Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Volvokloppi - 02.05.2018, 13:21:02
-
-09 S80 sellaista vikaa, että ohjaustehostin takkuilee aika ajoin.
Yleensä vika tulee esiin hetken ajelun jälkeen, ja kylmämä pelaa hyvin.
Oirehtii siten, että kun autoa ajaa esimerkiksi autokatokseen ja joutuu rattia sahaamaan laidasta laitaan, niin ohjaustuntumassa tulee ns. kuollut kohta ja ratti on pirun raskas.
Ohjaustehostimesta ei kuulu ylimäärästä ääntä, eikä ilmakuplia tule säiliöön.
Vikakoodeja ei ole.
Voisiko näillä oireilla epäillä ohjaustehostinta vai onko kyseessä kuitenkin hammastankon uusinta.
Auto menee huoltoon merkkiliikkeeseen parin viikon päästä, jossa mitataan pumpun paineet.
-
Mitä luulette, löytyiskö tosta helppiä? Elikkäs putsaisi ohjaustehostimen ja vaihtais kokonaan uudet öljyt?
Ohessa btw hyvä video aiheeseen:
https://youtu.be/Op6vqOlutTE
-
Tolleen tuli tehtyä, tosin imuvaihtajalla. Tekee edelleen siten että hukkaa edestakas väännellessä tehostuksen. Rvs ei tohon ole auttanut, tuntumaan kylläkin.
Ongelma taitaa olla kuluneen pumpun ja todella ohuen öljyn yhdistelmä, kavitoi, vaahtoontuu. jne.
-
Asia kunnossa, kaippa sitten on paree unohtaa toi öljyjen vaihto. Onko ideaa, mistä voisi ettiä sopivaa pumppua, vai onko paras ostaa alkuperäinen? Autossa nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus, joten en tiedä pitääkö pumppukin olla spesiaali?
Huomasin muuten sen, että kun kierroksia nostaa paikoillaan ollessaan, niin pumppu toimii moitteetta. Näin ollen näkisin vian olevan pumpussa eikä hammastangossa?
-
Toki öljyjen vaihto kannattaa. Itse laitoin LiquiMolyn joten kokeile Volvon omaa, todennäköisesti samaa tavaraa.
En tiedä onko toiminu edes uutena paremmin..
-
Huuhtelu tehty tuon jenkkiryssän ohjeiden mukaan. Ohjaus parani ajossa, mutta paikallaanollessa tuntuu jäykemmältä. Seuraan pari päivää, ja luultavasti maanantaina haen vielä pullon kaksi RSV:n ohjaustehostimen korjausainetta, josko sitten toimisi paremmin.
Ohjaus on nyt toki tasaisesti kankea, kun ennen öljynvaihtoa kankeus oli tilapäistä. Vanhat öljyt oli aika mustat ja kaippa sielä tehostin on töitä tehnyt, kun haisi öljyt niin palaneelle.. ;D
-
Laita peri tuubia kerralla, mulla toi yks ei tehnyt pumpusta uutta ;D paransi kuiteskin oleellisesti.
Tota " tehostimeen" tarkotettua voi laittaa joka paikkaan kun toi on samaa tavaraa kaikki tuubit.
-
Laita peri tuubia kerralla, mulla toi yks ei tehnyt pumpusta uutta ;D paransi kuiteskin oleellisesti.
Tota " tehostimeen" tarkotettua voi laittaa joka paikkaan kun toi on samaa tavaraa kaikki tuubit.
Olis vissiin pitäny.
Yhden purkin ängin ja kun paketin sain auki, niin hyvä ettei ensimmäisessä lauseessa sanottu, että yli 200 000km ajettuihin autoihin toinen käsittely 400 km ajon jälkeen.. ;D Itellä yhellä purkilla ei niin minkäänmoista apua. Ajellaan ny se muutama satku ja kokeillaan toinen purnukka.
Toki, ennemmin tekisi noilla rahoilla mieli ostaa pari keissiä Kukkoa kun tuhlata ne tohon, vähän höpöhöpöhommilta tuntuu
-
Jatketaas (melkein) monologia. :o ;D
Pari sataa kilsaa öljyjen vaihdon jälkeen ajettuna ohjaus edelleen hel*etin kankea. Kierroksia noustessa ohjaus on todella kevyt. Kelasin, että onko turha viedä autoa pumpun paineenmittaukseen vai tilata pumppu ja vaihdattaa se silloin?
Voiko toi vika viitata hammastankoon?
Lähinnä nyt kelaan, ettei vian hausta tulisi kovin kallista..
Onko muita mahdollisia juttuja, jotka kannattaisi tsekata?
Täällä foorumilla on joku puhunut ohjauksen solenoidista, kun on nop. mukaan säätyvä tehostin, kannattaisiko se tsekata ja vaihtaa?
-
Onko ohjaus "liian kevyt" kierroksilla?
Merkkihuollossa pumpun vaihto maksaa mansikoita..
Kokeile Redlinen tehostinöljyä, ei se 20e tunnu missään kun pumpun vaihto menee yli tonniin, tod.näk.
-
Jatketaas (melkein) monologia. :o ;D
Pari sataa kilsaa öljyjen vaihdon jälkeen ajettuna ohjaus edelleen hel*etin kankea. Kierroksia noustessa ohjaus on todella kevyt. Kelasin, että onko turha viedä autoa pumpun paineenmittaukseen vai tilata pumppu ja vaihdattaa se silloin?
Voiko toi vika viitata hammastankoon?
Lähinnä nyt kelaan, ettei vian hausta tulisi kovin kallista..
Onko muita mahdollisia juttuja, jotka kannattaisi tsekata?
Täällä foorumilla on joku puhunut ohjauksen solenoidista, kun on nop. mukaan säätyvä tehostin, kannattaisiko se tsekata ja vaihtaa?
Itsellä V70 2.4d -09 oli samat oireet, pumpun vaihdolla tuli kuntoon.
-
Onko ohjaus "liian kevyt" kierroksilla?
Merkkihuollossa pumpun vaihto maksaa mansikoita..
Kokeile Redlinen tehostinöljyä, ei se 20e tunnu missään kun pumpun vaihto menee yli tonniin, tod.näk.
Ei se liian köykänen oo, veikkaan että normaali kun kierroksia nostaa.. ;D Maksaahan se pumppu maltaita, mutta epäilen että turhaa on enää noita lisäaineita hankkia.
Onkos toi redline tehostinöljy, vai öljyn lisäaine?
-
Ei tuohon kikkailut auta. Itse kokeilin useamman purkin RSV:tä yms öljyjenvaihtoa ilman muutosta. Pumppu väljä mikä väljä. Uusi noin 500€ hujakoilla alkuperäinen ja vaihto noin 100€. Kannattaa uutta pumppua kysyä kauppapuolelta nimimerkiltä Ghost.
-
Motonetissa RL:n tohon sopiva tehostin öljy, voi kuulemma driftailla huoletta..
Sen mag.venttiilin liittimen tietysti voi putsata, se autto tohon eri tehostus voiman säätöön yhdessä rvs kanssa. Löytyy kun ottaa kuskin puolen etupyörän pois. Lienee sama systeemi itsestään säätyvä ja valikosta säätyvä.
-
Ennenkun kun vaihdat tehostajan pumpun, niin tarkista koska hihnan kiristäjä on vaihdettu. Mikäli vanha--> vaihda ja pyydä uusin versio kiristäjästä se on tehokkaampi. Hihnan luistaminen aiheuttaa hetkellistä tehottomuutta ohjaukseen varsinkin kostealla säällä.
-
Eikös nämä ole yleensä tulleet kuntoon pelkällä säiliön vaihdolla? Siellä säiliössä taitaa olla jokin älyttömän pieni sihti mikä menee tukkoon ja tehostus alkaa takkuamaan.
-
Ei tuohon kikkailut auta. Itse kokeilin useamman purkin RSV:tä yms öljyjenvaihtoa ilman muutosta. Pumppu väljä mikä väljä. Uusi noin 500€ hujakoilla alkuperäinen ja vaihto noin 100€. Kannattaa uutta pumppua kysyä kauppapuolelta nimimerkiltä Ghost.
Justiin kysyin hinnat SAH:ilta pumppu 620€ työ 188€ + hilppeet ja öljy ? säiliö kaikkineen 990€.
Sininen ei anna OEM koodia pumpulle ja on niin piilossa ettei löytynyt edes nokkaremmin huollon yhteydessä. Tuossa huoltotarjouksessa oli sitten pumpun koodi OEM36000790 niin tilasin sitten Saksasta Bocsh:n korvaavan pumpun 208€ 130€ pantti tuohon päälle katotaan kuinka käy.