Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: juhnu-79 - 11.09.2011, 21:11:52
-
pistetään semmosta ajatusta et jos tommosta värkkäis ni mitenkä leimakonttorilla siihen suhtaudutaan tommoseen? esim. 89-vm korisessa autossa joka on alkuperäinen turbo.
-
Jossen ihan hakusessa ole, nii käsittääkseni rinnastetaan moottorin vaihtoon. Eli ei muutakun dynoon, ja osoittaa ettei tehot ole nousseet liikaa. Ahtimien määrällä ei ole merkitystä...ainoastaan teholla.
Jos taas on vähäpäästöinen, nii sitten menee VTT:n hommiksi.
-
no pitää kysellä tarkemmin ku menee ens viikolla tohon hopun-alueen konttoriin asioimaan et mitä mieltä siellä ollaan.
-
no pitää kysellä tarkemmin ku menee ens viikolla tohon hopun-alueen konttoriin asioimaan et mitä mieltä siellä ollaan.
Itse kun sieltä kyselin aikoinani asioita 242:en turbottamista varten, nii en paljo infoa saanut. Itse piti ottaa selvää, ja hommata liput ja laput....sitten homma sujui kyllä hyvin.
-
Yhden muutoskatsastuksen kokemuksella sanoisin, että 1989 volvossa vaatimuksena on katti putkeen ja teholappu mikäli kyseessä on mallisarjan tehokkain 740 eli 182hp. Jos kyseessessä ei ole mallisarjan tehokkain niin muuten sama homma kuin edellä, mutta joutuu jollain konstilla todistamaan, ettei alustoissa ole eroja. Itse olen siinä uskossa, ettei 740 85-> turbomallien alustoissa ole keskenään eroja???