Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: J.Edgar - 10.02.2018, 19:08:43
-
Elikkäs otsikon mukainen projekti olisi harkinnassa. Ottamatta kantaa sen enempää siihen onko tuossa mitään järkeä, kaipaisin tietoa miten tuommoinen vaihdos tapahtuisi käytännössä. Miten sähköt yms. B200E:ssä on se moottorin-ohjaus boxi tms.? Kyseessähän on vielä automaattilaatikollinen kärry että vauhtipyörähän pitää vaihtaa. B230A on vissiin sillä "juuttuvakurkkuisella" kaasarilla? :P
-
Vaihda pelkkä alakerta. B230E on eri sytkäboksiversiolla, voin sopuhintaan semmosen myydä jos et mualta löydä moista. B230A alakerta ja pistät päälle B200E kannen nokkineen ja ruiskuineen niin vermeet piristyy reilusti, eikä tartte alkaa ranettamaan mitään hölmöilyä sen kaasarin ja sytkälaitteiston suhteen.
-
Kiitoksia neuvosta. Tosin huomasin vasta jälkeenpäin että tuohan kone onkin B23A. Vissiin käy siihenkin?
-
Vaihda kansi vaan ruiskuineen sytkäosineen kaikkineen niin homma toimii, mutta on niissä pieniä eroja eli ei ihan jäniksen selässä kannata lähteä tekemään. Jakopään muovikopat ei käy muokkaamatta jotain, apulaitepyörän ja niiden kiinnityksen kanssa voi joutua jotain askartelemaan hiukan ja varmasti joku pultinreikä puuttuu, esim k-jetin kannattimen asioita jne., joku enempi kymppikoneiden kanssa askarrellut voisi tarkemmin varmistaa nuita detailieroja. Ei kuitenkaan mitään ylipääsemätöntä asiaa tule vastaan.