Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kuuskanttinen - 18.03.2018, 12:07:07
-
Auto vm-96,2,5 automaatti. Tein lämppärin kennon vaihdon ja siinä yhteydessä sitten innostuin putsaamaan kojelaudan rakenteita,kun kerran oli alettu ja osat irrallaan. Irroitin myös mittariston.Muita sähköjä en irroittanut paitsi tarvittavat,akku oli paikallaan ja kytkettynä (tää o ihan kahvia juoden ja tupakoiden valmis..)Tuossa meni viikon päivät,yksi väärä kenno piti vaihtaa käypäsempään ja siinähän se jo neljä päivää"tuhraantui".. No oikea kenno saapui,litkut valuneiden tilalle ja kone tulille ja lämpöä konttoriin..EI.Ei edes naksahda.Sähköt kyllä toimii,puhallin pyörii,valot tulee.Voiko ajonesto kiusata esim.siinä tapauksessa,jos mittaristo on liian kauan pois liitännöistä? Ennen remonttia auto toimi volvolle uskolliseen tapaan täysin moitteetta.P-ja N-asennossa ei eroa,varashälytintä ei ole,muutenkin esim.konehuoneen puolella toiminnot oli vain rintapellin luona. Kaikki sulakkeet ehjiä,loppuu järki kohta kun ei startti herää.
-
Tuon ikäisessä ei ole vielä ajonestoa, ellei ole tuotu Saksasta ja siellä asennettu tappimalli käytössä.
Miten käy jos annat suoran virran konehuoneen sähkökeskuksessa olevaan uroslattaliittimeen? Siitä menee startin herätteelle.
-
Niin tosiaan,eihän siinä ole käynn.estoa,alunperinkin suomi-auto ilman tappeja..Solenoidin päästä otin oikosta,säkenöi sieltä.Ei ollut apukäsiä,että olisi nähnyt,tuleeko yleensä virtaa solenoidille asti avainta kääntäessä.Mietin sitäkin että olisiko nestettä lorahtanut suoraan vaihdelaatikon liitännöille,kun ovat siinä suoraan alapuolella,tehden sähkönsiirtoestymän?Mutta silloinhan niiden liitimien pitäisi suorastaan uida siinä jäähdytinnesteessä.. Nyt muistin just että solenoidihan hurahti tuossa oikokytkennässä,muttei vetänyt startille...voiko startti muka jumittua viikossa ja/tai pienestä määrästä jäähdytysnestettä? :-\ Onkos se uroslattaliitin siinä kulmassa se yksinäinen ja menee siis suoraan startille vai ensin solenoidille?
-
Tuon ikäisessä ei ole vielä ajonestoa, ellei ole tuotu Saksasta ja siellä asennettu tappimalli käytössä.
Miten käy jos annat suoran virran konehuoneen sähkökeskuksessa olevaan uroslattaliittimeen? Siitä menee startin herätteelle.
Kokeilin hyppyä siihen,virrat päällä/virrat EI päällä,rasiassa naksahtaa mutta muuten ei tapahdu mitään enempää..
-
Naksahdus on herätevirran rele. Oiskohan solenoidi vikaantunut, kokeiltava koputella sitä samaan aikaan kun antaa virtaa sulakerasian nastaan.
-
Voihan(?) se tietysti mennä kerrasta,olisi voinut luulla sen kuitenkin jo oireilleen aiemmin..No nyt on auto pukilla,on se NIIN ihanassa paikassa se startti...no ulkona tuo tuli muutenkin tehtyä koko "rojekti",mulla on iso ja hyvin tuulettuva talli..
-
Kerran on hajonnu yllättäen startti just sillee et seuraavan päivän ei inahtanutkaan.
Sen kanssa tuli turhaan pelleiltyä ku ei tahtonu uskoa et iha yhtäkkiä hajos noin vaan.
Otin startin irti ja sit testasin irrallaa antaa suoraa virtaa = toimii.
Eikun startti kiinni (koska toista toimivaa ei ollu) ja taas sama juttu, ei toimi.
Lopulta hain uuden startin (tosin 850 tarkotettu , biltemasta koska mistää muualta ei saanu siihe hätään toimivaa starttia) ... ja sillä on nyt toiminu
-
I´ll check tomorrow whole shit.Oliko muuten kallis startti? Mulla taitaa olla alkuperäinen paikallaan,oon omistanut auton vuodesta-05,ihmeen vähän ollut yleensäkään missään vikaa,kop kop 8)
-
Koitappa pistää moottorista akun miinukseen starttikaapeli jos olis moottorin maadotuspiuha poikki. Samanlaiset oireet olisi.
-
Koitappa pistää moottorista akun miinukseen starttikaapeli jos olis moottorin maadotuspiuha poikki. Samanlaiset oireet olisi.
Kaikki vinkit tervetulleita,mutta juuri tuossa rintapellissä on yksi maadoitus,jonka irroitin ja putsasin kennoprojektin yhteydessä,vaikka ei tuonkaan kokeilu tässä vaiheessa huononnakaan tilannetta :-(Homma nyt vielä startin suhteen irroitusvaiheessa,oli melkoinen lirupää se insinööri joka suunnitteli koneen kuskinpuolen. Tai sanotaan,että siellä oli joka osalle,ruuville,pultille,raudalle tai nippelille eri insinööri :nohnohpahat terveiset porssen pojille vielä kerran tästä näin :nohnohMuokkasin tämän tähän jatkoksi,katsoin tubesta kun ROBERT DIY jätti sen takaraudan kiinnittämättä ja sanoi että täysin ylisuunniteltu homma(mitä ite kans mietin,että mitä ne oikein meinas tehtaalla).Kyllä tuossa on tullut opeteltua uusia kirosanoja,hämmästyttää mitä tässä vielä tulee keksityksi..
-
Nyt vanha uskollinen käy tuolla pihalla :D Suivaannutti niin paljon,että kiskaisin vielä vaihdetikun P:ltä N:lle.Oli vähän vietolla pukkien päällä,kivi takapyörällä ja liikahti sen verran että;isoilla kirjaimilla:VAPAUTTI LAATIKON SISÄISEN ANTURIN POIS PÄÄLTÄ,sen mikä estää tosiaan sen käynnistymisen jos tikku väärässä asennossa.Oli ilmeisesti kondenssi jäädyttänyt sen koskettimen sieltä.Viimeinen kirosana,minkä lausuin,oli:ON SE NY V"""U P¤%&%#E. Oli tämäkin työmaa.Kiitos vinkeistä ja vertaistuesta,jos vastavuoroisesti joku tarvii kirosanoja ja noitumista,ottakaa yhteyttä :D Ja tästä huolimatta mun volvo jatkaa ajoa tämän isännän komennossa edelleen.