Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Mustalaa - 27.02.2018, 20:05:47
-
Moro,
Mikä mahtaisi olla vikana kun moottorin jäähdytysnesteiden lämpötilan nousu asteikon puoliväliin tuntuu kestävän tolkuttoman kauan aikaisempaan nähden? Varsinkin puoliväliä edeltävä väli tuntuu ottavan pitkään. Lisäksi Ardicilla kun lämmittää niin sisätilat ovat kyllä lämpöiset, mutta jäähdytysnesteet mittarin mukaan ovat edelleen asteikon alapäässä. Aikaisemmin ajastettuna oli aina käynnistäessä puolivälissä?
Edit: 375tkm ajettu D5
-
Onkos termostaattia koska vaihdettu viimeksi? :idiot2: Näillä pakkasilla ei olisi myöskään ollenkaan huono idea tukkia keulaa...
-
Onkos termostaattia koska vaihdettu viimeksi? :idiot2: Näillä pakkasilla ei olisi myöskään ollenkaan huono idea tukkia keulaa...
Ei sitten niin mitään käryä, ei ainakaan pariin vuoteen mitä auto on ollut meillä. Termostaatti tuli itselläkin ekana mieleen, vaikka minä näistä mitään ymmärräkään... Keula on osittain tukittu myöskin, pitäisi muistaa käydä laittamassa se alempikin viimasuoja paikalleen.
-
Ei sitten niin mitään käryä, ei ainakaan pariin vuoteen mitä auto on ollut meillä. Termostaatti tuli itselläkin ekana mieleen, vaikka minä näistä mitään ymmärräkään... Keula on osittain tukittu myöskin, pitäisi muistaa käydä laittamassa se alempikin viimasuoja paikalleen.
Hidas on lämpiämisen suhteen, mitä heikompi termostaatti on.
Ei tuo omakaan D5 ole huippunopea lämmöntuoton suhteen, mutta olen pärjännyt.
Molempiin aukkoihin viimasuojat, niin saattaa auttaa näin pakkaskautena ja sitten ilmojen lämmetessä yläpuolelta suoja pois..
-
Jees. Selkeästi tuossa on joku hajonnut tai hajoamassa koska eroa on viime talven käytökseen merkittävästi. Pistämpä siis viestiä korjaamolle termostaattiin liittyen.
-
Ja termostaatin vaihtoon saa varata muutaman tunnin, jos malli ei ole tuttu korjaajalle..
Ainakin mustakoppaisessa D5:ssa se apulaitekehikko pitää irroittaa saadakseen sen alla olevan termarin pultin auki..
Toki saa sen pultin auki vinguttamalla sen pienen reiän apulaitekehikosta isommaksi ja pitkällä avaimella avattua....
-
...saahan sen pultin auki, kun poraa reijän. Täällä on jossain ohje, en vaan osaa etsiä. :(
-
No nyt on termari vaihdettu ja lämpeää nopeammin. Korjaajalle on Volvot tuttuja niin tunnin oli veloittanut työstä.