Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Kari V - 20.02.2018, 12:26:33
-
Mitä mieltä V 70/ 3 koppasen n. 500 tkm ajettujen dieselien kestävyydestä, uskaltaako ostaa...?
-
Mitä mieltä V 70/ 3 koppasen n. 500 tkm ajettujen dieselien kestävyydestä, uskaltaako ostaa...?
Riippuu mitä remontteja ja millaisella käytöllä ollut 8)
-
Tää mk3 on aika eksoottinen siitä syystä ainakin diiseleiden osalta. Kun on saanut äkkiseltään kymmentä eri tekniikkaa? Tai erilaista versiota.
Pelkkä diesel ei määritä vielä tarkkaan.
Alkupään 2008 alkaen on vissiin pitkälti vastaavaa kun edellisen korimallin Classicin 185heppaset harmaa kantiset D5:set? Mutu ei tieto.
Sen lisäksi on ainakin 1.6d PSA, 2.0d PSA, D3 D4 olleet myös 5 mukisia kuten D5:nenkin.
2014 faceliftin myötä tuli uudet VEA tekniikat. Ovat kaikki 4 mukisia ja 8vaiht aut., D3,D4 muista vuoteen 2016 kuitenkin nelivetoiset olivat D4/D5 ainakin 5mukisia. Ja vanhemmalla 6 vaiht. aut.
Manuaaleista en tiedä, ei oo omassa suosiossa.
Pääsääntöisesti kai ovat kestäneet kuten edeltävätkin.
Ylläpito, huollot ym. Ajotavat/käyttö pitkälti määrittää kestävyyden. On tietysti osia joilla on käyttöikänsä. :)
-
Tottakai käyttö vaikuttaa yleiskuntoon, mutta tarkoitin lähinnä diesel koneen kestoa, onko 500 tkm jo moottorin loppusuoralla?
-
Edelleen päästään siihen miten on huollettu. Jos tehty ylimääräisiä öljynvaihtoja ohjelman välissä niin on paremmassa kunnossa kuin 30tkm välein huolletussa. Onko kannen osia vaihdettu? Jos ei niin on riskirajoilla.
Mitä huoltokirjaan on kirjattu?
-
Ja on silläkin merkitystä onko se 1.6 eco diesel vai 2.4 litrainen D5nen.
-
Ja on silläkin merkitystä onko se 1.6 eco diesel vai 2.4 litrainen D5nen.
Jos 1.6 niin ei kannata enää ostaa ;)
-
Jos 1.6 niin ei kannata enää ostaa ;)
Tietoisen riskin ottaa joka tapauksessa ostaessaan 500 tkm ajetun. Mitä olen seurannut noita uudempien VEA-koneella olevien taksien myynti-ilmoituksia, niin aika moneen niihinkin on moottori vaihdettu jo 300-400 tkm välillä. Aika vähän on myynnissä yli 600 tkm ajettuja autoja ylipäänsä, eli tästä voi suunnilleen päätellä odotettavissa olevan käyttöiän.
-
Mitä mieltä V 70/ 3 koppasen n. 500 tkm ajettujen dieselien kestävyydestä, uskaltaako ostaa...?
Todella vaikea yhtälö kuten jo sinulle ovatkin muut edellä todenneet.
Lähi naapurilla on uutena ostettu D5 koneella varustettu ja mittarissa 530 000km kaikki huollot tehty ajallaan ja korjauksiin ei ole mennyt mitään ylimääräistä eli ei ole hajonnut mitään mutta jarruosia + muita kulutus osia on kyllä laitettu tarpeen mukaan, kun kysyin aikovatko ajaa vielä pitkään tuolla autollaan oli vastaus selkeä: 9 Volvo heidän perheessään ja tulee olemaan liikenteessä vielä noin 400 000km jos kestää tai jos ei esim kolari veisi korjauskelvottomaksi, yksilöitä nämä autot on ja ennenkaikkea me ketkä näillä ajamme uudesta lähtien päätämme miten autoamme uudesta lähtien huolletaan olemme siis siinäkin 1 asemassa kestääkö vai eikö kestä yli 500 000km ajettuna? Kiteyttäen varmuudella huollettu ja hyvin pidetty 500 000km ajettu tutulta kyllä, huoltohistoria tuntematon 500 000km ajettu tuntemattomalta en ostaisi.
