Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Niqqe92 - 14.09.2011, 15:26:31
-
Joo elikkä on toi 1996 850 volvo 2.4litranen 10venanen 144hv. olen aika aloittelija näissä hommissa mutta autoasennus linjan käyny jotain tiedän. eli miten tommoseen onnistuisi turbotus? kuinka vaikea hommma vai olisiko helpointa vaihtaa T4 TAI T5 Moottori mitä joutuu muuttamaan?
Minkälaisella hintahaarukalla voisi selvitä noin. 300hv olisi hakusessa enempi ei haittaa. Minkälainen viritys potentiaali tommoisessa uskoisin että aika hyvä? vahvoja koneita taitaa olla. Katsastus hankaluuksia?
-
Joo elikkä on toi 1996 850 volvo 2.4litranen 10venanen 144hv. olen aika aloittelija näissä hommissa mutta autoasennus linjan käyny jotain tiedän. eli miten tommoseen onnistuisi turbotus? kuinka vaikea hommma vai olisiko helpointa vaihtaa T4 TAI T5 Moottori mitä joutuu muuttamaan?
Minkälaisella hintahaarukalla voisi selvitä noin. 300hv olisi hakusessa enempi ei haittaa. Minkälainen viritys potentiaali tommoisessa uskoisin että aika hyvä? vahvoja koneita taitaa olla. Katsastus hankaluuksia?
Sanoisin että helpoimmalla ja halvimmalla pääsee kun ostaa valmiin turbovehkeen.
Noin uuteen (vähäpäästöiseksi luokiteltu auto) ahtaminen vaatisi mittauttamisen VTT:llä, joka taas tulee niin kalliiksi (ja se että sen pitäisi myös läpäistä ne päästövaatimukset), että siinä ei ole mitään järkeä.
Tekniikan vaihto kaikkine päästöihin vaikuttavine tekijöineen on laillista kyllä, mutta se on eriasia onko siinä järkeä, kun alkuperäiset turboversiotkaan ei nykyään kauheissa hinnoissa enää ole.
Toki jos mielenkiintoa piisaa niin siitä vaan ;)
-
j_lattolan kanssa samaa mieltä. Melkein tekniikan hinnalla saat katsastetun T5:sen. jää pois turha rassaminen hampainen kiritys ja myymällä vanhan pois saat tarvittavat osat 300hv:n ylitykseen.