Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: APTELE - 17.03.2018, 22:48:15
-
Jäähdyttimen 20A sulake palaa heti uudestaan kun sen vaihtaa. olisiko vika lämpöanturissa, vai joku johto oikosulussa? Tehonrajoitus on koneessa kokoajan päällä.
-
Lämpömittari tomii kyllä normaalisti.
-
Johtosarjassa oikosulku, flekti jumissa tai flektin ohjainlaite rikki..
-
Nyt katsoin suomeksi ohjekirjasta, sulake (nro. 11) onkin ilmastointi, magneettiventtiilit (diesel). Ilmastoinnin johdon iroittaminen ei muuttanut mitään eli sulake paloi heti kun virrat laittoi päälle.
-
Olisiko näistä apua:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7856.0
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=81728.0
Saattaa olla huohottimen vastus kaputt ??
-
Itsellä oli huohottimen vastus oikosulussa ja joku oli käyttänyt sulakkeen tilalla johtoa niin huohottimen johtosarjan kaksi johtoa olivat sulaneet toisiinsa kiinni.
Johtoa piti vaihtaa lähes metrin verran, mutta ei ole paha rasti.
-
Nyt vasta ehdin jotain autolle tekemään. Tuo huohottimen vastus ilmeisti oikosulussa, kun irroitin johdon siitä alkoi sulake kestämään. Tuota vastusta saa varmaan vain siniseltä. Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä.