Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: jak900 - 29.04.2018, 15:05:56
-
V70 2002 2.4T.
Kylmänä kun käynnistää niin mottori rykii niin kuin ei kävisi kaikilla sylintereillä. Kaasua kun polkaisee niin alkaa käymään kunnolla, polkaisun yhteydessä polläyttää vaaleaa savua. Tulpat ja puolat vaihdettu. Tekee tätä vain yön yli seisottuaan. Tänään tuossa yhteydessä avasin konepellin ja turbon seutuvilta nousi höyryä. Olisiko jollsin ilmennyt samoja oireita?
-
Häviääkö jäähdytysneste? Voisi olla kannentiiviste vuotava.
-
Häviääkö jäähdytysneste? Voisi olla kannentiiviste vuotava.
Olisin samoilla linjoilla.
Vinokoneessa oli mulla aikoinaan samat oireet ja kansipahvi meni vaihtoon.
-
Ei hävitä nestettä, kierroksilla ei kupli paisarissa jne. Jäähdytin nestettä kylläkin lisäsin jokin aika sitten mutta pinta on pysynyt asteikon välissä. Vikakoodit vilkaisin vidalla, sytytys häiriö satunnainen 4 sylinterissä. Olisko nyt tuo uusi puolakin hajonnut.
-
Katsoitko tulpat kun vaihdoit? Tuntuis että kun jäähtyy niin saattaa vuotaa nestettä
sylinteriin.
-
Tulpat oli kaikki saman näköisiä, tasaisen ruskeita. Tuota neste vuotoa vähän itsekkin epäilen mutta nestettä ei häviä sitä vertaa että paisuntasailiössä näkyisi, pitänee seurata tilannetta.
-
Väliaika tietoja. Nesteet eivät häviä, käy vajailla aamulla ja iltapäivällä kun kone kylmä. Ei vika koodeja minkäänlaisia. Ei ymmärrä mikä tuota riivaa.
-
Voiko olla, että venttiilinvarren kumit on kuivuneet ja päästävät koneeseen öljyä auton seisoessa?
-
Ei oikein siltäkään vaikuta, pakokaasut on kuitenkin ihan normit.
Mitenkä tuo bensapaineen säädin oireilisi mikäli vuotaisi?
-
Tänä aamuna taas ei ollut mitään ongelmia käynnin kanssa. Mutta mutta, akun varaukseksi ilmoitti 11,7V ja käynnissä näyttää lataavan ok, olisko akku.... ei kylläkään ajotietokone herjaile alhaisesta jännitteestä.
-
Akku on vaihtokunnossa ihan selkeästi. Kyllähän sekin saattaa tehdä outoja oireita. Kai olet putsannut akun navat ? Ajotietokone ei ilmottele akkuvikoja. Vaihda uusi akku ja mietitään senjälkeen mitä oireita vielä jää.
-
Ei ollut akkun jännitteessä mitään ongelmaa, kiinan mp3 lähetin lukee mitä sattuu, toisessa v70 samat arvot. Nyt loppui omat keinot tämän ja toisenkin kanssa missä saman suuntaisia oireita. Ainoa asia mikä noita molempien oireita yhdistää on 95 polttoaine, pitänee vielä tuokin vaihtaa 98:iin, jos ei näilläkääb oireet lopu niin sitten vaihtuu jo merkki.
-
No niin tänä aamuna käynnistyl loistavasti ilman mitään kakisteluita, sitten katse mittariin ja mitä v.... ulkolämpötila -8 astetta ja todellinen jossain +13. Ulkoilmalämpötila anturi varmasti vaikuttaa käynnistykseen. Kummassako peilissä tuo mittariston näyttämä anturi sijaitsee?
-
Matkustajan puolella sijaitsee lämpömittarin anturi.
-
Mahtaako se vaikuttaa käynnistykseen, vai pelkästään kuskinpuoleinen ?
-
Mahtaako se vaikuttaa käynnistykseen, vai pelkästään kuskinpuoleinen ?
Onkohan tästä apua:
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=92109.0
-
Se matkustajanpuoleinen osaa sekoittaa automaatti-ilmastoinnin toiminnan.
-
Ok, elikkä tällä ei ole mitään tekemistä käynnin kanssa.
-
Ei ollut akkun jännitteessä mitään ongelmaa, kiinan mp3 lähetin lukee mitä sattuu, toisessa v70 samat arvot. Nyt loppui omat keinot tämän ja toisenkin kanssa missä saman suuntaisia oireita. Ainoa asia mikä noita molempien oireita yhdistää on 95 polttoaine, pitänee vielä tuokin vaihtaa 98:iin, jos ei näilläkääb oireet lopu niin sitten vaihtuu jo merkki.
Hi
taitaa olla tuo 95 bensa tehnyt tepposensa.
käyppäs tankkaamassa Shellin 98 V pover bensaa niin huomaat kyllä eron.
jos tuolla koneella on ajettu 95 bensalla pitkään niin suuttimet on melko varmasti
hieman tukossa.
Suosittelen lisäämään Shell 98 bensan sekaan myös suuttimien puhdistus ainetta
pariin tankkilliseen ja katsoa mitä tapahtuu.
,,, saattaa olla,että kun tankkaat tuota em bensaa ekan kerran niin moottorin ohjaus hakee paikkaansa mutta ajele vaan normaalisti.
,,,oletko tarkistanut moottorin ohjelmoinnin päivitysversion? silläkin on merkitystä.
-
Juu oli tarkoitus tankata tuota 98 seuraavaksi. Toiseen sitä jo menikin, katsotaan mitä tekee, emännän käytössä nyt. Tämän päivän uutiset nesteen 95 polttoaineesta..no itse en kylläkään nesteen asemilla ole käynyt..
-
Onko siinä shellin 98 v powerissa jotain erikoista muihin verrattuna, tuli tässä vaan mieleen...?
-
Vaimokkeen S60:ssä on ollut ongelmaa, että ei tahdo sahaamatta lähteä käyntiin, kun auto on seisonut vähän aikaa. Kuumana ja kylmänä lähtee hyvin.
Nyt on tankattu venäjältä pari kertaa 95G polttoainetta, jossa ei pitäis olla etanolia seassa. Lisäksi laitoin suuttimien putsausaineen tankkiin. Selvästi paremmin lähtee nyt käyntiin.
Lieneekö tuo suomen ysiviitonen sitten syyllinen, meniskö suuttimet vähän jumiin tms..
-
Kyllä tämä heti käyntiin pärähtää muttä käy jyristen satunnaisesti, yleensä aamulla.
-
Parisen viikkoa oli oireet poissa, taas alkoi samainen ongelma aamuisin ja iltapäivällä kun kone kylmä. Ei ymmärrä...