Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Kuulas - 17.04.2018, 12:04:46
-
Moi!
Elikkä oireena olisi Volvo 850 10V -96 savuttaminen. Auto siis savuttaa sinistä lämpimällä koneella aina tyhjäkäynnin jälkeen, kun lähtee liikkeelle. Käynnistäessä tai ajaessa ei savuta normaalia enempää, mutta esimerkiksi kun pysähtyy lämpimällä koneella liikennevaloihin ja tyhjäkäynnille, niin sitten kun lähtee siitä liikenteeseen niin pöläyttää ihan kunnolla sinistä savua. Auto myös yleensä käynnistyy vasta toisella yrityksellä lämpimänä, kylmällä koneella käynnistyy ekalla yrityksellä.
Huohotin varmaan kannattaisi vaihtaa, mutta olisiko muita ideoita, mitä kannattaisi tarkistaa?
-
Pöllyttääkö moottorijarrutuksen jälkeen?
Kokeileppas, että ajat koneen kuumaksi, sen jälkeen nostat öljytikkua vähäm ylös (10cm esimerkiksi) ja ryntäytät moottoria. Jos pöllähtää öljytikun reijästä, niin kone väljä. Pieni savu/höyry ei ole huolestuttavaa, mutta ei saisi kaasuttaessa pölläyttää (kuin pakokaasua).
-
Kiitti vastauksesta! Nyt kokeilin, niin ei pöläytä moottorijarrutuksessa, eikä sieltä öljytikun reiästä tule höyryä vaikka kaasuttaakin yhtään sen enempää kuin tyhjäkäynnillä. Ainoastaan lämpöisellä koneella kun auto käynyt tyhjäkäyntiä jonkun aikaa ja sitten kun painaa kaasua niin jättää sinisen savupilven ja savutus loppuu heti kun se on kerran sen pöläyttänyt.
Pöllyttääkö moottorijarrutuksen jälkeen?
Kokeileppas, että ajat koneen kuumaksi, sen jälkeen nostat öljytikkua vähäm ylös (10cm esimerkiksi) ja ryntäytät moottoria. Jos pöllähtää öljytikun reijästä, niin kone väljä. Pieni savu/höyry ei ole huolestuttavaa, mutta ei saisi kaasuttaessa pölläyttää (kuin pakokaasua).
-
Venttiiliohjurikumit kovettuneet
-
Mutta eikö se sitten savuttaisi melkein koko ajan?
Venttiiliohjurikumit kovettuneet