Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: harald - 24.03.2018, 15:44:01
-
Hi
kovasti kiinnostaa miten tuo homma hoidetaan.
käväisin merkkiliikkeesä kyselemässä tuota ja ja sain melko ympäripyöreän vastauksen
,,,tarvitaan repullinen säätöpaloja,hintaa eivät hommalle oikein antaneet.
itse tuohon hommaan en ryhdy,mutta onko kukaan tuota tehnyt+kokemuksia.
,,,katselin jenkkifoorumeilta noita huolto ohjelmia tälle moottorille ja siellä oli muistaakseni 180tkm kohdalla vent välysten tarkistus+mahd säätö.
Tuo oma kulkine on hieman äänekäs ( venttiilit raksuttaa ) mutta kulkee tosi hyvin.
-
Ei niitä säädetä. Siinä on hydrauliset nostimet.
Ainakin bensakoneessa, dieselistä en tiedä.
Sent from my SM-G930F
-
Ei niitä säädetä. Siinä on hydrauliset nostimet.
Ainakin bensakoneessa, dieselistä en tiedä.
Sent from my SM-G930F
Ja sama dieselissä, eli ei aiheuta toimenpiteitä..
-
Eikös nois ton ikäisis bensakoneissa ole kuitenkin kovat nostajat. Koko nostinkuppi siis vaihdetaan tarvittaessa.
Just tästä aiheesta oli vanhakin topikki olemassa.
-
Ei niitä säädetä. Siinä on hydrauliset nostimet.
Ainakin bensakoneessa, dieselistä en tiedä.
Sent from my SM-G930F
Hi
,,,miksi sitten on olemassa repullinen säätöpalikoita ?
minun käsittääkkseni ko moottoreissa ei ole hydrauliset vent nostimet joitaei tarvitse säätää.?
-
Näköjään vaihtuu jossain vaiheessa tuo säätö, joten olin väärässä..
Tästä on näköjään väännetty ennenkin:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=38112.0
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=90215.0
Ja jos ymmärsin oikein, niin koko kuppi menee vaihtoon ja iso työmaa edessä.
-
Taitaa vaihtua koviksi jossain 2000 korvilla.
Sent from my SM-G930F