Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Juuhh - 22.03.2018, 08:59:45
-
Olis tollasesta 760 turbo tullut tiensä päähän.. moottorina tuo B230FT
Saako näihin uusia tai esim kunnostettuja turboja mistä ja millä hinnalla ja onko tuohon koneeseen eri mallisia?
-
Itsellä oli Kinugawan 19T turbo. Osottautunut nuo kinugawat hyviksi ahtimiksi ja myöntävät takuunkin muistaakseni O0
-
Itsellä oli Kinugawan 19T turbo. Osottautunut nuo kinugawat hyviksi ahtimiksi ja myöntävät takuunkin muistaakseni O0
Kiitos vastauksesta
Mitenhän tämä? https://m.ebay.com/itm/Kinugawa-Upgrade-Turbocharger-VOLVO-740-940-960-B230FT-TD04HL-19T-w-7cm-Housing-/121101946064
Onko tuo sitten niin yksinkertaista että vanha pois ja uusi tilalle vai vaatiiko muutakin muutoksia? Tämä olisi korjaamolle menossa laitettavaksi kun ei itsellä taidot riitä.
-
Toi on bolt on ja sen pystyy hyvin vaihtaa itsekin ilman erityistaitoja. Huolehtii vain puhtaudesta ja öljynsaannista ennen käynnistystä.
Toi BOV kannattanee vaihtaa orkkis by-passiin ennen asennusta.
-
Toi on bolt on ja sen pystyy hyvin vaihtaa itsekin ilman erityistaitoja. Huolehtii vain puhtaudesta ja öljynsaannista ennen käynnistystä.
Toi BOV kannattanee vaihtaa orkkis by-passiin ennen asennusta.
Bolt on sillä edellytyksellä, että autossa on alkujaankin Mitsubishin turbo.
Täältä apuja turbon tunnistukseen:
https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineTurboIdentification.htm (https://www.volvoclub.org.uk/faq/EngineTurboIdentification.htm)
-
Mikähän tämä nyt sitten noista olis? :idiot2:
(https://thumb.ibb.co/j1vp0H/IMG_20180322_161321.jpg) (https://ibb.co/j1vp0H)
-
Garrett T3
-
Hankalaksi menee nyt tämän kanssa.. käytettyjä ei ainakaan pahemmin näy mitä tässä etsiskellyt ja kysellyt. Eikä oikeen löydy uusiakaan mistä vois olla varma sopivuudesta
Tämä nyt oikeastaan ainut mitä vastaan tullut mutta mietityttää tuoltakaan tilata
https://www.xsboostturbochargers.com/product/garrett-t3-turbocharger-volvo-740-760-780-1984-1989/
-
Uudemmasta öljyputki ja ehkä pakosarja nii käy vaikka toi aikasemmin linkitetty 19t.
-
Jos ahtimessa ei muuta vikaa ole kun väljyys niin ebaysta saa korjaus sarjoja eikä hirveän vaikea homma laakeroida ja jos viimesen päälle haluaa niin käyttää vielä tasapainotuksessa.
Kannattaa varmaan kysyä jostain turbo huollosta paljonko maksaisi tuon kunnostus jos ei isompaa ahdinta halua laittaa
-
Itse olisin turbohuoltoihin yhteyksissä, jos haluaa taatusti hyvän ja orkkiksena pitää. t03 sarjan ahtimia aikanaan lyöty niin moneen työkoneeseen ja ajoneuvoon, että osia taitaa olla hyllyssä noihin aika mukavasti. Valitsemalta turbopajalta joko tehdaskunnostettu/uus hintaluokka +700e.
tai sitten jos auto voi sen aikaa seisoskella, niin huoltaa/huollattaa nykyinen ahdin. Taitaa olla huoltojen hinnat alkaen 2-300e. Varsin usein näissä on pakopesä haljennut valusauman kohdalta joten kannattaa varautua ettei huoltohinta ole hinnat alkaen päästä.
Jos huollattaa, niin ei paljon kalliimpi ole ottaa 360o päittäislaakeroinnilla, alkuperäisen 270o sijaan. mahdollista myös teettää t3/4 hybridiksi jos ei vakiona aio pitää.
Toki mitsujakin löytyy hyvin ja mallista riippuen aikalailla näppärästi paine+paluulinjat muuttamalla menee paikalleen.
-
Jos tommosen Kinugawan haluaa niin ei se kummonen rasti ole öljyn tuloputkea vaihtaa. Itellä kävi '92-vuotisessa Garretin tilalle linkin 19T Kinugawa suoraan, tosin ei ollut tuo T3 vaan T25. Hienosti on kohta vuoden/15tkm puhissut mulla ja vieläpä käytettynä ostin.
-
Eikös Mitsu käy tuohon Garretin tilalle ihan heittämällä,pakosarjoissa ei taida olla eroja 900-sarjalaisissa ;)
-
Eikös Mitsu käy tuohon Garretin tilalle ihan heittämällä,pakosarjoissa ei taida olla eroja 900-sarjalaisissa ;)
Kyseessä on 760, ei ysi.
Siitä en tiedä onko alkupään yseissäkin tuota garrettia, mutta sen kanssa taitaa aina olla halkosarja
-
Tämäkin saatiin lopulta kuntoon tutun toimesta
Garrettin tilalle tuli b230fk koneesta mitsu johon nostettiin rajapaineventtiilillä hieman lisää painetta
Putket ja letkut jouduttiin teettämään käsittääkseni aikalailla kaikki että saatiin sopimaan