Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: vesako - 14.09.2011, 13:39:46
-
Eli v70 -99 Polttimot vaihdettu ja sulake ehjä.
Mistähän seuraavaksi lähtisi vikaa etsimään.?
Kyselee tietämätön.
-
0nko autossa vetokoukku?jos on niin kaiva pistorasiasta snadi tappi alareunasta ylös niin taas palaa. :hello:
-
Vetokoukku on. Täytyypäs tutkia snadi nasta vielä tänään.
Kiitos.
-
0nko autossa vetokoukku?jos on niin kaiva pistorasiasta snadi tappi alareunasta ylös niin taas palaa. :hello:
Onpa niin pohjankanssa tasassa,ettei edes ohutkärkisillä
pihdeillä saa kiinni, Tarvinnee avata koko rasia josko
sisäkautta onnistuis.?
-
eli vika löydetty!
-
eli vika löydetty!
Kiitos erinomaisesta vinkistä.
Siellä se vika oli ja nyt kunnossa.
-
jej,jep :hello:
-
mulla v70 sama vika on kysynki mikä snadi tappi
-
mulla v70 sama vika on kysynki mikä snadi tappi
Monissa perävaunun kytkentärasioissa on sellainen kytkin joka sammuttaa auton sumuvalon kun on pv pistoke kytketty jolloin vain pv sumari palaa!
Eli siinä rasien sisäreunalla on pieni nasta joka painuu pohjaan kun pistoke painetaan sisää ja se painaa kielekkettä siellä rasian sisällä. Aika tyypillinen vikakohde... Joko jää nasta jumiin tai sitten hapettuu/ruostuu se kieleke. Helppo pikakorjaus on käyttää rasia auki ja siirtää se kielekkeelle tuleva johto sieltä sivusta sumuvalon johdon kanssa samaan...
-
pitääpä töitten päälle vielä lähteä etsimään vikaa <(kiitos neuvoista)
-
Monissa perävaunun kytkentärasioissa on sellainen kytkin joka sammuttaa auton sumuvalon kun on pv pistoke kytketty jolloin vain pv sumari palaa!
Eli siinä rasien sisäreunalla on pieni nasta joka painuu pohjaan kun pistoke painetaan sisää ja se painaa kielekkettä siellä rasian sisällä. Aika tyypillinen vikakohde... Joko jää nasta jumiin tai sitten hapettuu/ruostuu se kieleke. Helppo pikakorjaus on käyttää rasia auki ja siirtää se kielekkeelle tuleva johto sieltä sivusta sumuvalon johdon kanssa samaan...
Onkohan tuosta olemassa mitään räjäytyskuvaa.?
On nimittäin taas nasta jumissa täälläkin.
Lukihäiriöisenä en välttämättä ymmärrä, mutta
jos kuvan näen niin ehkä sitten. :o
-
Onkohan tuosta olemassa mitään räjäytyskuvaa.?
On nimittäin taas nasta jumissa täälläkin.
Lukihäiriöisenä en välttämättä ymmärrä, mutta
jos kuvan näen niin ehkä sitten. :o
Eikai tollaseen räjäytyskuvaa tarvi?
Pistorasia vaan irti ja katsoa sinne taakse, mitä se on syöny.
Löytyy tuolta googlella tollanen kuva, jossa on osoitettu nuolella tuo kontaktikohta, jossa se sumuvalokytkin on
(http://i52.photobucket.com/albums/g35/jkvi/Autot/kovil2.jpg)
-
Onkohan tuosta olemassa mitään räjäytyskuvaa.?
On nimittäin taas nasta jumissa täälläkin.
Lukihäiriöisenä en välttämättä ymmärrä, mutta
jos kuvan näen niin ehkä sitten. :o
Sen rasian kun avaa niin näkee kyllä melko selvästi mistä on kyse... :) Eli sieltä löytynee kyllä yksi ylimääräinen (siis kahdeksas) johto joka on ruuvattu sinne sivuun... Ja kun seuraa siitä kielekkeeltä toiseen suuntaan niin tulee vastaan se perävaunulle menevä johdin jonka kanssa kun ruuvaa yhteen sen "ylimääräisen" johtimen niin jo pelaa taas...
Pistoke 7 napaa :
kaapelikenkä n°1L : keltainen johto vasemmalle vilkulle
kaapelikenkä n°2/54g : oranssi johto sumuvalon tulolle
kaapelikenkä n°3/31 : vihreä-keltainen johto 1 mm2 maadoitukselle
kaapelikenkä n°4/R : sininen johto oikealle vilkulle
kaapelikenkä n°5/58R : beige johto oikealle parkkivalolle
kaapelikenkä n°6/54 : violetti johto stop'lle
kaapelikenkä n°7/58L : musta johto vasemmalle parkkivalolle
kaapelikenkä n°C : harmaa johto sumuvalon paluulle
(http://i2.aijaa.com/b/00486/11066077.jpg) (http://aijaa.com/4UFD2f)
Eli ruuvaat johtimen "C" nastasta nasta nro 2 siihen tulevan johdon kanssa samaan... Tosin tuo miksun kuva kertoo ehkä enemmän mutta...
-
Kiitos hyvistä vastauksista.
Mulla on autossa 13 napainen rasia, toiminee
kytkentä samalla tavalla.?
Niin joudun käyttämään adapteria kun vaunussa
on 7 napanen pistoke.
Ja autohan on v70 2.5 tdi -00 (vanhakoppanen)
-
(http://i3.aijaa.com/b/00095/11067189.jpg) (http://aijaa.com/bVUKTW)
kaapelikenkä n°1 : keltainen johto vasemmalle vilkulle
kaapelikenkä n°2 : oranssi johto sumuvalon tulolle
kaapelikenkä n°3 : vihreä-keltainen johto 1 mm2 maadoitukselle
kaapelikenkä n°4 : sininen johto oikealle vilkulle
kaapelikenkä n°5 : beige johto oikealle parkkivalolle
kaapelikenkä n°6 : violetti johto stop'lle
kaapelikenkä n°7 : musta johto vasemmalle parkkivalolle
kaapelikenkä n°8 : valkoinen johto peruutusvalolle
kaapelikenkä n°9 : punainen johto syöttöön + jatkuva
kaapelikenkä n°13 : vihreä-keltainen johto 3 mm2 maadoitukselle
kaapelikenkä n°C : harmaa johto sumuvalon paluulle
Eli ohje pysyy samana 8)
-
Missä kohtaa takavaloja tuo sumuvalon pitäisi palaa kakkoskoppaisessa v70:ssä? Itsellä ei palanut katsastuksessa ja tällä kertaa siitä tuli sanomista,vaikka ei kyllä toiminut viime vuonnakaan,kun ei ole ollut relettä paikoillaan.Nyt laitoin releen mutta ei silti syttynyt.Tietäs että missä kohdin tuo sumuvalo palaa,niin voisi aloittaa vaikka polttimon tarkastuksella asian tutkimisen?
Edit:Löytyi tuo sumuvalon paikka mutta vielä sais palamaan.