Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: hammer_man - 15.09.2011, 18:20:50
-
Eli vaikka tuo asennus kuinka yksinkertaista pitäisi olla niin jotain taas mennyt pieleen.
Valot:
Musta - Maihin
Oranssi - Himmentimelle
Mittari:
Musta - Maihin
Punainen - Sulakerasiaan 1. sulakkeeseen
Vihreä - Kaikkialla lukee että puolan - napaan. Jostain myös lukenut että tässä tapauksessa 1-liittimeen(toinen vaihtoehto kun 15)
Ongelmana siis että eipä kiekkamittari värähdäkkään. Silloin saa jotain satunnaista eloa kun tuo signaalijohto sattuu olemaan lähellä puolan johtoa eli kyllä mittarissa ainakin jotain henkeä on...
http://www.siivonen.fi/excel-tiedostot/8050590%20kierroslukumittari.pdf (http://www.siivonen.fi/excel-tiedostot/8050590%20kierroslukumittari.pdf)
-
Vihreä - Kaikkialla lukee että puolan - napaan.
Sinnekö sen nyt sitten laitoit vai minne? Mikä auto, helpottaisi kummasti?
E: Jos tuo allekirotuksen lankku, mikä syttyjärjestelmä autossa on? Kun ei taida ihan vakio moottorikaan olla.
-
Allekirjoituksen auto. Alkuperäinen sytkä, vain tuo b23 lohko vaihdettu kaksisatasen tilalle.
-
Allekirjoituksen auto. Alkuperäinen sytkä, vain tuo b23 lohko vaihdettu kaksisatasen tilalle.
Eli siellä on ihan perinteinen puola? Vedä sen miinukselta se.
-
Boschin puola, navat 1 & 15. Kävin vielä äsken tutkailemassa niin ei mittari värähdäkkään jos tuo signaalin johto on 1 navassa, vain silloin saa viisariin eloa kun sattuu signaalijohto kulkemaan puolan johdon läheisyydessä.
Ei ole tyhmiä vikoja, on vaan tyhmä vian hakija :idiot2:
-
Kyllä siinä sitten vika mittarissa. Saatko kokeiltua toisella mittarilla ja samalla kytkennällä? Noin se jtps pitäisi kytkeä.
-
Eipä ole toista mittaria ellei käy motonetista ostamassa, eikä myöskään toista autoa missä voisi koittaa toimintaa. Ilkeä vaan lähteä repimään irti ja palauttamaan kun kaikki johdot vedetty viimeisen päälle ja kolvailtu liitokset... :-\
-
Joskus aikoinaan ostin Biltemasta kierroslukumittarin 240:een ja kytkin sen ohjeiden mukaan. No, se ei toiminut ja vein sen takaisin ja sain uuden tilalle. Ýllättäen sekään ei toiminut. Siinä sitten rupesin epäilemään kytkentöjä ja syyksi paljastui, että ohjeessa oli virhe puolaan kiinnitettävän johdon osalta. En muista kumpaan napaan se piti ohjeen mukaan kytkeä (+ vai -), mutta kun kokeilin toiseen, mittari alkoikin toimia.
-
signaali johto menee puolan miinukseen. kai sulla on se kytkin 4 pyttysel säädetty?
-
Juu on säädetty 4-mukiselle koneelle. Silloin myös viisari värähteli kun käynnissä piuhat kiinni vaihtoi tuota mukilukua, mutta ei silti missään asennossa toiminut.
Onko tuossa mitään muuta paikkaa mistä voisi saada tuota signaalia koitettua? Omituiselta sekin kyl kuulostaisi ettei vaan jotenkin saisi siitä puolan 1-navasta sitä signaalia... Ja eikös se niin ollut että tuohon 15-napaan ei edes kannata koittaa ettei kärvähdä mittari lopullisesti? ???
-
Juu on säädetty 4-mukiselle koneelle. Silloin myös viisari värähteli kun käynnissä piuhat kiinni vaihtoi tuota mukilukua, mutta ei silti missään asennossa toiminut.
Onko tuossa mitään muuta paikkaa mistä voisi saada tuota signaalia koitettua? Omituiselta sekin kyl kuulostaisi ettei vaan jotenkin saisi siitä puolan 1-navasta sitä signaalia... Ja eikös se niin ollut että tuohon 15-napaan ei edes kannata koittaa ettei kärvähdä mittari lopullisesti? ???
SE MITTARI ON RIKKI, käy vaihtamassa se ehjään!
-
1 napa eli miinus.ei mihinkään muualle. tosin komppaan ataita ja sanoisin että mittari on rikki. :P
-
Nyt alkaa taas keittämään >:(
Kävin sit vaihtamassa edellisen mittarin motonetissa uuteen. No tuli vähän pulaa vapaa-ajasta joten mennyt yli viikko vaihdosta(vaihdot/palautukset 7pv), tänään sit oli aikaa ja koitin tuota uutta mittaria niin ei myöskään sano mitään. Ja tosiaan johdot suoraan mittarilta akkuun ja signaali puolalle. Välillä viisari heräsi kun hankaili tuota signaalia 1-navassa, mutta oli täysin pätkimistä eli ei mittari toiminut missään vaiheessa.
