Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: karvakas - 17.04.2018, 19:34:34
-
Terve. Elikkä potilas olisi V70 D5, -04. Oireina alle 1800 kierroksien väännön puute. Tuntuu ettei liiku mihinkään, ja kun tuon kierrosluvun ylittää niin lähtee kuin kakstahti piikillä. En aikaisemmin ole d5 ajellut, mutta mun mielestä diiselissä pitäis olla kyllä vääntöä alempanakin kuin 1800. Autolla toki on ajettu jo 680tkm, mutta kyllä ny toiset samalaiset menee vielä ;D
Putsailin tänään jo turbon säätöventtiiliä, bräkleenillä, mutta ei muuttunut meno mihinkään.
Olisiko aika availla imusarjaa?
Ja vapaalla kun painaa kaasua nopeasti, niin kierrokset jää leijailemaan noin puoleksi sekunniksi. Onko tämäkin normaalia vai epänormaalia?
Joskus antoi näitä koodeja, ja näiden jälkeen vaihdoin polttoainesuodattimen.
tall.
p0571
tulevat
p0102
p0088
p0244
p0094
-
Ja nyt ilmenee kolinaa, etupäässä yleensä käännettäessä. Kuuluu siltä puolelta mille kääntyy ja välillä töyssystä kuuluu myös kolahdus. Mistä voi johtua?
-
Käännellessä voi kolahtaa joku väljä osa, itsellä oli raidetanko mutta voi olla jopa hammastanko. Töyssyissä voi kolahtaa esim. kallistuksenvakaajat ja iskareiden yläpäät, ihan jo kivi jousen välissä voi tehdä tuon.
-
Ahaa. No huollon varasin jo jokatapauksessa ensiviikolle. Voisiko tuo liittyä mitenkään 20-40km/h kiihdytyksessä tapahtuvaan tärinään? Tärinää esiintyy välillä muutenkin kiihdyttäessä... Etupyörän laakeri on ainakin vaihtokunnossa, se tuli testattua renkaita vaihtaessa.
Automaattivehje muuten kyseessä. Voisko siitä johtua tuo alakierrosten laiskuus? Taidan vaihtaa manuaaliin...
-
Ei ole oma laiska mielestäni alakierroksilla. Enpä toisaalta ole D5:ttä kovalla laatikolla kokeillut mutta bensavehjettä sentään.
-
Kun painat vapaalla nopeasti kaasua, niin kaasusta päästämisen jälkeen nouseeko sulla kierrokset vielä johonkin 1600 vai loppuuko kierrosten nousu heti kaasusta päästämisen jälkeen? Epäilen että ei, niin voisko johtua suuttimista tai jostain öljyn pääsemisestä palotilaan. Ehdotuksia otetaan vastaan, mitähän tälle tekis. Viikonloppuna ainakin avaan imusarjan, näytti olevan moskaa täynnä ahtoputki niin en halua edes kuvitella kuinka paskanen imusarja on. Egr voisin myös putsailla, oliskos siihen jotain opastusta?