Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: SJLaine - 25.04.2018, 08:27:23
-
Takajousia vaihtaessa yläjousilautasen pultti/kierre murtui irti runkopalkista. Minkälainen tuo on kiinnitys on alunperin?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
siis se pinnapultti poikkesi? siellä pinnapultti missä mutteri,yleensä tulee koko pinnapultti pois kun avaa,mut siinä ei ongelmaa voi ruuvata samallalailla takas.
-
Tuituisi heiluvan palkin sisällä toinen pää [emoji17] Joutunee hitsaushommiin taasen [emoji30]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Sieltä kontin puolelta pääsee kurkkaamaan mut ei voi tehä mitään ellei vähän peltiä vedä sivuun.
Ite oon porannu läpireiän ja pudotin pultin kontinpuolelta jotta jousen sai kiinni. Parkkipaikkakorjaus.
-
Täytyy tutkia tarkemmin kunhan saan jousen irti. Sähköliimakone seosoo tuossa vieressä, niin taidan hitsata uuden kierteen paikoilleen. Kovia nämä on kyllä tuolta takapäästään ruostumaan [emoji17] Vasta joulukuussa vaihdoin poikittaispalkin takapenkin alta. Oli vaihtanut hiippakuntaa lähes koko matkalta [emoji22]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Että semmoista. Palkinpohja ehjä, kierre vain irtosi. Mitenköhän niittimutteri menestyisi tuossa, vai hitsaanko suosiolla mutterin tilalle?
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180425/789458dcd5dfc39a56488a15d412cb1d.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180425/96a03760e4688d753a3569c128400a45.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
-
Niittimutteri toimii kyllä. Pultin tarkoitus on vain estää jousen yläpäätä liikkumasta sivuttain. Ei kovin suurta rasitusta tule ajon aikana. Ja lyhemmillä jousilla estää jousta karkaamasta kokonaan kun perän nostaa ilmaan.
-
Suurensin hieman tuota reikää ja löin siihen M10 laippamutterin jonka varmistin sähköliimalla. Tuntui pitävän. Toisen puolen irroittelinkin todella varovaisesti, niin sain sen ehjänä auki [emoji3]
Sent from my iPad using Tapatalk Pro