-
Todella vaikea yhtälö kuten jo sinulle ovatkin muut edellä todenneet.
Lähi naapurilla on uutena ostettu D5 koneella varustettu ja mittarissa 530 000km kaikki huollot tehty ajallaan ja korjauksiin ei ole mennyt mitään ylimääräistä eli ei ole hajonnut mitään mutta jarruosia + muita kulutus osia on kyllä laitettu tarpeen mukaan, kun kysyin aikovatko ajaa vielä pitkään tuolla autollaan oli vastaus selkeä: 9 Volvo heidän perheessään ja tulee olemaan liikenteessä vielä noin 400 000km jos kestää tai jos ei esim kolari veisi korjauskelvottomaksi, yksilöitä nämä autot on ja ennenkaikkea me ketkä näillä ajamme uudesta lähtien päätämme miten autoamme uudesta lähtien huolletaan olemme siis siinäkin 1 asemassa kestääkö vai eikö kestä yli 500 000km ajettuna? Kiteyttäen varmuudella huollettu ja hyvin pidetty 500 000km ajettu tutulta kyllä, huoltohistoria tuntematon 500 000km ajettu tuntemattomalta en ostaisi.
Onko tästä tarkempaa tietoa, että onko tehty "ylimääräisiä" väliöljynvaihtoja vai ajettu 30tkm huoltovälillä?
-
Onko tästä tarkempaa tietoa, että onko tehty "ylimääräisiä" väliöljynvaihtoja vai ajettu 30tkm huoltovälillä?
On tarkemmat tiedot: Kaikki perushuollot on tehty 20 tonnin välein muuten paitsi öljyt on lisäksi vaihdettu 10 tonnin välein. Laatikkoöljyt huuhtelemalla 60 tonnin välein. Jakopää huolto ohjelman mukaan. Jäikö jotakin kysymättä?
-
On tarkemmat tiedot: Kaikki perushuollot on tehty 20 tonnin välein muuten paitsi öljyt on lisäksi vaihdettu 10 tonnin välein. Laatikkoöljyt huuhtelemalla 60 tonnin välein. Jakopää huolto ohjelman mukaan. Jäikö jotakin kysymättä?
Lähi naapurilla on uutena ostettu D5 koneella varustettu ja mittarissa 530 000km
Minkä ikäinen volvo kyseessä?
-
Lähi naapurilla on uutena ostettu D5 koneella varustettu ja mittarissa 530 000km
Minkä ikäinen volvo kyseessä?
Rekisteröiyty uutena 2009
-
Rekisteröiyty uutena 2009
Eli noin reilu 7kertaa vuodessa vaihdettu öljyt ::)
-
On kyllä usein. Lähes yhtä tiuhaan kun takseissa.
-
Eli noin reilu 7kertaa vuodessa vaihdettu öljyt ::)
kyllä se noin on huollettu! Kilometreireille kun ei voi mitään ne kertyy kun autolla tienataan rahaa elämiseen ja sen on toimittava moitteetta. :D
-
On tarkemmat tiedot: Kaikki perushuollot on tehty 20 tonnin välein muuten paitsi öljyt on lisäksi vaihdettu 10 tonnin välein. Laatikkoöljyt huuhtelemalla 60 tonnin välein. Jakopää huolto ohjelman mukaan. Jäikö jotakin kysymättä?
Kiitos tiedosta. Eli tämän ikäisessä 20tkm huoltoväli viittaisi taksiin, ja silti vielä puolitettu öljynvaihtovälit. Kiitos tästä tiedosta. Itsekin mietin, että olenko jotenkin ollut aina vainoharhainen, kun en ole sitä siviilikäytössä käytettyä 30tkm väliä pitänyt öljynvaihdolle, vaan 15tkm ja muut huollot sit 30tkm välein sekä tottakai 60-80tkm välein laatikkoon uudet öljyt.
-
Kiitos tiedosta. Eli tämän ikäisessä 20tkm huoltoväli viittaisi taksiin, ja silti vielä puolitettu öljynvaihtovälit. Kiitos tästä tiedosta. Itsekin mietin, että olenko jotenkin ollut aina vainoharhainen, kun en ole sitä siviilikäytössä käytettyä 30tkm väliä pitänyt öljynvaihdolle, vaan 15tkm ja muut huollot sit 30tkm välein sekä tottakai 60-80tkm välein laatikkoon uudet öljyt.
