Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Hannnu - 15.09.2011, 16:41:44
-
Eli absien valo syttyy noin 100m ajon jälkeen! Putsailin edestä molemmin puolin sen absin anturin ja "hammaskehän" Ja vaihdoin etujarru levyt/ palat. Taakse vielä vaihtamati.
Rupee vaan toi katsastus aika läheneen ja katsuri ei välttämättä tykkää hyvää ???
-
Lues vikakoodit, kuskin etuiskaritolpassa sellainen 2cm x 3cm musta muovilaatikko, kansipoies ja liitin pistokkeeseen 3 ja lukemaan
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg463#msg463
Tuolla löytyy linkistä vikakoodit ja ohjeet lukuun.
-
Lues vikakoodit, kuskin etuiskaritolpassa sellainen 2cm x 3cm musta muovilaatikko, kansipoies ja liitin pistokkeeseen 3 ja lukemaan
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=149.msg463#msg463
Tuolla löytyy linkistä vikakoodit ja ohjeet lukuun.
Musta laatikko löyty, Mutta ei siitä kyllä kantta saa poies? Näyttää enemmän releeltä mun mielestä ???
Pistin pari kuvaa laatikosta, Kertoo ehkä enemmän! ::)
(http://i1219.photobucket.com/albums/dd439/Hannnu/IMAG0201.jpg)
(http://i1219.photobucket.com/albums/dd439/Hannnu/IMAG0198.jpg)
-
Relehän toi on ja siks ehkä näyttääkin siltä.
Muistaakseni se testerinpistoke on jossain tuolla etutolpan ja tulipellin välissä, jos tässä semmonen on.
-
Pitäisi olla poksi tuollapäin
(http://i735.photobucket.com/albums/ww354/Hembaland/vgf.jpg)
-
Kokeiles vähän nykiä niitä absin johtoja josko auttais. Mulla on nimittäin kuskin puoleinen etujohto
viallinen. Se sytytti vikavalon. Pikkuisen nykimällä johtoa valo sammui. On vielä pysynyt pimeenä.
-
Kokeiles vähän nykiä niitä absin johtoja josko auttais. Mulla on nimittäin kuskin puoleinen etujohto
viallinen. Se sytytti vikavalon. Pikkuisen nykimällä johtoa valo sammui. On vielä pysynyt pimeenä.
Täytyy koittaa heilutella, ja vaihtaa taakse levyt ja palat.
Tosiaan kone on b230ft ja californiasta uitettu suomeen, että onko eroavaisuuksia moottorin ohjauksen kanssa tms?
-
FT on usein LH2.2 josta puuttuu toi vikakoodien lukuominaisuus. Voit varmistua asiasta katsomalla virranjakajan alapuolta. Jos sinne menee 3 johtoa, on siellä hall-anturi ja silloin on lh2.2. LH2.4:ssä olisi vauhtipyörällä ykk-anturi.
-
FT on usein LH2.2 josta puuttuu toi vikakoodien lukuominaisuus. Voit varmistua asiasta katsomalla virranjakajan alapuolta. Jos sinne menee 3 johtoa, on siellä hall-anturi ja silloin on lh2.2. LH2.4:ssä olisi vauhtipyörällä ykk-anturi.
Ja ABS:ien vikakoodilukumahdollisuus tais tulla vasta paljon myöhemmin.
-
Eipä löytynyt boksia. Joten lh2.2 kyseessä ilmeisesti.
ABS:ssiin takaisin. Kokeilin tossa huvin vuoksi perä ilmassa pistää auton käyntiin ja vaihteen D:lle, Neula näyttää 40 km/h ja vika valo ei syty ja kun jarruttaa niin absit toimii. Vain takana siis, eli pois voi sulkea ainakin takapään? Sitten olis varmaan aika ottaa yleismittari räpylään ja mittailla noi etupyörien anturit? Onnistuuko, Ja mitä pitäisi näyttää?
Kiitän ja kumarran! Viikko volvoilua takana ja toivottavasti monia edessä. Kuitenkin kohtuu mukava pulkka ajella, jos ei huomioi bensan kulutusta ::) Saa siirtää ladan tallin lämpöön ja jättää harraste peliksi, Kun siihen osat on puoli ilmaisia rajan takana ! :)
(http://i1219.photobucket.com/albums/dd439/Hannnu/IMAG0194.jpg)
-
Elikkä vika paikannettu oikean etupyörän anturiin! Mitähän mahtaa uusi kustantaa ::)
-
940:iin maksaa 150e siniseltä...
-
Hyi hele... Että pitää sekaantua näihin "kalliisiin" laitteisiin, Ku ei perkele edes motonetistä löydy taka levyjä :o
-
Hyi hele... Että pitää sekaantua näihin "kalliisiin" laitteisiin, Ku ei perkele edes motonetistä löydy taka levyjä :o
Miksei löydy?
-
Ku ei perkele edes motonetistä löydy taka levyjä :o
Siis mitä?
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/225081/3
Kyllä niitä on vaikka kuinka paljon. Tarkemmin sanoen 213 kappaletta mätänetin varastossa. ;)
Tosin turun varaston saldo on nolla.
-
Ei sopinut, Se navan päälle tuleva "jarrurumpu" on liian matala...
-
Ei sopinut, Se navan päälle tuleva "jarrurumpu" on liian matala...
????
Tarkoitatko, että rummun halkaisija on liian pieni? Vaiko sitä, että kengät ovat liian syvällä rumpuun nähden?
Mätänetin levyt ovat siististi istuneen konttiini ja kanttiini.
-
760 multilinkissä taitaa olla eri levyt kuin jäykkäperäisessä. Ja nimenomaan tuollainen matalempi jarrurumpu takana mielestäni eli olisitko saanut vahingossa 760:n levyt?
-
760 multilinkissä taitaa olla eri levyt kuin jäykkäperäisessä. Ja nimenomaan tuollainen matalempi jarrurumpu takana mielestäni eli olisitko saanut vahingossa 760:n levyt?
Jep. Multilinkissä on matalempi.
Positiivista tässä asiassa on se, että sinun ei tarvitse aloitta topikkia jossa kirotaan kun mätänetin levyt meni heti kieroiksi. Niitä topikkeja kun on ihan tarpeeksi.
-
Pistän taas kuvan havainnollistamaan meikäläisen sönkkäämistä :idiot2:
Elikkäs:
A) Mikä meikäläiltä löytyy
B) Multilink?
C) Minkä sain motonetistä räpylään
Eli mulla on punasella korkeus pituus eri, Kuin motonetistä saadussa. Oli ~2cm korkeempi, Jäi mittaukset vähälle kun taivaalta tuli vettä niinku esterin rektumista...
Ja täähän on siis tuotu rapakon takaa, että onko sielä käytetty eri hilppeitä. Vaikka kai nääkin on ruotsissa niputettu ::)
Omasta mielestä sielä ei nivomaattiakaan ole, Tai sit on revitty kaikki siihen liittyvä pois ???
(http://i1219.photobucket.com/albums/dd439/Hannnu/Jarrut.png)
Etulevyt nyt ainakin oli suht suorat, Mutta palat huutaa ku hoosianna :D
-
Jos siinä on jäykkä akseli, siihen on kyllä tasan yhtä levyä, juurikin tuo linkitetty osa joita on ns riittävästi motonetin listoilla. Takalevyt on jopa ollu ihan kelposia, etulaikat veti kieroon ksopivasti vuoden kohdalla kun takuu loppu, ja diiselikoneen tapauksessa ne ei ole edes kovin isolla rasituksella nuo laikat ::)