Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: saku - 08.03.2018, 16:10:23
-
Haulla en heti löytänyt. Siis ongelmana on, että 'automaattisulkemisella' lasi käy kyllä kiinni, mutta alkaa aueta heti välittömästi takaisin alas. Jos nostaa lasin napista ylhäällä pitämällä, niin lasi jää kyllä kiinni. Mikäs tuohon neuvoksi? Muut ikkunat on ok.
-
Opeta lasille uusi yläraja pitämällä nappia käsin nostoasennossa noin kaksi sekuntia sulkeutumisen jälkeen. Nyt automatiikka luulee ylärajan olevan pidemmällä ja alkaa avata lasia ikään kuin jotain olisi välissä. Joskus tarvitaan myös silikonia tiivisteisiin, jos on kovin nahkea liike.
-
OK ja kiitos. Tuota kokeilen.
Edit: Jukuripäiden sukua mun Volle, se mitään halunnu oppia... Ja lasi liikkuu jouheesti.
-
Elikkä ongelma siis jatkuu kuten ennenkin. Välillä avaa lasin ihan alas. Joskus taas sen kymmenisen senttiä. Ihme kapine...
-
Oletko kokellut pitää sitä nappia ala-asennossa pidempään kun ikkuna on alhaalla ??
Joskus saanut toimimaan ottamalla akulta -kengän hetkeksi irti.
Muuten taitaa vaatia käynnin piuhan päässä, jossa opetetaan rajat ikkunalle.
Tai sitten liukupalat eli ns."perhoset" jumittaa siellä ikkunakoneistossa ja sen takia ei toimi oikein.
-
OK. Kokeilen tuota alarajajuttua, kunhan vaimo tuo auton kotiin iltasella. Onnistuuko tuo opettaminen VIDAlla. Se minulla on käytettävissä, mutta kokemus on ohjelmasta vielä aika ohut...
Akun navat oli vajaa viikko sitten sattuneista syistä irti, kun pakkanen entisöi vanhan akun.
-
Onnistuu vidalla. Varmaan ylläpito poistaa tämänkin viestin niin kuin jokaisen mitä olen tänne viimeksi kirjoitellut, olisi kiva tietää miksi.
-
Onnistuu vidalla. Varmaan ylläpito poistaa tämänkin viestin niin kuin jokaisen mitä olen tänne viimeksi kirjoitellut, olisi kiva tietää miksi.
Jos on laillinen vida, niin mikä ettei saisi kirjoitella.
Piraatti-vidat yms. keskustelut lentää suoraan roskikseen.
Jatketaan aiheesta..
-
Youtubesta löytyy jonkin verran Vidan käyttöohjeita vierailla kielillä.
-
Hommaan löytyi toimiva ohje jenkkisivustolta. Laitanpa operaation kuvauksen tähän, jos joku muukin tarvitsee.
* paikanna kyseisen oven ovimoduulin sulake. Minulla se oli kuskin puolella kojelaudan päädyssä sulake no 5
* virrat päälle eli avain asentoon II
* ikkuna ihan yläasentoon kiinni
* käynnistetään alasajo 'automaatilla'
* ikkunan liikkeen aikana irrotetaan kyseinen sulake
* virrat pois ja odotellaan minuutin verran
* sulake takaisin paikalleen
* virrat päälle (as. II)
* käynnistetään ylösajo 'automaatilla' ja pidetään nappia ylhäällä vielä reilut 5 sekuntia sittenkin, kun lasi on jo kiinni
Minulla kalibrointi onnistui ainakin laakista...
-
Hienoa, että löytyi oikea ohje. Tuo ketjun alkupäässä antamani ohje toimii MK3:ssa eli vm -08 alkaen.
-
Joo. Autoni on tosiaan viimeisiä kakkoskoppaisia. Jopa ylivuotisena -08 käyttöönotettu Classic-malli ::)
-
Hommaan löytyi toimiva ohje jenkkisivustolta. Laitanpa operaation kuvauksen tähän, jos joku muukin tarvitsee.
* paikanna kyseisen oven ovimoduulin sulake. Minulla se oli kuskin puolella kojelaudan päädyssä sulake no 5
* virrat päälle eli avain asentoon II
* ikkuna ihan yläasentoon kiinni
* käynnistetään alasajo 'automaatilla'
* ikkunan liikkeen aikana irrotetaan kyseinen sulake
* virrat pois ja odotellaan minuutin verran
* sulake takaisin paikalleen
* virrat päälle (as. II)
* käynnistetään ylösajo 'automaatilla' ja pidetään nappia ylhäällä vielä reilut 5 sekuntia sittenkin, kun lasi on jo kiinni
Minulla kalibrointi onnistui ainakin laakista...
Aivan mahtavaa...auto ollu lähipiirissä 10vuotta ja varmaa koko ajan ikkuna temppuillu. Nyt aattelin myydä ni tottakai silloin täytyy laittaa kuntoon kaikki pikkuviatkin
-
Täällä sellainen vika että kuskin lasi ei mene täysin yläasentoon kiinni vaan jää noin sentin auki, sama automaattitoiminnolla sekä "käsin " ajamalla..vika tullut kun lasia avattu jonka jälkeen ei mene kokonaan ylös.
Lasi tuntuu toimivan muuten ok, mutta tosiaan jää sentin verran auki..onko yläraja voinut muuttua jotenkin?
Vinkkejä mikä auttaisi tuohon?