Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Eepee - 08.04.2018, 19:40:08
-
Mitäs Volvoporukka on mieltä kun S40 2008 (9,5 vuotiaan) pikkuvolvon lokarit on tässä kunnossa? Alkuperäinen maali ja tuonnäköiseksi muuttunut parissa kuukaudessa... Pesty ja vahattu on normaalisti - ei pesulassa. Ajo on ollut lähinnä maanteilla työmatkoja.
Mä olisin Volvona huolissani...
(https://thumb.ibb.co/myHJMc/Volvo_s40.jpg) (https://ibb.co/myHJMc)
-
Onko tiedossa mahdollisia kolari korjauksia?
Jos heikosti tehty tms. Ei ihan helpolla tän ikäisten autojen vielä pitäisi ruostua jos on säänöllisesti pesty.
-
Ei pitäisi minunkaan mielestä vielä tuollaikää "merkki"auto ruostua.
Ei ole kolaroitu tai muutenkaan pökitty tai hinkattu mihinkään... maalipinnan alkuperäisyys tarkistettu paikallisessa merkkiliikkeessä kun kyselin 12v puhkiruostumattomuustakuun perään. Mutta eivät tule vastaan koska minun olisi pitänyt tulla aiemmin ilmoittamaan ja menin heti kun huomasin???
-
Minkälainen pokkaus on pyörän kaaressa tai onko sisälokaria?
Pyöräkotelon sisäpuolen puhdistamatta jättäminen aiheuttaa tuon.
-
Siellä on muovinen sisälokasuoja (ehjä) - pokkausta ei pääse puhdistamaan ottamatta sisälokasuojaa pois.
-
Olisiko jossain rakoa mistä hiekka pääsee sisälokarin päälle?
Muuten tuo olisi aika outoa.
-
Sisälokasuoja saattaa olla liian kapea jolloin sisälokasuojan ja lokasuojan välistä pääsee roiskumaan suolaa ja hiekkaa sisälokasuojan päälle ja siten myös lokasuojan pokkauksen taakse. Se on kuitenkin alkuperäinen ja virheetön. puhdistaa tuota ei voi kuitenkaan mitenkään - siis sisäluokasuojia poistamatta...
-
Veikkaan että kaikissa S40 ja V50 Volvoissa sama ongelma...
-
Tuo sisäloksu homma on sellanen et kyllä sinne väliin likaa pääsee vaikka ei pitäisi?
Oma tuo 2014 V70 esimerkkinä. 250tkm ajettu ja 4vuotias auto. Mankeloitiin takakaaret edellisviikolla ja otettiin samalla sisälokasuojat pois takaa niin kyllä siellä kuraa ja likaa oli paljonkin. Ei oo ruosteessa omassa mutta kyllä sinne kertyy.
Hyvä olisi välillä irroittaa ja puhdistaa.
-
Teit hyvän työn... olisin itsekin tehnyt jos olisin ymmärtänyt. minusta tuo ei kuitenkaan kuulu normaaliin huoltoon ja kuuluisi valmistajan 12v puhkiruostumattomuustakuun piiriin.
minusta olemme lyhyen keskustelun aikana tehnyt oikean diagnoosin ongelmasta - allekirjoitan teidän kommentit. paskaa kertyy kaasen taakse ja puhki ruostuu sisältäpäin.
paikallisen merkkiliikkeen edustajan mukaan ruoste ei ole lähtenyt sisältäpäin vaan ulkoa???
-
Tuo sisäloksu homma on sellanen et kyllä sinne väliin likaa pääsee vaikka ei pitäisi?
Oma tuo 2014 V70 esimerkkinä. 250tkm ajettu ja 4vuotias auto. Mankeloitiin takakaaret edellisviikolla ja otettiin samalla sisälokasuojat pois takaa niin kyllä siellä kuraa ja likaa oli paljonkin. Ei oo ruosteessa omassa mutta kyllä sinne kertyy.
Hyvä olisi välillä irroittaa ja puhdistaa.
