Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Tebbis - 12.03.2018, 11:10:04
-
Ärsyttävä seilaaminen vaihteiden välillä.
80kmh vauhdissa kun laittaa vakkarin päälle niin tasaisella tiellä menee nätisti mutta pienikin nyppylä tai nousu niin vaihtaa välittömästi pienemmälle. :( 100kmh nopeudessa ei voi edes tasaisella käyttää vakkaria, alkaa seilaaminen välittömästi. >:(
On ihan pirun rasittavaa ajaa vähänkään pitempää matkaa kun laatikko arpoo jatkuvasti. Onko jotain kikkaa, keinoa, vihjettä tai varsinaista ohjetta miten laatikon toimintaa voisi parantaa käyttäjäystävällisempään suuntaan?
-
Laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa mikäli ei hetkeen ole vaihdettu. Ja nimenomaan huuhtelemalla / kierrättämällä. Ei välttämättä auta tähän, mutta kannattaa tehdä joka tapauksessa mikäli useampi vuosi tai useampi kymmenen tuhatta on jo ajettu.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=130.0
-
Mulla teköö välillä niin notta 2-3 välissä ilimeisesti päästää kierroksia nousemaan eli vaihtaa hitaasti, samoten joskus valoissa auto yrittää lähtee, nykii kevyesti, jos on käsijarru päällä, ei mitään. Koske jalkajarruun ja taas alkaa... :idiot2: :'(
-
Mulla teköö välillä niin notta 2-3 välissä ilimeisesti päästää kierroksia nousemaan eli vaihtaa hitaasti, samoten joskus valoissa auto yrittää lähtee, nykii kevyesti, jos on käsijarru päällä, ei mitään. Koske jalkajarruun ja taas alkaa... :idiot2: :'(
Jos sulla on bensakone ja vm. 2000 auto, niin sinulla automaatti on jo uudempi 5v laatikko, jossa nuo 2-3 nykimiset ovat tuttuja oireita. Tuolla uudempikoristen puolella on paljonkin juttua näistä uudemmista laatikoista. Esim. https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8189.0 ja https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=23951.0
TDI-koneisessa on vielä vanhempi 4v laatikko, siinä on jossain määrin eri ongelmat.
-
Tääkin selvis. Turbiinin nopeusanturi ei signaalia ja vaihteenvalitsimen asentotunnistin ei san mittä. Ilmankos.
Ei muuta ku ettimään antureita.
-
Ihmettelin vain tuota kommenttia, muutaman kymmenen tuhannen ajosta ja öljynvaihdosta. Ollut puolenkymmentä automaattijenkkiä meillä enkä muista edes öljynvaihtoja koskaan, sentään satojatuhansia mittareissa. Nyt on ihka manuaali 850.