Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Zoniable - 05.03.2018, 11:17:55
-
Eli posliinisulakkeiden vaihto laattasulakkeisiin onko mahdoton homma ja minkä takia posliinisulake pidikkeessä on 3 napaa?
Vaihdan kun jokavuotinen ongelma noitten posliinien kanssa. Tulisi samalla luotettavampi ja saisi sulakkeitakin jokapaikasta.
-
Eihän siinä mitään mahdotonta ole, johtohommaa vaan hieman. Voi joutua etsimään sopivaa rasiaa jos meinaa saada mahtumaan vakiopaikkaan. Yksi napa on syöttö ja kaksi on lähtöjä sulakkeen takaa. Huomioi vaan sen, joidenkin sulakeiden virransyöttö on jaettu eli niille ei tule omaa johtoa.
-
Huomioi vaan sen, joidenkin sulakeiden virransyöttö on jaettu eli niille ei tule omaa johtoa.
Joo on aikamoinen viritys tuo vakio taulu, Mietinkin mitenkä joihinki tulee kaikki 3, jossai 2 ja pariin tulee vaa 1 hyppääkö se sen pidikkeen sisällä toiseen sulakkeeseen. Eli tekee vaan jumpperit niihin ku laittaa laatat.
-
Mulla on toiminut ihan ok tuo museomallin keskus. Alkuvuosina tuotti silloin tällöin harmia, mutta kytkentärasvat välissä toimii hyvin.
-
Mulla on toiminut ihan ok tuo museomallin keskus. Alkuvuosina tuotti silloin tällöin harmia, mutta kytkentärasvat välissä toimii hyvin.
Mistähän tuollasta rasvaa saa? Yritin pikaisesti googlella löytää mutta en törmännyt kauppaan josta saa.
-
Eiköhän se tärkein ole hapettumisen estäminen. Jos on lähimailla LSK:ta, Bebekiä tai jotain muuta sähkö- tai elektroniikkapuljua niin noista vois käydä kyselemäs, tai sit jos on jotain tuttua sähkäriä kun esim. noissa maakaapelien jatkoissa tulee rasvat mukana.
Tavan vaseliinikin saattais pelata hienosti ???
-
Nonni sain vaihdon tehtyä laattasulakkeisiin. Ei ollut ollenkaan niin paha kuin luulin, mutta jos joku muu haluaa tehdä. Tässä vähän infoa, laitan kuvan. En tiedä eroaako kaavio vuosimallista riippuen. oma auto vuosimallia 87. Eli virranjako ylhäältä alas 3 yhdessä, 2 erillään, 5 yhdessä, 3 yhdessä, 1 erillään ja 2 yhdessä.
(https://thumb.ibb.co/h2sWxn/Volvo_sulake_rasia.png) (https://ibb.co/h2sWxn)
Tein vielä paintilla töherryksen.
(https://thumb.ibb.co/cY4Q7n/DSC_0046.jpg) (https://ibb.co/cY4Q7n)
Kuvattu pohjasta päin.
(https://thumb.ibb.co/cvLq7n/DSC_0049.jpg) (https://ibb.co/cvLq7n)
Tässä kuva miten oli Painepumpun sulakepaikka kärventynyt, sulake 6.
(https://thumb.ibb.co/fsPWf7/DSC_0044.jpg) (https://ibb.co/fsPWf7)
images upload (https://fi.imgbb.com/)
-
tuttujuttu,itselle kävi samoin,mä vaihdoin pelkästään ton sulakkeen laattamalliseen kun muissa ei vikaa,eli laattamallin sulakepesä ja missä pätkät johtoa mukana.ja pumpun sulake on nyt erillään sulakerasian vieressä.
-
Orkkis toimii ihan ok. kunhan varmistaa että kontaktipinnat ovat puhtaat ja että väkäset painavat tarpeeksi lujaa sulaketta. Ja tosiaan rasvaa kannattaa käyttää kontaktipinnoissa, säästää aikaa myöten monelta harmilta.
Ainakin ennen Biltemassa myytiin akkunaparasvaa joka sopi hyvin tähän tarkoitukseen.
Toki kannattaa käyttää muissakin paikoissa suojaamassa liitoksia mm.valojen liittimet ym.
-
tuttujuttu,itselle kävi samoin,mä vaihdoin pelkästään ton sulakkeen laattamalliseen kun muissa ei vikaa,eli laattamallin sulakepesä ja missä pätkät johtoa mukana.ja pumpun sulake on nyt erillään sulakerasian vieressä.
Joo voi sen jakaa laatalle siitä pumpulle, mutta ei kokonaan ohittaa koska se jakaa virtaa keskikonsoliin, sisä lampulle ja heräte kaikille valoille. :)
-
Joo voi sen jakaa laatalle siitä pumpulle, mutta ei kokonaan ohittaa koska se jakaa virtaa keskikonsoliin, sisä lampulle ja heräte kaikille valoille. :)
aivan näin!