Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: volvosami - 03.04.2018, 20:14:34
-
Noniin, tutulla ollut V70 päätyi omistukseeni, luonnollisestihan auto lakkaa toimimasta, kun se on edellisellä omistajalla palvellut yli kymmenen vuotta ;D Auto on 1997 manuaali V70, 2.0T italian tuonti. ohjemoitu, ja penkitetty 213hv.
Eilen teki ekan kerran kiihdytyksen jälkeen, vikavalo syttyi, ja koodi P0108, (korkea syttöjännite map-anturilla tms.) Tänä aamuna ensimmäisessä kiihdytyksessä vika ilmeni jälleen. Mitä tuommoinen MAPpi anturi tekee, kun se ei ole edes missään letkussa kiinni? siellä se vaan ajovalon takana hengailee.
(https://www.matthewsvolvosite.com/forums/download/file.php?id=5404&t=1)
Ei se tunnu ajoon vaikuttavan mitenkään...
-
Muistaakseni tuo oli joku korkeusanturi mikä mittaa korkeutta meren pinnasta...
-
Mulla on samallainen kapistus ja samaa vikaa oli. Puhdistin MAF cleanerilla tuon ja MAFin ja loppu valon sytyttely.
-
nojoo, puhdistelu auttoi asiaan kanssa. ihme härpäke kun ei vaikuta mitenkään tuntuvasti mihinkään :idiot2:
-
Muistaakseni tuo oli joku korkeusanturi mikä mittaa korkeutta meren pinnasta...
Kas kun ei syvyysanturi :-\
-
Olisiko tuo toiminta logiikka korkeus tiedosta voinut liittyä seosten säätöön esim. hapen määrässä jos ajellaan jossain korkealla vuoristossa ??? Osa oli vain muistini mukaan Volvon varaosa-ohjelmassa nimetty niin kun noita joskus vaihdettiin aikanaan...