Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: jolkkon - 12.04.2018, 20:31:13
-
Volvoani (vm.2008) on jo pidempään vaivannut täristys kun automaatti vaihtaa neloselta vitoselle. Kovasti kiihdyttäessä tuota vikaa ei esiinny, mutta normaalisti ja etenkin hiljaa kiihdyttäessä vika on häiritsevä. Öljyt on vaihdettu kilometreillä 153000 ja 205000. Nyt lasissa on 209000km.
Soittelin firmaan nimeltä Espautotrans (Huittinen city). Sain varsin varman tuntuista palvelua. Kaveri on vaihtanut laatikoita Volvoihin vaikka kuinka. Suositteli kuitenkin ensin testaamaan ainetta nimeltä Lubegard Dr. Tranny Instant Shudder Fixx. Näin sitä mainostetaan:
Automaattiöljyn tärinänestolisäaine. Tärinä aiheutuu yleensä momentinmuuntimen kitkapinnan/kitkapintojen lasittumisesta. Oireet poistuvat muutanman kilometrin ajon jälkeen aineen lisäämisen jälkeen. Todella tehokas apu tärinä/värinä vikaisiin automaattivaihteistoihin.
Haluan kokeilla vaikka menisi 22€ aivan turhaan. Kuulostaa ihan TV-shop tuotteelta! :idiot2:
Kysymys kuuluukin; miten saan lisättyä ainetta laatikkoon? Mistä löytyy täyttökorkki, jonka kautta saan aineen laatikkoon?
Ei tässä voi hävitä kuin 22€, joten antaa mennä!!
Kuva tahi selitys täyttöaukosta olisi kiva. Kiitos avustasi. Lupaa kertoa kokemuksista tökötin lisäämisen jälkeen.
-
Sen voi laittaa auton käydessä siitä laatikon tarkistuspropusta. Eli avaa sen pienemmän ruuvin ja ruuttaa sinne vaikka isolla injektioruiskulla jossa ohut letku. Varuiksi kannattaa laittaa vati alle jos siellä on hieman liikaa öljyä. Jos avaa auton ollessa sammuneena niin ulos valuu monta litraa öljyä.
-
Tehtiinkö öljynvaihto huuhtelemalla ja laitettu oikeat öljyt? Onko laatikko täristänyt ennen öljynvaihtoa?
Eihän tossa 4->5 vaihdossa ole mitään tekemistä momentinmuuntimen kanssa..
-
Sen voi laittaa auton käydessä siitä laatikon tarkistuspropusta. Eli avaa sen pienemmän ruuvin ja ruuttaa sinne vaikka isolla injektioruiskulla jossa ohut letku. Varuiksi kannattaa laittaa vati alle jos siellä on hieman liikaa öljyä. Jos avaa auton ollessa sammuneena niin ulos valuu monta litraa öljyä.
Anteeksi, mutta missä se proppu on? Miten sen löytää? Pitääkö jotain purkaa edestä?
-
Tehtiinkö öljynvaihto huuhtelemalla ja laitettu oikeat öljyt? Onko laatikko täristänyt ennen öljynvaihtoa?
Eihän tossa 4->5 vaihdossa ole mitään tekemistä momentinmuuntimen kanssa..
Öljyt on vaihdettu Volvolla. On oikeat öljyt siis ja huuhtelemalla.
Täristys on lisäytynyt ajanfunktiona, pikkuhiljaa. Öljyjen vaihdolla ei ole ollut merkitystä.
-
Jos on likaset öljyt ei parikaan huuhtelua auta ilman pesuaineita...
Jos vastataan kysymykseen niin täyttö proppu on ilmansuodatinkotelon alla, iso torx laatikon päällä, olikohan 55 vai 60.
Tossa vois laittaa myös jotain lisäaineita jotka voitelee tiivisteitä, voi mäntä jumittaa.
-
Anteeksi, mutta missä se proppu on? Miten sen löytää? Pitääkö jotain purkaa edestä?
Auton alla ja pohjalevy pitää ottaa pois tieltä. Täyttöaukko tosiaan ilmansuodattimen alla.
Tässä video josta molemmat selviää.
https://youtu.be/EAb9p8Wph-M