Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Volvo_miäs - 15.02.2018, 19:35:39
-
Elikkäs omassa volvo 940 on semmoinen vika että lämpöisenä jättää kierrokset 1500-3000rpm välille, ja tätä palstaa lukiessa selvisi että kyseessä voisi olla tyhjäkäyntimoottori.
Äskettäin kävin irroittamassa tyhjäkäyntimoottorin ja tukin letkujen päät jotta voisin kokeilla käyntiä ilman sitä, mutta startti ei sanonut mitään joten ajattelin että jos tyhjäkäyntimoottorin laittaa takaisin paikalleen, ja jättää letkut laittamatta siihen kiinni niin voisi onnistaa. No ei onnistanut, startti ei inahdakkaan vaikka kaikki piuhat ovat kiinni, muut sähköt kyllä toimii ja akussa on virtaa, mikäs voisi olla vikana? Kiitos jo etukäteen :)
-
Onko startin heräte varmasti kunnolla kiinni? Ja jos on niin mittaa tuleeko siihen virtaa kun kääntää avaimesta. Itse etsisin tyhjäkäynti ongelmaa imuvuodosta jos tyhjäkäyntimoottorissa ei ole vikaa. Milläs koneella kyseinen auto on 8)
-
luulen kanssa et herätinvirta johto irti/ei saa kontaktia!
-
luulen kanssa et herätinvirta johto irti/ei saa kontaktia!
Solenoidin päässä taitaa olla kaksi laattaliitintä jos on "väärässä" ei kyllä startaa vaikka hetätevirtaa
tulee.
-
Auto on Volvo 940 -91 b230fb moottorilla ja tyhjäkäyntimoottori näytti siltä että se ei sulkeudu kokonaan vaan jää muutaman mm auki, ja nyt jos saisi auton käymään niin voisi kokeilla sitä imuvuotoa:)
-
Onkos manuaali vai automaatti?
-
Auto on Volvo 940 -91 b230fb moottorilla ja tyhjäkäyntimoottori näytti siltä että se ei sulkeudu kokonaan vaan jää muutaman mm auki, ja nyt jos saisi auton käymään niin voisi kokeilla sitä imuvuotoa:)
se ei kuulukkaan mennä kiinni,lepoasennossa noin 2-3 mm auki,mutta se ei liity milläänlailla siihen että auto ei starttaa!
-
Auto on manuaali, ja mikäs voisi olla kun starttikin on nyt vaihdettu?
-
Voihan kokeilla suoralla virralla akulta suoraan herätevirtaa startille ja varovaisuutta sitten siihen hommaan varmasti vaihde vapaalla :)
-
Voihan kokeilla suoralla virralla akulta suoraan herätevirtaa startille ja varovaisuutta sitten siihen hommaan varmasti vaihde vapaalla :)
niin eli tuleeko heräte?virtalukon pohja?
-
Heräte virtalukolta on nyt ohitettu ja tilalle on laitettu johto akulta nappulaan ja sieltä startin herätteelle ja kun tämä ei toiminut niin lautettiin suora virta akulta startille ilman nappulaa eikä vieläkään edes yritä startata
-
Nyt täytyy olla vikaa kaapeleissa,akun kengissä,akussa tae se vaihto startti sökö ,kuuluuko startin suunnalta mitään ääntä startatessa.
-
Ei kuulu mitään muuta kun surina bensapumpulta, onkos tossa 940 missään muualla sulakeita kun siellä tuhkakupin takana, ja meneekö startille muuta piuhaa kun se sinivihreä heräte ja virta?
-
Voisit tuon maapuolenkin vielä varmistaa. Joko mittaamalla akun miinusnavan ja starttimoottorin rungon väliltä ohmit tai laittamalla oman maakaapelin akulta startin runkoon.
-
Mitäs kun testattiin vanhaa starttia ottamalla virran ja herätteen akusta ja maadoittamalla sen starttikaapelin avulla pakosarjaan ja sillon toimi, ja koneen maakaapeli näyttää ainakin ihan hyvältä?
-
Jos käsitin oikein niin vika täytyy olla silloin plus kaapelissa , jos on alkuperäinen akkukaapeli niin tuppaa siitä puristusliitoksesta happanemaan akun puolelta.
-
Laitettiin virta uudelleen virtalukon kautta niin lähti käymään? En tiedä mitä tehtii oikein mut nyt näyttäis pelaavan :) onneks. Ja kiitos kaikille avusta :) :)