Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: jen - 04.03.2018, 13:44:42
-
saako uudesta laakerista pölysuojan ehjänä pois,vaihdoin laakerin (motonet) 4.6-17,ja nyt vinkuu/ujeltaa kun sika! täytyy se taas vaihtaa mutta aattelin että jos ne on kuivia ja seuraava taas vinkuu enstalvena niin jos sais sinne vaseliinia sisään vai teenkö pienen reiän ja esim spräy vaseliinia sinne ?
-
Saa sen pois pienellä ruuvarilla kammeten reunasta .hiukan lisää vaseliinia ja suoja kiinni .
-
Saa sen pois pienellä ruuvarilla kammeten reunasta .hiukan lisää vaseliinia ja suoja kiinni .
jotenkin näin kuvittelin suunnittelevani! ;)
-
Jep,
Jos mahdollista niin hanki siihen SKFn laakeri samasta liikkeestä saanet myös SKFn vedenkestävän vaseliinituubin. Uskoisin että tämän jälkeen saat nauttia hiljaisuudesta paljon paljon pitempään kuin aikaisemman laakerisi kanssa.
-
Jep,
Jos mahdollista niin hanki siihen SKFn laakeri samasta liikkeestä saanet myös SKFn vedenkestävän vaseliinituubin. Uskoisin että tämän jälkeen saat nauttia hiljaisuudesta paljon paljon pitempään kuin aikaisemman laakerisi kanssa.
kiitos,toivotaan näin! ;)
-
no tänään vaihdoin laakerin takuuseen, uuden laakerin ja pölysuojat lähtikin helposti pois,kyllä siellä oli varsin ujosti vaseliinia,no nyt on survottu täyteen ja pölysuojat takas,jos tämä kestäs pidempää kun 8kk,ainakin niin pitkään on hiljaa kun tossa pöydällä odottaa inspiraatiota! ;)
-
ei kestänyt ei,taas kylmänä ujeltaa ja metromainen ääni kunnes lämpee,eli motonetin laakerit aivan paskaa! no nyt on hommattu skf än laakeri,soitin motonettiin ja kysyin saako tosta vanhasta fyrkat pois ja saa kyllä kunhan sen taas vaihdan,eivät tienneet itsekkään mistä laakerit niille tulee,sen näin kun se sen otti niin oli pakattu samallalailla päällekkäin kun esim sähköteippirullat eli ei olleet yksittäin pakattuja,kundi sano vielä että niissä ei tarvitse olla edes rasvaa ne on n.s itsevoitelevia :2funny: :2funny: :2funny: tää muoviämpäri ulvoo kylmänä vaikka sen täytin vaseliinilla ennenkuin laitoin paikoilleen! ;)
-
Itsellä on just toi halpis laakeri motonetistä, kolmas vuosi menossa eikä ole ääntänyt. En osaa sanoa onko laatu huonontunut vai sainko hyvän kappleen, mutta onhan se kumi mikä tulee laakerin ympärille kunnossa ja suorassa ja se mikälie jousi sielä pohjassa.
-
Itsellä on just toi halpis laakeri motonetistä, kolmas vuosi menossa eikä ole ääntänyt. En osaa sanoa onko laatu huonontunut vai sainko hyvän kappleen, mutta onhan se kumi mikä tulee laakerin ympärille kunnossa ja suorassa ja se mikälie jousi sielä pohjassa.
on kyllä. ;)
-
Sen verran vielä noista halpislaakereista, että joku aika sitten ostin etupyörään Motonetin halpisversion. Alle 1000 km jälkeen alkoi rutina kuulumaan. Ei muuta kuin hain Motonetistä saman ns OE ( Original eguipment ) laakerin ja tämän jälkeen on hyvin toiminut eikä ole rutinoita kuulunut. Halpislaakeri maksaa Motonetissä 16,90 ja OE laatuinen 34,90 Elikä laakerihomma tuli maksamaan itselle 16,90 € + 34,90 € = 51,8€ harmeineen. Elikä jos haluaa ostaa hyvän ja halvan, niin täytyy ostaa molemmat.
-
Sen verran vielä noista halpislaakereista, että joku aika sitten ostin etupyörään Motonetin halpisversion. Alle 1000 km jälkeen alkoi rutina kuulumaan. Ei muuta kuin hain Motonetistä saman ns OE ( Original eguipment ) laakerin ja tämän jälkeen on hyvin toiminut eikä ole rutinoita kuulunut. Halpislaakeri maksaa Motonetissä 16,90 ja OE laatuinen 34,90 Elikä laakerihomma tuli maksamaan itselle 16,90 € + 34,90 € = 51,8€ harmeineen. Elikä jos haluaa ostaa hyvän ja halvan, niin täytyy ostaa molemmat.
hyvin sanottu! O0
-
Vaikka noi tarvikelaakerit voikin olla miten kehnoja tahansa niin eräs SKF:n heppu kertoi että noin 90% laakerivaurioista johtuis asennusvirheestä, tiedä sitten...
Ite kans suosinut SKF:ää mikäli töistä vaan löytynyt, muuten pelannut venäläistä rulettia ja tarvikelaakeri. Toistaiseksi yhtään ei ole tarvinnut vaihtaa uudestaan.
