Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Lämmitys, Ilmastointi ja lisälämmittimet => Aiheen aloitti: JuhaKHJ - 14.02.2018, 11:31:15
-
Onko vika lämmittimessä vai missä kun lämmitettäessä paisuntasäiliöön kohoaa neste melkein piripintaan ja ylipainettakin? V70mk2 diesel -03vm.
Kokeilin vaimon vseiskakympistä vaihtaa korkkiakin mutta samaa ilmiötä oli. Toki lienee se mahdollisuus että molemmat korkitkin voisivat olla rikki ettei kuin uudella korkilla pystyisi testaamaan..
Jos pannu olisi puhki niin eikös se silloin kadottaisi nesteen?
-
Ilmaa/vesi ei kierrä, niin kiehuu paikallisesti ardicissa. Ei välttis vielä puhki, mutta tuo kiehuttaminen rikkoo sen helposti.
-
Ilmaa/vesi ei kierrä, niin kiehuu paikallisesti ardicissa. Ei välttis vielä puhki, mutta tuo kiehuttaminen rikkoo sen helposti.
Jos kiertovesipumppu on ehjä, niin todennäköisesti palopesän pohjassa on puolikasta kananmunaa muistuttava patti. Hetken päästä se menee särölle ja jäähdytysneste karkaa sitä kautta.
-
Ilmaa/vesi ei kierrä, niin kiehuu paikallisesti ardicissa. Ei välttis vielä puhki, mutta tuo kiehuttaminen rikkoo sen helposti.
Normaalissa ajossa vaikutti että pinta olisi norm tasolla. Voiko kiertoa rajoittaa joku muu kuin ilma? Onko siellä alla jotain putkia jotka saattaisi jostain ottaa itseensä damagea näin lumi ja jääkokkareisena aikana?
-
Normaalissa ajossa vaikutti että pinta olisi norm tasolla. Voiko kiertoa rajoittaa joku muu kuin ilma? Onko siellä alla jotain putkia jotka saattaisi jostain ottaa itseensä damagea näin lumi ja jääkokkareisena aikana?
Ajossa ei kiehuta koska moottorin vesipumppu kierrättää myös ardicissa nestettä.
-
Jos kiertovesipumppu on ehjä, niin todennäköisesti palopesän pohjassa on puolikasta kananmunaa muistuttava patti. Hetken päästä se menee särölle ja jäähdytysneste karkaa sitä kautta.
Tuo pattiko sitten hidastaa kiertoa ja saa veten kiehumaan? Paljoko tuonne lämppäriin maksaa ne sisuskalut sitten?
-
Tuo pattiko sitten hidastaa kiertoa ja saa veten kiehumaan? Paljoko tuonne lämppäriin maksaa ne sisuskalut sitten?
Näin minä sen olen kuvitellut. Olen kuullut korjatun lämmittimen käyttökokemuksia, että paineen muodostuminen jäähdytysjärjestelmään on jäänyt pois.
Palopesän pohjan vaihtotyön hinta riippu täysin tekijästä.
-
Tuo pattiko sitten hidastaa kiertoa ja saa veten kiehumaan? Paljoko tuonne lämppäriin maksaa ne sisuskalut sitten?
Ei siinä mikään patti hidasta kiertoa vaan pohjassa on hius halkeama joka saa aikaanpainetta järjestelmään
-
Ei siinä mikään patti hidasta kiertoa vaan pohjassa on hius halkeama joka saa aikaanpainetta järjestelmään
Ennen palopesän pohjan säröytymistä, pohja muuttaa rajusti muotoaan. Palopesään päin oleva patti tuskin hidastaa veden kiertoa, mutta siihen pattiin jää vesi seisomaan ja se sitten rupeaa kiehumaan.