Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: modsman - 28.02.2018, 20:11:11
-
Elikkäs auto kuin loikkii tosi kummallisen tuntuisesti kun painaa jarrua. Edessä uudet levyt ja palat.
Kummallista kenguru-jarruttelua. Tehostin vai mikähän lie?
-
Varmistitko ettei levyn taakse ei jäänyt mitään ruostetta ym., mikä aikaan saa ettei levy asettunut täysin suoraan?
-
Varmistitko ettei levyn taakse ei jäänyt mitään ruostetta ym., mikä aikaan saa ettei levy asettunut täysin suoraan?
Vianorilla laitettiin levyt ja palat. Toimi jonkin aikaa normisti ja alkanut pikkuhiljaa lieputus pahentumaan.
Muistaakseni puhtauteen kiinnitettiin erityistä huomiota.
-
Tarkista nyt ensiksi, ettei joku avattu pultti ole löystynyt (jarrusatula tai pyöränpultit).
-
Tarkista nyt ensiksi, ettei joku avattu pultti ole löystynyt (jarrusatula tai pyöränpultit).
Ok, tutkitaan. Kiitos!
-
Itsellä sama "loikkimis" oire + kolina, vaikka kaikki "luut" vaihdettiin, mutta vinkistä vaihdettiin myös jarrusatuloiden "liukutapit + kumiholkit", niin loppu lieputus ja kolina...
-
Itsellä sama "loikkimis" oire + kolina, vaikka kaikki "luut" vaihdettiin, mutta vinkistä vaihdettiin myös jarrusatuloiden "liukutapit + kumiholkit", niin loppu lieputus ja kolina...
Kiitos vinkistä! Onko liukutapit ja kumiholkit itse vaihdettavissa? Onko miten työläs..
-
Kiitos vinkistä! Onko liukutapit ja kumiholkit itse vaihdettavissa? Onko miten työläs..
Eilen tuli vaihdettua ja ei ole työläs.Vanhat kumiholkit työnsin talttapääruuvarilla läpi, reijän putsaus, jonka jälkeen rasvasin uudet kumiholkit ja työnsin ne satulan sisäpuolelta läpi. Nopea homma tehä.
-
Kerran laitoin uudet levyt ja palat ja ravisti älyttömästi. Irrotin ne uudelleen ja kellotin sorvissa uudessa tuurnassa, niin heittoa oli useita kymppejä, no en viittiny lähtee enää vaihtamaan niin sipasin samantien suoraksi ja tärinät oli tipotiessään.
-
Eilen tuli vaihdettua ja ei ole työläs.Vanhat kumiholkit työnsin talttapääruuvarilla läpi, reijän putsaus, jonka jälkeen rasvasin uudet kumiholkit ja työnsin ne satulan sisäpuolelta läpi. Nopea homma tehä.
Kiitos tiedosta! :)