-
Vaikka noi tarvikelaakerit voikin olla miten kehnoja tahansa niin eräs SKF:n heppu kertoi että noin 90% laakerivaurioista johtuis asennusvirheestä, tiedä sitten...
Ite kans suosinut SKF:ää mikäli töistä vaan löytynyt, muuten pelannut venäläistä rulettia ja tarvikelaakeri. Toistaiseksi yhtään ei ole tarvinnut vaihtaa uudestaan.
tässä ei pysty epäonnistumaan asennuksessa jos yhtään tietää mitä tekee,jos laakerin painaa/naputtaa takaisin oikean kokoisella n.s putkella mikä vastaa laakerin sisäskoolia niin laakeri ei voi hajota,jos jostain muualta painaa niin on sanomattakin selvää et paskax menee mikä laakeri tahansa!
-
Siniseltä hain omaani uuden laakerin, ripustuskumin ja sen pikkujousen. Eivät olleet missään järjettömissä hinnankiroissa ja tietää ainakin että toimii. Laakeri näytti olevan Skf.
Eipä näiden kanssa viitsi kamalan kauan ja montaa kertaa tapella. Sama juttu kuin lämppärin hanan kanssa. On saman näköinen joo kuin Motonetin myymä, mutta sillä toiminnallisella erolla että sinisen ei vuoda.
Kyllä Motonetistakin saa paljon hyviä kulutusosia mutta sitten on ne tapaukset joiden kanssa ei viitsi ottaa riskiä ja kannattaa maksaa laakista hieman enemmän niin tulee loppujenlopuksi edullisemmaksi.
-
Siniseltä hain omaani uuden laakerin, ripustuskumin ja sen pikkujousen. Eivät olleet missään järjettömissä hinnankiroissa ja tietää ainakin että toimii. Laakeri näytti olevan Skf.
Eipä näiden kanssa viitsi kamalan kauan ja montaa kertaa tapella. Sama juttu kuin lämppärin hanan kanssa. On saman näköinen joo kuin Motonetin myymä, mutta sillä toiminnallisella erolla että sinisen ei vuoda.
Kyllä Motonetistakin saa paljon hyviä kulutusosia mutta sitten on ne tapaukset joiden kanssa ei viitsi ottaa riskiä ja kannattaa maksaa laakista hieman enemmän niin tulee loppujenlopuksi edullisemmaksi.
Mitäs maksoi tukikumi sinisellä? 7- ja 940:een oli pari sataa :buck2:
-
no nyt on taas vaihdettu kolmannen kerran nyt merkkiä skf,en vaan ymmärrä mistä vitusta se ääni kylmänä tuli niistä kahdesta aikasemmasta motonetin laakerista kun kädessä pyörittämällä ei mitään tuntunut ja rasvaakin oli.
-
Laakerin välykset tai rasvan määrä/laatu, ei oikein muuta voi olla.
Seitensatkussa lämmennyt etupyörän laakeri ujelsi samoin kovalla pakkasella kun jarrukilvessä oli reikä. :idiot2:
-
okei,katsotaan miten tämä nyt käyttäytyy,kolmaskerta toden sanoo! ;)
-
Mitäs maksoi tukikumi sinisellä? 7- ja 940:een oli pari sataa :buck2:
240 tukikumi maksoi 42,28€ ja laakeri tasan 40€.
12.6.-14 oli siis nuo hinnat, mutta tuskin ovat nelinkertaistuneet neljässä vuodessa.
Näköjään Motonetista saa kummatkin n. 10€/ per osa mutta kympillä saa kympin osan
-
240 tukikumi maksoi 42,28€ ja laakeri tasan 40€.
12.6.-14 oli siis nuo hinnat, mutta tuskin ovat nelinkertaistuneet neljässä vuodessa.
Näköjään Motonetista saa kummatkin n. 10€/ per osa mutta kympillä saa kympin osan
Erilaiset tukikumit 240-7/940 sarjoissa, siinä hinta eron syy.
-
Erilaiset tukikumit 240-7/940 sarjoissa, siinä hinta eron syy.
Juu niin on mutta en 240 tukikumia tullut silloin katsoneeksi kun 7/940 tukikumi oli sen melkein 200€
-
aamulla lähin ja mittari näytti autossa samaa kun kotonakin eli -8,laakeri oli ihan hiljaa eli kuulostaa lupaavalta. ;)
-
Tarvikemiehiä?
Mulla on laakeriliikkeessä haettu fag laakeri kympillä, ei oikeen käyttöautossa motonetin laakerit toiminu :D Tulipa ostettua parit Alkuperäiset tukikumitkin.. en muista tarkalleen.. oisko parikymppiä.. ruottista
-
Sen verran vielä tuosta Sinisen myymästä laakerista että se on tarkalleen SKF Explorer 14 20 071K , 6009-2RS1/LT10. Volvon osanumero: 183265
SKF (Svenska Kullagerfabriken, 1907) on alunperin perustanut Volvo AB vuonna 1926. Ehkä siitä syystä ovat valinneet autonsa nimeksi latinasta Volvo, eli "minä pyörin".