Omassa V70 D4 10 tonnin välein vaihtuu öljyt ja suodatin muut huollot perus rytmissä, öljy on niin halpaa ettei kenenkään mielestäni kannata moottoriaan pilata ajamalla huonoilla öljyillä pitkään=20-30 tuhatta.
-
Omassa V70 D4 10 tonnin välein vaihtuu öljyt ja suodatin muut huollot perus rytmissä, öljy on niin halpaa ettei kenenkään mielestäni kannata moottoriaan pilata ajamalla huonoilla öljyillä pitkään=20-30 tuhatta.
Aivan, jos jättää itselle viimeiseksi autoksi, mutta jos meinaa vaihtaa vaikka kolmen vuoden kuluttua niin eipä tule itse nautittua saavutetusta hyödystä ja kukaan ei maksa latiakaan enempää vaikka on tiuhempaan huollettu.
-
Aivan, jos jättää itselle viimeiseksi autoksi, mutta jos meinaa vaihtaa vaikka kolmen vuoden kuluttua niin eipä tule itse nautittua saavutetusta hyödystä ja kukaan ei maksa latiakaan enempää vaikka on tiuhempaan huollettu.
Totta puhut ja selvyyden vuoksi vastaan sinulle että pidän autojani yleensä pitkään, ostan 98% uusia suoralla kaupalla ilman vaihdokkia ja jätän vanhankin yleensä itselle tai annan eteenpäin perhepiirissä/suvuissa jos jollakulla on tarvetta varmalle käytetetylle hyvin pidetylle autolle :) ja siihenkin tähtään tiheällä huollolla että on jakaa hyvää eteenpäin, tykkään ajaa ehjällä autolla ;), eli kolmoskoppanen Volvo V70 D4 A 2016 on varmasti kunnossa jos sen joskus eteenpäin annan ja on siis kestävä Diesel peli nyt ja tulevaisuudessa. ;)
-
Hävyttömän pitkät vaihtovälit teillä, nyt tuli minulla vähän yli 8tkm vaihtovälille. Ja harvinaisen pitkään pitänyt nykyistä, tulee ensi kuussa kaksi vuotta kun se on minulla pihassa seisonut :2funny:
Minulla kyllä bensa, joten menee offtopiciksi :buck2:
-
Totta puhut ja selvyyden vuoksi vastaan sinulle että pidän autojani yleensä pitkään, ostan 98% uusia suoralla kaupalla ilman vaihdokkia ja jätän vanhankin yleensä itselle tai annan eteenpäin perhepiirissä/suvuissa jos jollakulla on tarvetta varmalle käytetetylle hyvin pidetylle autolle :) ja siihenkin tähtään tiheällä huollolla että on jakaa hyvää eteenpäin, tykkään ajaa ehjällä autolla ;), eli kolmoskoppanen Volvo V70 D4 A 2016 on varmasti kunnossa jos sen joskus eteenpäin annan ja on siis kestävä Diesel peli nyt ja tulevaisuudessa. ;)
Tätä juuri myös tarkoitin, sinulla siinä tiuhemmassa huoltovälissä on hyötyä, mutta miten mahtaa tuo nykyinen VEA kestää kilometrejä kun nyt jo tämän tästä kuulee kaikenlaista tuosta moottorista. :-\
-
Tätä juuri myös tarkoitin, sinulla siinä tiuhemmassa huoltovälissä on hyötyä, mutta miten mahtaa tuo nykyinen VEA kestää kilometrejä kun nyt jo tämän tästä kuulee kaikenlaista tuosta moottorista. :-\
No tässä on 1 vastaus kestävyyteen: Laitoin autotalli.com hakuun V70 A D4 etuveto 8) 2014 tai uudempi kilometrit 200 000km tai enemmän. Lukekaa itse. ps. enemmän toki löytyisi VEA koneellisia mutta laitoin vain 8 vaihteiset automaatit hakuun eli 133kW tehoksi.. https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/malli_id/183/polttoaine/DIESEL/korimalli/STATION_WAGON/vaihteisto/AUTOMATIC/vetotapa/FRONT_WHEEL_DRIVE/vuosimalli_min/2014/mittarilukema_min/200000/teho_min/133/teho_max/133/myyja/BOTH
-
Ei tuo listaus kerro kestävyydestä mitään vaan siitä, että kokonsa puolesta yrityksille, taksit jne otollinen korimalli.
Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VEA:n kestävyydestä, mutta viikottain noihin kaikkea kysytään kun on ongelmia. Taksikuskit kenellä noita on ollut niin eipä kehuja saa kun kuulemma kuluttaa enemmän kuin vanha 5-syl ja öljyä palaa, DPF tukkeutuu tuon vuoksi ja EGR hajoaa. Volvo ei tule vastaan kustannuksissa. Ei tuosta vanhasta moottorista noita asioita kuule.
-
Ei tuo listaus kerro kestävyydestä mitään vaan siitä, että kokonsa puolesta yrityksille, taksit jne otollinen korimalli.
Itsellä ei ole henkilökohtaista kokemusta VEA:n kestävyydestä, mutta viikottain noihin kaikkea kysytään kun on ongelmia. Taksikuskit kenellä noita on ollut niin eipä kehuja saa kun kuulemma kuluttaa enemmän kuin vanha 5-syl ja öljyä palaa, DPF tukkeutuu tuon vuoksi ja EGR hajoaa. Volvo ei tule vastaan kustannuksissa. Ei tuosta vanhasta moottorista noita asioita kuule.
Etkö huomannut 1? "Tässä 1 vastaus kestävyyteen" Eli muutamilla jo päästy yli 200 tonnia oli vain se idea, ei mitään muuta. Kun annoit ymmärtää että sinulla on tietoa näistä VEA koneista ja niiden vioista, kerrotko ihan suomeksi mitä on ne (koneen viat)? Itse kuulen usealta taksi yrittäjältä usein kommentteja näistä VEA / vanha Diesel D5 ja kaikilla samat sanat: "Ruma käyntiääni tuskin pitkäkestoinen" :'( :-\
-
Etkö huomannut 1? "Tässä 1 vastaus kestävyyteen" Eli muutamilla jo päästy yli 200 tonnia oli vain se idea, ei mitään muuta. Kun annoit ymmärtää että sinulla on tietoa näistä VEA koneista ja niiden vioista, kerrotko ihan suomeksi mitä on ne (koneen viat)? Itse kuulen usealta taksi yrittäjältä usein kommentteja näistä VEA / vanha Diesel D5 ja kaikilla samat sanat: "Ruma käyntiääni tuskin pitkäkestoinen" :'( :-\
Tuossa aiemmassa kirjoituksessa jo kerroin mitä minulta kysytään usein eli EGR, DPF poisto ja muutama kaasuläppävika. Kun juttelee näiden asiakkaiden kanssa niin melkein poikkeuksetta öljyä palaa 1,5L/1000km, tuossahan se syy sitten tuleekin DPF tukkoisuuteen. Taksarit mitkä ovat aina ajaneet Volvolla ovat vaihtaneet merkkiä juuri em. Ongelmien vuoksi. Muutamat näistä on saaneet takuisiin uuden moottorin kun ajomäärä ollut vähäinen.
Toki hieman vääristää tämä minun kuva noista kun ei kukaan minulle soita kuinka hyvä Volvo on vaan ainoastaan ne keillä on ongelmia, eikä tietenkään nekään kaikki. Mutta kyllä tässä ammatissa tulee kohtuu selväksi ne merkit ja mallit, jotka vierailevat harvemmin pajalla. Se kun Volvo siirtyi markkinoiden halvimpaan moottorin ohjausjärjestelmään ei vaan vakuuta, Bosch oli Bosch, mutta Denso on se Denso, käsi kädessä hinta/laatu vaan kulkee valitettavasti.
-
Tuossa aiemmassa kirjoituksessa jo kerroin mitä minulta kysytään usein eli EGR, DPF poisto ja muutama kaasuläppävika. Kun juttelee näiden asiakkaiden kanssa niin melkein poikkeuksetta öljyä palaa 1,5L/1000km, tuossahan se syy sitten tuleekin DPF tukkoisuuteen. Taksarit mitkä ovat aina ajaneet Volvolla ovat vaihtaneet merkkiä juuri em. Ongelmien vuoksi. Muutamat näistä on saaneet takuisiin uuden moottorin kun ajomäärä ollut vähäinen.
