Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Nelkku - 20.04.2018, 23:23:07
-
Tänään tuli hylky katsastuksessa vähän aika sitten hankkimalleni ärrälle.
Saisiko täältä neuvoa, kun pitäisi eteen uusia alatukivarsien ja raidetangon päiden puslat. Ohjauksen rajoittimet puuttuu myös tukivarsista.
Kannattanee vaihtaa kokonaan uudet osat puslineen? Onko vinkkiä mistä saisi kunnon osat uretaanipuslilla? Ja käykö vakion osat tähän ärrään?
Kiitos neuvoista!
-
Samalla vaivalla koko tukivarren vaihtaa alapalloineen. Jos tukivarsi on sisempien puslien osalta läpipulttimallia niin powerflexiltä löytyy uretaanipuslat siihen. Ei kannata laittaa halvimpia varaosia mitä löytyy mikäli ei halua joka vuosi niitä vaihdella ja kannattaa tarkistaa samalla sisempikin raidetanko ettei ole välystä jottei joudu heti avaamaan uudestaan kun pyöränsuuntauksesta käännyttävät takaisin. ::)
Edit. Suurimmassa osassa uusissa varaosatukivarsissa on käännönrajoittimet vakiona. Tietty jos pidät vanhat tukivarret ja vaihdat siihen powerflexit ja uuden alapallon niin volvolta uudet rajoittimet siihen vaan.
-
Kiitos vastauksesta alien86. Unohtui tuossa otsikossa mainita, että kyseessä on V70R AWD. Powerflexin osalta sanotaan:
1) Front Wishbone Lower Bush
PFF88-101
PFF88-101 Does Not Fit All Wheel Drive, Diesel Or Police Models
Onko kommentteja tähän? :o
-
Kiitos vastauksesta alien86. Unohtui tuossa otsikossa mainita, että kyseessä on V70R AWD. Powerflexin osalta sanotaan:
1) Front Wishbone Lower Bush
PFF88-101
PFF88-101 Does Not Fit All Wheel Drive, Diesel Or Police Models
Onko kommentteja tähän? :o
Se on just se että onko tukivarsi sellanen että sisemmät puslat on läpipulteilla kiinni vai onko sellaset puslat mitkä on rungonläpi neljällä pultilla kiinni. Itselläni oli mk1 2.5t awd:ssä -00 nuo neljällä pultilla olevat eli siihen malliin ei käy nuo powerfleksin puslat.
-
Jos oikein ymmärrän, niin kuvissani on nuo tukivarret kiinni juurikin neljällä pultilla.
Kommenttia?
(https://thumb.ibb.co/fQYYSS/653_D6_F7_A_5_CF3_4264_9_D13_187_BBEC409_FB.jpg) (https://ibb.co/fQYYSS)
(https://thumb.ibb.co/fS691n/3_B04_A3_D5_6_FB1_4_A35_A988_5_C8_C8_BE19_D82.jpg) (https://ibb.co/fS691n)
-
Juuri näin turbot ja tdi on 4 pultilla :)
-
Saisiko vinkkiä mitkä tukivarret ja raidetangon päät kannattaa ostaa, jos haluaa hyvät? Hintahaarukka netissä näyttää olevan melkoinen ::)
-
Saisiko vinkkiä mitkä tukivarret ja raidetangon päät kannattaa ostaa, jos haluaa hyvät? Hintahaarukka netissä näyttää olevan melkoinen ::)
Nuo motonetin oe-osat on ihan hyvä laatusia. Trw, lemförder, meyle, febibilstein,mapco,moog..nuo nyt on ainakin sellasia perus varmoja yleisesti hyvälaatuisia varaosia.
-
Jos halpikset ostaa niin kannattaa lisätä rasvaa sinne palloniveleen. Itellä yli vuoden ollu R.U.F merkkiset saksasta tilasin 60€ pari :2funny:
-
Eikä kannata päältäpäin eli kumitiivisteen alle laittaa rasvaa, vaan pallonivelen allaolevaan peltiin reikä, johon rasvanippa. Joka renkaanvaihdon yhteydessä kun puristaa hieman rasvaa niin alatukivarsien vaihtoikä ainakin 3-kertaistuu.