Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: mopar72 - 26.04.2018, 20:56:48

Otsikko: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: mopar72 - 26.04.2018, 20:56:48
Olen yrittänyt hakua käyttää, jotain on selvinnyt mutta ei ihan selvästi? :idiot2:
Eli noin 50-60kmh nopeudessa laatikko vaihtaa rauhallisesti kiihdyttäessä isommalle niin pikkaisen samalla nypyttää. Samoin tasa kaasulla samoja nopeuksia ajaessa?
Muissa vaihdoissa/vauhdeissa en ole huomannut mitään.
Tänään kävin marmorilla ja juttelin korjaajan kanssa mikä sanoi että turbiinin lukko takertelee. Ei voi korjata, pitää ostaa/vaihtaa laatikko???
Mites toi oikeasti menee? Kuulostaa erikoiselle vaihtoehdolle?
Eli jos vika on siinä turbiinilukossa niin onko todellakin uusi laatikko ainoa vaihtoehto? :o
Yritin tänään vikadoodeja laatikosta ottaa mutta ei siellä ollut mitään.
Joten mites tästä olisi järkevä jatkaa?
Otsikko: Vs: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: mopar72 - 27.04.2018, 14:09:27
Eli meneekö turbiini vaihtoon? Eikö se vähän sille kuulosta?
Otsikko: Vs: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: VNT - 27.04.2018, 14:28:15
Ensin öljynvaihto pesuaineilla, sitten lisäaineet RVS, shudderfix ja sitten miettii tuhansien laatikko remonttia. Kun turbiini menee rikki niin siitä kuuluu hel**tinmoinen sirinä kierroksilla. Lisäksi suutin ja johtosarja viat voi "nypyttää"
Otsikko: Vs: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: mopar72 - 28.04.2018, 00:45:14
Öljyt vaihdettu pesu/huuhtelu menetelmällä, ei vaikutusta.
Kun nykiminen alkaa ja kierroksia nostaa muutaman sadan niin laatikko vaihtaa isommalle tai turbiinilukko lukittuu? Silloin nykiminen loppuu ja voi ajella tasakaasulla ilman häiriöitä.
Eikös yleensä polttoainesyöttö hairiöstä tai sähkökatkoksista/ ongelmista jää jälki muistiin vikakoodin muodossa?
Otsikko: Vs: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: virkpe - 29.04.2018, 10:33:15
Turbiini lukittuu vasta yli 80km/h nopeudessa.
Otsikko: Vs: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: 2012 - 29.04.2018, 18:31:45
Suuttimienliittimet kannattaa katsoa läpi huonojen kontaktien takia. Kuten VNT totesikin niin voi olla johtosarja vikakin. Liittimet nyt on helppo ainakin helppo ja nopea tarkistaa..
Otsikko: Vs: S80, 2,4d, 2007, automaatti ongelma?
Kirjoitti: mopar72 - 08.06.2018, 22:24:24
Nypytys muuttui ravistukseksi. Ravisti kierros alueella 1600-1900. Ja vedätettäessä vielä enemmän, esim ylämäessä.
Syyksi paljastui lopulta sisempi vetonivel. Homma on nyt korjattu.