Toki hieman vääristää tämä minun kuva noista kun ei kukaan minulle soita kuinka hyvä Volvo on vaan ainoastaan ne keillä on ongelmia, eikä tietenkään nekään kaikki. Mutta kyllä tässä ammatissa tulee kohtuu selväksi ne merkit ja mallit, jotka vierailevat harvemmin pajalla. Se kun Volvo siirtyi markkinoiden halvimpaan moottorin ohjausjärjestelmään ei vaan vakuuta, Bosch oli Bosch, mutta Denso on se Denso, käsi kädessä hinta/laatu vaan kulkee valitettavasti.
Kiitos kun avarsit asiaa! Enpä ilman sinua olisi edes tiennyt ettei bosch lue enää osissa vaan Denso, no itselle se kalisee huonona :-[ ja rahaton ei laatua saa eli Bosch olisi ollut Bosch 8), voihan v. :'( :-\ no seurataan asioita kyllä se jos näitä alkaa korkkaamaan kostautuu kalliisti :2funny: sillä kaikki tehtaista tulevat Volvot kantaa näitä "huippukoneita" ::) :P :-[
-
Itse pidän kyllä 10tkm öljynvaihtoväliä sietämättömänä jos autolla ajetaan useita kymmeniä tuhansia vuodessa. Elämmehän sentään jo vuotta 2018 ja öljyt ja moottorit ovat kehittyneet aikalailla. Dieselhän nimenomaan pitäisi sopia paljon ajaville mutta noin kauhea öljynlotraus kyllä vesittää ideaa. Tuntuisi että kannattaisi siirtyä bensaan tai muihin merkkeihin
-
Itse pidän kyllä 10tkm öljynvaihtoväliä sietämättömänä jos autolla ajetaan useita kymmeniä tuhansia vuodessa. Elämmehän sentään jo vuotta 2018 ja öljyt ja moottorit ovat kehittyneet aikalailla. Dieselhän nimenomaan pitäisi sopia paljon ajaville mutta noin kauhea öljynlotraus kyllä vesittää ideaa. Tuntuisi että kannattaisi siirtyä bensaan tai muihin merkkeihin
Olen samaa mieltä.
-
Tommonen 10 tkm vaihtoväli kuulostaa naurettavalta. Omalla V70 D5:lla puikottanut 560 tkm ja vaihtanut öljyt noin 25 tkm välein. Manuaaliaskilla vielä, niin melko huoletonta.
-
730tkm veti tuttu mustakoppaisella D5:llä 20tkm öljynvaihtovälillä. Niin olen itsekin pitänyt tuota vaihtoväliä sopivana. Saatan toisinaan laittaa jotain engine flushia vaihdon yhteydessä.
-
Tommonen 10 tkm vaihtoväli kuulostaa naurettavalta. Omalla V70 D5:lla puikottanut 560 tkm ja vaihtanut öljyt noin 25 tkm välein. Manuaaliaskilla vielä, niin melko huoletonta.
Joo menee jonkun verran rahaakin jos käyttää 10tkm välein auton öljynvaihto huollossa. Ja en kyllä ite jaksais edes kokoajan rampata pajalla.. Itellä tulee vuodessa n 25tkm ja sen välein huollatan. Vähän sivuaa aihetta, mut kaverilla oli taksina 2010 520d bmw. Ajoi autolla reilu 500tkm ja huollatti aina 30 välein, laatikkoöljyt vaihatti 2 kertaa. Muuta ylimääräisiä ei menny ku syöttöpumppu. En sit tiiä onko bemun koneet ja laatikot parempia? Et kestää laskee menemään pitkällä huoltovälillä.. ps auto edelleen siviili ajossa samalla kylällä
-
Se kun Volvo siirtyi markkinoiden halvimpaan moottorin ohjausjärjestelmään ei vaan vakuuta, Bosch oli Bosch, mutta Denso on se Denso, käsi kädessä hinta/laatu vaan kulkee valitettavasti.
Tämä siirtyminen Densoon on tapahtunut kyllä ennen VEA-moottoreita, ainakin osassa niitä. Kaivelin tuossa aikaisemman Volvoni S60 2.4 (103 kW/140 hp) vm. 2008 moottoriohjausyksikön tiedot jotka olivat: Denso MB079700-9540
Tutkin tätä aikoinaan tuon Volvon osalta että jos päivittäisi tuon moottorin tehot DocPowerilla tuohon noin 170 hp versioon, mutta jäi tekemättä. Sitä en silloin selvittänyt että olisiko tuohon Denson valmistamaan moottorinohjausyksikköön saanut päivityksen edes tehtyä.