Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tate - 24.02.2018, 11:01:38
-
Eli olisi2 kpl 855 joista toisesta 2,5 10v kone rikki ja toisessa 2,0 10v kone joka on huippukuntoinen.Minkälainen homma vaihtaa koneet? Lähteekö ylä kautta pelkkä kone? Vai onko helpompi vaihtaa laatikon kanssa?
Otsikkoa muokattu. Lankku
-
pari t5 nostellut pois, oma kokemus oli että koko pakettina tulee nätimmin ulos kuin pelkkä moottori. Mutta tämänkin on aikalailla makuasia.
-
Näin ajattelin itsekkin että pakettina helpommin. Mites ECU,vaihdanko 2,0 vai annanko olla 2,5?Onkos näissä ajonesto?
-
Näin ajattelin itsekkin että pakettina helpommin. Mites ECU,vaihdanko 2,0 vai annanko olla 2,5?Onkos näissä ajonesto?
Tuosta Ecusta vielä sen verran että mahtaakohan päästöt mennä keturalleen jos jätän isomman koneen Ecun käyttöön?
-
Minkä vuotisia?
-
näin se nousee kokonaisena, ei vaikea, pakosarja ja vetoakselit vain irti yms...
(https://thumb.ibb.co/h9zKNx/030013f9.jpg) (https://ibb.co/h9zKNx)
-
Minkä vuotisia?
2.5 on 96 ja se mistä kone tulee niin se on paperiton eli ei tietoa.Oman tuntemuksen mukaan mikä on huonoa,niin veikkaan abaut saman ikäsiä
-
näin se nousee kokonaisena, ei vaikea, pakosarja ja vetoakselit vain irti yms...
(https://thumb.ibb.co/h9zKNx/030013f9.jpg) (https://ibb.co/h9zKNx)
Kaikki pultit ja nippelit on purettu pois ja lohko ei inahdakkaan laatikosta joten nostan ne koko pakettina.
-
Minkä vuotisia?
wikipedian mukaan tuota 2.0 on tehty vuosina 1995-1997
-
Ite laittaisin koko etukelkan jossa kone paikoillaan.
Eli iskarit yläpäästä irti.. rattiakseli jne ja kelkka korista irti alapuolelta ja koppa pois päältä.
-
Minkä vuotisia?
Niin se muisti vaan temppuilee,eli:2.5 onkin 2.4 ja 95 ja 2.0 on 96,siihen löytyi kuitenkin sen verran sekavat paperit että enää ei harmita että laitoin lihoiksi.
-
Ajonesto tais tulla 95 tai 96, jos 2.0l eculla hörähtää käyntiin mutta sammuu heti nii boksis on ajonesto ja autosta puuttuu ajoneston hilut.
-
Ajonesto tais tulla 95 tai 96, jos 2.0l eculla hörähtää käyntiin mutta sammuu heti nii boksis on ajonesto ja autosta puuttuu ajoneston hilut.
Onko virta-avaimessa siru? Virtalukossa on ainakin rinkula,joka viittaisi ajonestoon.Kunhan koneen saan vaihdettua ja katsastettua niin pitää seurata kulutusta,jos on jotain epämäärästä niin äkkiäkös tuohon nakkaa toisen rattiakselin virtalukkoineen.Mikäli avaimessa on siru.
-
Hölmö kysymys mutta eikös tuon 850 ajoneston ohiteta releen korvaamisella jumppijohdolla/volvon omalla ohitusreleellä? Vai pittääkö taas vilkaista volvon piirustuksia kun yritän muistella omasta päästä.. Meenpäs takahelaa laittamaan paikoilleen niin tulen varmaan pettymään kun tulen takaisin. :)
-
Lähtihän ne pois.Vaikein löydettävä oli kumityyny öljypohjassa,jakopään puolella.Vetarit kun sain irti nin ihan kivuttomastihan tuo nousi ketjutaljalla.Ei niinkään vaikea,mutta hemmetin työläs.Kohta sama jumppa toisinpäin
-
Missä on startin heräte/solenoidin piuha?En löydä sitä edes varaosa autosta vaikka olen ne itse purkanut pois....tuleeko se jotain toista reittiä kun startin paksut piuhat?Melkein kaikki muut on paikoillaan,toivottavasti oikein.
-
Missä on startin heräte/solenoidin piuha?En löydä sitä edes varaosa autosta vaikka olen ne itse purkanut pois....tuleeko se jotain toista reittiä kun startin paksut piuhat?Melkein kaikki muut on paikoillaan,toivottavasti oikein.
Kyllä se on siinä samassa johtonipussa missä on muutkin startille menevät johdot, olikohan vihreä/pun...?
Johtoja ei saa väärinpäin laitettua :)