs sano enää mitään ettei kilahda kun löytyy ristiriitaista tietoa.
B200 koneet kilahtaa.
B230FT eikä B21E kilahda.
Miten on tilanne B230F?
-
B200F koneessa taitaa olla puristussuhde joku 10:1 Tuosta voisin päätellä että kolahtaa.
-
Muistaakseni vapareissa ei pyöri, turboissa mahtuu. Kokeile varovasti!
-
Sanovat jotta 200f kilahtaa. tai sitten ei... *tumppuun->
Tuolla aika kattavaa tietoa, osa toki ristiriitaistakin mutta en alkaisi kokeilemaan... :2funny:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=12321.0
Tosin tuo on museoikäistä tietoa, ei voi siis luottaa niinkuin 30V neitsyeeseen. P>
-
Muistaakseni vapareissa ei pyöri, turboissa mahtuu. Kokeile varovasti!
No ei ole kyllä ihan noinkaan, suurimmassa osassa vinokoneita pyörii muutamaa poikkeusta lukuunottamatta jotka ovat joko moniventtiilisiä, korkeapuristeisia tai 2.0 litraisia.
-
No ei se vaurioo tee jos hyvin varovasti koittaa avaimella pyörittää, tökkää jos tökkää
-
Tälläisen löysin museosta aikaisemmin:
"740 b200f koneella ja siit meni viime syksynä remmi poikki ni se oli kyl sit siin, muutama vena osu mäntiin ja meni vähä huonoks, mäntii ei tullu juuri mitään jälkeä. mutta kansi remppa oli edessä."
-
Ei pyöri. Joillakin on tosin käynyt hyvää tuuria kun jako on seonnut startatessa ja vain pari venttiiliä mutkalla tai vielä paremmalla tuurilla vain lautasen kuvat männissä. 360 B200F kammen kiila rikki ja kaikki venttiilit mutkalla, 740 B200F remmi poikki ja venttiilit kierossa, 240 B200K remmi poikki ja venttiileitä solmussa.
Vanhemmat Bxx lähes kaikki vapaastipyöriviä, Bxxx vaparit eivät pyöri vapaasti ja Bxxx turbot pääsääntöisesti vapaastipyöriviä. Puristussuhteesta voi päätellä, lähes kaikki alle 10 puristeiset pyörivät ympäri.
-
Haluaisin B230F:stä tieto kun siinä on 9.8 puristukset. Onko pattimännät kuten pikkuveljessään B200F:ssä? Jos on niin sitten kilahtaa sekin.
-
Ei pyöri. Joillakin on tosin käynyt hyvää tuuria kun jako on seonnut startatessa ja vain pari venttiiliä mutkalla tai vielä paremmalla tuurilla vain lautasen kuvat männissä. 360 B200F kammen kiila rikki ja kaikki venttiilit mutkalla, 740 B200F remmi poikki ja venttiilit kierossa, 240 B200K remmi poikki ja venttiileitä solmussa.
Vanhemmat Bxx lähes kaikki vapaastipyöriviä, Bxxx vaparit eivät pyöri vapaasti ja Bxxx turbot pääsääntöisesti vapaastipyöriviä. Puristussuhteesta voi päätellä, lähes kaikki alle 10 puristeiset pyörivät ympäri.
B230 koneet on suurimmalta osin vapaastipyöriviä, samaten kaikki 8v turbot. B230F*jokukirjaintähän* pyöri VX3 nokan kanssa vapaasti, kokeiltuna. B230E ja A taitaa olla ainoat 230 koneet, jotka eivät ole vapaastipyöriviä. Ja B200F on eri puristussuhteilla, osa pyörii vapaasti, osa ei.