Voiko tässä nyt olla niin huonoa tuuria että toinenkin mittari rikki ja palautusaikakin mennyt umpeen vai voiko puolassa olla jotain vikaa :idiot2:
-
jos ne mittarit on juuri siitä satsista minkä trukkikuski pudotti. palautusaika ei ole kai sama aika kuin takuuaika. pura kauppa ja hae biltemasta.
-
Nyt alkaa taas keittämään >:(
Kävin sit vaihtamassa edellisen mittarin motonetissa uuteen. No tuli vähän pulaa vapaa-ajasta joten mennyt yli viikko vaihdosta(vaihdot/palautukset 7pv), tänään sit oli aikaa ja koitin tuota uutta mittaria niin ei myöskään sano mitään. Ja tosiaan johdot suoraan mittarilta akkuun ja signaali puolalle. Välillä viisari heräsi kun hankaili tuota signaalia 1-navassa, mutta oli täysin pätkimistä eli ei mittari toiminut missään vaiheessa.
Voiko tässä nyt olla niin huonoa tuuria että toinenkin mittari rikki ja palautusaikakin mennyt umpeen vai voiko puolassa olla jotain vikaa :idiot2:
Saatko kokeiltua sitä toisessa autossa?
Ja olihan se puola vielä ihan tällaisen (http://haivis.scemo.fi/huutokuvat/auto_bonk/bosch%20sytytyspuola.JPG) perinteisen näköinen? Eikä esim tällainen (http://www.f4u.fi/timo/myydaan/sytytys.jpg)? Vai mikä systeemi noissa E koneissa sitten olikaan, en muista..
-
Joku täs hommas nyt mättää, en usko millään et on kahta viallista mittaria peräkkäin. Hommaa vanhan mallin mittari volvosta ja laita toimiin niin ei tuu ongelmia.
-
olisko mahista testata jossain muus autossa? ???
-
Kokeilitko laittaa puolaan menevän johdon eri napaan? Huomasitko tämän?
Joskus aikoinaan ostin Biltemasta kierroslukumittarin 240:een ja kytkin sen ohjeiden mukaan. No, se ei toiminut ja vein sen takaisin ja sain uuden tilalle. Ýllättäen sekään ei toiminut. Siinä sitten rupesin epäilemään kytkentöjä ja syyksi paljastui, että ohjeessa oli virhe puolaan kiinnitettävän johdon osalta. En muista kumpaan napaan se piti ohjeen mukaan kytkeä (+ vai -), mutta kun kokeilin toiseen, mittari alkoikin toimia.
-
itellä on vanhan malli mittaristosta otettu rundikello ja toimii ku junanvessa.
-
Ihan on tuollainen normaalin näköinen puola. Eipä ole toista autoa minne koittaa, kun muut diisseleitä pihassa. Eikä töissäkään kellään ole tuollaista autoa, mistä löytyis perus puola...
Puolassahan on 2 napaa. Toinen on plussa, josta tulee virta eikä siihen kaiketi kannata edes koittaa ettei mittari hajoa. Toinen miinus, jota sitten katkotaan ja siitä pitäisi mittarin saada signaali.
-
onkohan sulla mennyt signaalijohto ja maajohto sekaisin.en muuta keksi enää.
-
onkohan sulla mennyt signaalijohto ja maajohto sekaisin.en muuta keksi enää.
Joku tämmönen. Tollasen kytkeminen ei pitäs olla ylivoimanen juttu edes ruotsalaisille joten kyllä kunnon suomalainen korpisoturi sen myös osaa kytkee. ;D
Eikös jostain löytyny ihan kaaviokuvakin miten rundikello kytketään?
-
Mistähän hammer_man mahdoit ostaa kierroslulumittarin, ostin seinäjoen motonetistä viikko sitten ja kytkin samanlaisen ag:n mittarin tilalle uuden koska vanha oli niin kulunut ja valo palanut, yllättäen kun tinasin johdot samoihin paikkoihin missä vanhatkin olivat olleet niin kiekkamittari tykkäsikin näyttää liian pieniä kierroksia, viisari nousee maks. 3000rpm kun sen pitäisi olla jo 7000, ja sylinterilukumäärä oikea
-
Kokeilepas ottaa kierroslukumittarin signaali sytty-yksikön pinnistä 1 tai mittariston takaa vapaana roikkuvasta puna-valkoisesta johdosta.
-
Tampereen motonetista ostettu.
Johdot kytketty punainen plussaan, musta maihin ja vihreä signaaliin. Täytyy koittaa tuota sytty-yksikön pinnistä ottoa, mistä mahtaisi löytyä tuo??
-
Selviskö tää koskaan? Ite painin ihan samojen ongelmien kanssa, Eli kytketty ohjeiden mukaan mutta ei niin ei. Kokeiltu myös toista mittaria mutta ei sekään sano mitään.