Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: bhemming - 28.03.2018, 08:20:53
-
Hei
Olen palstalla uusi volvosta kiinnostunut, ja käytettyä V70 etsimässä pienellä budjetilla joten kyse olisi vm 1998-2005 (etuvetoisena).
Voiko joku kertoa mikä on vanhin manuaali ja vanhin automaatti jolle sallitaan 750 kg jarruton vetomassa.
Olen katsonut sivua http://www.ajovalo.net/Vaunupainot2.htm mutta onko niissä automaattimalli ?
Muita vuosimalliin liittyviä näkemyksiä otetaan vastaan esim. tuottaako OBD harmia katsastuksessa
t.
bhemming
-
2001 alkaen muistissakin olleet vikakoodit antaa hylyn eli muisti luetaan konttoril. Taas vikatietoa lukijal saa helpommi ulos kun useampia käypäsiä lukijoita tai ohjelmia kuin vanhempiin.
-
Dieselissä ei lueta koodeja! Miksi pitää olla vanhin mahdollinen, jossa 750kg vai haluatko vain tietää?
-
Minulla on hämärä muistikuva, että mk2 v70 tdin vetomassa on pienempi kun d5. Eli 2001-2002 on jo 750. Voin olla väärässä.
Edit. Tarkistin. 2001-2002 D5 koneellisen jarruton vetomassa on 750kg.
-
Kiitos vastaajille
Minulla on Buster L jarruttomalla trailerilla jonka yhteispainoksi arvioin 720 kg.
-
Eihän sillä arviolla ole mitään merkitystä konstaapelin kanssa, otteessa olevat massat sen ratkaisee.
edit: eli jos ajan omalla D5:lla jarruton kärry perässä jonka max. kokonaismassa on rekisteriotteessa 800kg tulee sakko.
-
Eihän sillä arviolla ole mitään merkitystä konstaapelin kanssa, otteessa olevat massat sen ratkaisee.
edit: eli jos ajan omalla D5:lla jarruton kärry perässä jonka max. kokonaismassa on rekisteriotteessa 800kg tulee sakko.
Pätee jarrullisen kärryn kans. Ja kysytty ihan poliisilta kun aikanaan isä osti kärryn ja kokonaismassa oli 750kg ja autolla sai vetää 600kg. Siinä pitää vain huolehtia ite ettei massa ylity.
-
Kiitos jälleen vastauksista
Trailerin (jarruton) rekisteriotteessa on 750 kg.
Espoolaisessa liikkeessä http://www.autoplaneetta.fi löytyy Volvo V70 2.4 AUTOMAATTI 170 hv, bensiini, 2001, Käyttöönottopäivä: 17.05.2001.
Muuten kiva yksilö mutta auton rekisteriotteessa luki 500 kg.
Kun aika ei riitä koeajaman kaikia seudun V70 niin pohdin milloin mikäkin v70 malli muuttui 750 kg kelpoiseksi. Joo, tiedän että aina voi soittaa mutta kun ne automyyjät ...
Edit: monilla palstoilla on loputon peräkärrykeskustelu, minulle riittää nyt vaan se volvon rekisteriotteesta näkyvä luku jarruttomalle peräkärylle
-
Aika outoa mun S80 vm 03 rekikirja sanoo 750 järjetön
-
Vielä kerran kiitos vastauksista
Olen nyt oppinut kattomaan sivulta https://asiointi.trafi.fi/fi/web/asiointi/henkiloasiakkaat/tieliikenne/tarkista-ajoneuvon-rekisteritiedot
myynti ilmoitusten rekkarin perustella jarruttoman vetomassan. Valitettavasti tämäkin tietolähde on suuntaa-antava koska omalle Saab 9000 tuli 15 kg extraa verrattuna rekisteriotteeseen.
-
Tulee nyt ihan ulkomuistista ja puskan takaa, mutta vm2000:ssa taisi olla vain 500/1600kg - muistelen tosin hämärästi, että käyttämällä koukun asennuksessa lisäprikkoja ("lattarauta" koukun kiinnityspultin ja runkopalkin välissä) olisi sallittu vetopaino ollut suurempi. Voikohan tämä olla edes mahdollista?
2007:ssa 750/1800kg
-
x volvo 2.5t-04 oli painot 750/1800
-
Minulla V70 2,5d vm. -00 jonka otteessa taas 500/1800...
-
Tulee nyt ihan ulkomuistista ja puskan takaa, mutta vm2000:ssa taisi olla vain 500/1600kg - muistelen tosin hämärästi, että käyttämällä koukun asennuksessa lisäprikkoja ("lattarauta" koukun kiinnityspultin ja runkopalkin välissä) olisi sallittu vetopaino ollut suurempi. Voikohan tämä olla edes mahdollista?
2007:ssa 750/1800kg
Ainakin 940-sarjan Volvoissa on tullut vastaan tuo "vahvikesarja", jolloin vetomassa nousee 1600kg -> 1800kg.