Ihan sama missä reikä tai rako, vähintään hienoa pölyä kertyy,
ainakin kerran vuoteen tekisin puhdistuksen ja kuivauksen.
-
Onko autoa ruostesuojattu koskaan?
-
Ootko hiljattain ostanut tän auton?
Onko kaikki kaaret ton näköisiä?
Jos se nyt tosiaan parissa kuukaudessa on tollaiseksi tullut niin kuulostaa huonosti tehdyltä myyntimaalaukselta.
-
Ootko hiljattain ostanut tän auton?
Onko kaikki kaaret ton näköisiä?
Jos se nyt tosiaan parissa kuukaudessa on tollaiseksi tullut niin kuulostaa huonosti tehdyltä myyntimaalaukselta.
Jos kaikissa kaarissa on kuppaa, niin taitaa tosiaan olla myyntimaalaus..
Ei ole vielä tullut vastaan nuin huonossa kunnossa olevia kaaria tuon ikäisessä autossa.
-
Itse muistan varmuudella pari vastaavaa tapausta, mutta tuoreemmassa taisi olla jotain muitakin naarmuja samassa kyljessä, joten huonoa kolarikorjausta epäiltiin.
Toinen, pahempi tapaus osui silmiin vuosia sitten kaupan parkkiksella, kun muuten siistissä v50:ssä oli ainakin kuskin puolella kaaressa ihan kunnon reikiä. Ja jos ei muisti pahasti petä, niin toisellakin puolella oli aika pahaa kuppaa, mistä sain silloin käsityksen, ettei kyseessä olisi ollut ainakaan pikku parkkipaikkakolhuista alkanut ruostuminen, vaan että se voisi olla ihan "ominaisuus", varsinkin kun lommoja ei kuitenkaan näkynyt. Toisaalta taisi olla Venäjän kilpinen auto se, niin ehkä sekin selittää kuntoa...
-
Muistutan että auto on tarkistettu merkkiliikkeessä ja on alkuperäismaalissa. Ei maalattu, ei kolhittu. eikä naarmuutettu. Ei siis myyntiin fiksattu. Ollut itsellä reipas 5 vuotta ja 160tkm itse sillä ajanut. ostettu 90tkm ajettuna. Nyt mittarissa 254tkm. Kuva on pahimmasta kaaresta luonnolisesti - mutta muissa samaa vikaa pienellä alulla.
-
Jos minulla olisi ruosteeton V50 tai S40 (myös V40 ja S60) ottaisin etusisälokasuojat irti ja siivoaisin sekä suojaisin ruosteelta... itse en ymmärtänyt ja auto ruostuu nyt käsiin. ja edelleenkään se ei ole "huonosti maalattu tai myyntiin fiksattu" mutta maantiellä ajettu jossa suola taitaa tehdä tepposensa jos pääsee "pokkauksen" päälle muhimaan.
-
Samaa tuossa omassa huomasin kun jarrujen kanssa temusin iltasella ja samalla kurkin lokareiden reunojakin.
Alkaa muutamissa kohdin siittä lokasuojan reunasta pukkaamaan näköjään ruosteen alkua, kele..
Eli jotenkin se jää muhimaan kaaren pokkauksen päälle ruostuttaen sieltä takaa päin ehkä..
Taitanee olla kaikissa näissä pikku-volvoissa tuo kuppa jotenkin läsnä kaarissa ??
-
Juuri viime kesänä putsasin kyseiset lokarin pokkaukset ja suojasin kotelonsuoja aineella. Kuten aiemmin mainittiin, sinne pääsee ainakin ohut hiekkapöly, joka veden kanssa rupeaa muhimaan. Lisäksi oli muutamia pieniä kohtia, siellä taitoksen piilossa olevalla maalipinnalla joista oli maalia lohjennut/maalia ärvötti irti, suihkin niihinkin kotelonsuojaa. Autohan minulla V50 2009 260tkm.
-
Mullakin on S40 2007 2.0d kuskin lokari alkanut kuplia. Sisäpuolelta lienee sekin lähtenyt kun siellä se ruoste on paljon pidemmällä. 417tkm mittarissa.