Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: epäröijä - 21.02.2018, 05:24:58
-
Tarttis saada/löytää V70 mk2 -07 huolto-ohjelma.
Kyselin facessa sitä,niin sain vinkin liittyä jäseneksi niin pääsisin klubin sivuille.
Miepä maksoin jäsenmaksun.Nyt oottelen että huomaatte maksuni.Kiirettä mulla ei sinällään ole....
En haluais maksaa itteeni kippeex Volvon huollossa,jotain pystyy itekki tekemään.
Jos jollain on jo tallessa,laitatko vaikka meiliini ohjeet suoraan,KIITOS.
tupaukko58@gmail.com
-
Hei,
Kuten liittymisohjeissa lukee, niin jäsenyydet päivitetään käsin, noin parin viikon välein. Seuraava päivitys on nyt loppuviikon aikana. Eli jos jäsentietolomakekin on täytetty, niin status foorumilla tulee kuntoon ihan lähipäivinä.
Ps. Huolto-ohjelman kannalta olisi hyvä tietää millä koneella autosi on.
T. Acke/VRCF jäsensihteeri
-
Ähh...tietty unohin jotain..
Bensa 2,4 koneella.
Jäsentietolomakkeen täytin myös.
-
Tarkoitatko ihan perus essential-huollon ohjelmaa? Sehän on lähinnä öljynvaihto plus erinäisiä tarkastuksia ja voiteluja, sekä tietysti ajetaan uusimmat päivitykset.
Jakohihnojen vaihtoväli merkattu huoltokirjaan. Laatikkoöljyt oliko nyt 60tkm välein?
-
Jos tarkkaa ohjelmaa ei ole saatavilla, niin voi noudattaa esim. oheisen taulukon vaihtovälejä, ei mene pahasti pieleen: https://autojerry.fi/kayttaja/huolto-ohjelma/ Jos kilometrejä tulee vähän (alle 20tkm/vuosi), niin vaihtoajankohta kannattaa laskea vuosina (20000km=1 vuosi).
Huolto-osathan ovat sen verran halpoja, että itse jos tekee, niin voi vaihtaa vaikka useamminkin, ei siitä haittaakaan ole, esim. itse vaihdan raitisilmasuodattimen joka vuosi.
-
http://www.volvohowto.com/servicing-volvo-s60-v70-petrol-2000-2004-scheduled-plan/ | Siinä on. Pätee myös facelift malleihin.
-
Kiitos vastauksista 8)
Tuon enklanninkielisen kun sais vielä suomeksi....Hiukka hakusessa tekninen enkku.
Yleiselläki pärjään,tokkopa tuossa ihmeitä jää tekemäti.
Tartteekos manuaalissakin vaihtaa 60 välein lootan öljyt?
-
Manuaalissa se öljyjen vaihto ei ole ihan niin tärkeässä roolissa kuin automaatin kanssa, mutta kyllä itse vaihtaisin siihenkin silloin tällöin, vaikka juuri 60tkm välein. Eikös sen laatikon tilavuus ole luokkaa muutama hassu litra, niin tuskin se ketään konkurssiin viee.
-
Mitäpä öljyvä sinne pitäs laittaa?
Muutenkin on ollut kyllä tekolistalla vaihto...alkanut hangoitella vaihteet,ei pahasti,mutta ei mene jouhevasti päälle..
-
Tilavuus manuaalilaatikkoon on 2,1 litraa, lukee ohjekirjassa, Volvon öljyä vain sisään. Tuosta FAQ:sta ohjeet ja varaosanumerot, kuvat mulla saattaa olla jossain koneella piilossa jos tarvit.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=79009.0
Tuohan ei vaihteiden kytkeytymiseen vaikuta millään tavalla, se takertelu johtuu huonoista/hävinneistä rasvoista siinä kytkinakselilla. Toinen vaihtoehto on tietysti kuluneet puslat siellä vaihdevaijereiden päässä konehuoneessa.
-
Manuaalissa se öljyjen vaihto ei ole ihan niin tärkeässä roolissa kuin automaatin kanssa, mutta kyllä itse vaihtaisin siihenkin silloin tällöin, vaikka juuri 60tkm välein. Eikös sen laatikon tilavuus ole luokkaa muutama hassu litra, niin tuskin se ketään konkurssiin viee.
Kävin juuri vaihtamassa M56 manuaaliaskin öljyt öljypisteellä helmikuun tarjoushintaan 65€. Mittarissa 235tkm ja ei mitään tietoa minkäikäiset liemet ja millä kilsoilla askissa oli. Mustaa paksua tavaraa sieltä ainakin tuli pois...
No, lopputulema oli sellainen että epäilin että koko aski oli vaihdettu uuteen toimenpiteen jälkeen. :D Vaihtaminen keveni kummasti etenkin kylmänä ja kolmonen lopetti satunnaisen rutinan. ELK
Jos hinta vaihdettuna on tätä luokkaa, en näe mitään syytä miksi niitä manuaaliaskin öljyjä ei vaihtaisi 2-3 vuoden tai 60tkm välein.
-
No jo...sain vahvistuksen öljyjen vaihdolle.
Kunhan paikallinen volleseppä saa tilaa nosturille vaihtuu liukasteet.