2005 V70 2.5T manuaali AWD vetomassat 750kg/1800kg.
-
kiitos kaikista vastauksista
-
Tehdäänpäs uusi kysymys. Mk2 korimallin xc70 diesel automaattina. Miten on mahdollista että joihinkin on sallittu 2000kg vetomassa ja suurimmassa osassa se on vain 1800kg?
Täällä on nyt kaksi samanlaista autoa ja toisessa eri painot.
Onko noihin ollut saatavana joku vahvikesarja vai onko inssi lottona noita kiloja sallinut?
-
Tehdäänpäs uusi kysymys. Mk2 korimallin xc70 diesel automaattina. Miten on mahdollista että joihinkin on sallittu 2000kg vetomassa ja suurimmassa osassa se on vain 1800kg?
Täällä on nyt kaksi samanlaista autoa ja toisessa eri painot.
Onko noihin ollut saatavana joku vahvikesarja vai onko inssi lottona noita kiloja sallinut?
Mitä tyyppikilpi sanoo painoista? Yhdistelmän suurin sallittu massa?
-
Mitä sillä on väliä mitä tyyppikilvessä sanotaan? Rekisteriotettahan sitä uskotaan, sillä jos perävaunun kokonaispaino on 1900kg, niin sitä ei toisella noista saa täysissä painoissa vetää.
-
Mitä sillä on väliä mitä tyyppikilvessä sanotaan?
Ei yhtään mitään.
-
Mitä nyt olen googlannut koukkuja, niissä on sallittu järjestään 2000kg vetomassa ja 80kg aisapaino. Saakohan noilla koukuilla nostettua papereissa kiloja?
-
Mitä nyt olen googlannut koukkuja, niissä on sallittu järjestään 2000kg vetomassa ja 80kg aisapaino. Saakohan noilla koukuilla nostettua papereissa kiloja?
Mikä yhdistelmän tieliikenteessä suurin sallittu kokonaismassa on? Jos sen ja auton kokonaismassa + vetomassa välissä on varaa, vetopainon nostoa kannattaa kysyä konttorilta.
-
Koukuilla et painoja saa nostettua. Volvo on ne painot määritellyt. Ettei se toinen ollut neliveto?
-
Koukuilla et painoja saa nostettua. Volvo on ne painot määritellyt. Ettei se toinen ollut neliveto?
Kyseessä on siis kaksi samanikäistä ja samalla tekniikalla varustettua xc70. Ne on kaikki nelivetoisia.
-
Vanha ketju, katsoin tuossa nettiauton esimerkeistä Volvo V70 sallittua perävaunumassaa, ikäänkuin esimerkeissä oli noin:
Vuosimallit 1997-2001 bensa ja diesel jarruton vaunu max 500 kg
Vm. 2002 alkaen (ainakin vuoteen 2004) jarruton vaunu max. 750 kg
(Sitten Volvo 850 farmari vm. 1994, jarruton vaunu max. 600 kg.)
Eli V70 jarruttoman vaunun maksimi noussut 500 -> 750 kg vuosimallista 2002 alkaen. (Käyttövoima Bensa/Diesel ei kai vaikuta asiaan).
-
Vanha ketju, katsoin tuossa nettiauton esimerkeistä Volvo V70 sallittua perävaunumassaa, ikäänkuin esimerkeissä oli noin:
Vuosimallit 1997-2001 bensa ja diesel jarruton vaunu max 500 kg
Vm. 2002 alkaen (ainakin vuoteen 2004) jarruton vaunu max. 750 kg
(Sitten Volvo 850 farmari vm. 1994, jarruton vaunu max. 600 kg.)
Eli V70 jarruttoman vaunun maksimi noussut 500 -> 750 kg vuosimallista 2002 alkaen. (Käyttövoima Bensa/Diesel ei kai vaikuta asiaan).
Miten aisapaino otetaan huomioon? Eli voiko perävaunun bruttomassa olla se 825kg (750 + 75kg)
-
Miten aisapaino otetaan huomioon? Eli voiko perävaunun bruttomassa olla se 825kg (750 + 75kg)
Aisapaino sisältyy kärryn massaan. Eli 750kg maksimi, josta tuo 75kg saa olla aisalla.
-
Aisapaino sisältyy kärryn massaan. Eli 750kg maksimi, josta tuo 75kg saa olla aisalla.
Tafin sivuilta: Täten siis ajoneuvolla, jolle suurimmaksi sallituksi hinattavaksi massaksi ilman jarruja on merkitty 750 kg, saa hinata kokonaismassaltaan 825 kg O1-luokan perävaunua, kunhan hinattavan ajoneuvon kytkentäkohdalle sallitaan 75 kg pystysuuntainen kuormitus.
-
Tafin sivuilta: Täten siis ajoneuvolla, jolle suurimmaksi sallituksi hinattavaksi massaksi ilman jarruja on merkitty 750 kg, saa hinata kokonaismassaltaan 825 kg O1-luokan perävaunua, kunhan hinattavan ajoneuvon kytkentäkohdalle sallitaan 75 kg pystysuuntainen kuormitus.
Jaa se menee kuitenkin noin. Silloinhan se onkin parenpi