Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Nalleva - 17.09.2011, 12:54:26
-
Tervehdys kaikki Volvo vaivaiset.
Kävipä tuossa päivänä eräänä, että C70 vm. 2000 automaatti, loppui vakionopeudella kulkeminen. Ajelin helsingissä käymään vakkari päällä, mutta takaisin päin lähtiessä eipä enää napista tapahtunutkaan mitään. 2 kertaa sain nappia painellessa ja jotenkin kikkailemalla päälle hetkellisesti, mutta n. 20s jälkeen tiputti pois päältä. Tämän jälkeen ei cruise valoa ole tullut tuioteljtua..
Koitin sulakettakin etsiä, mutta ei hypännyt silmään.. Missähän moinen sijaitsee, kun en tuota saksan kielistä opustakaan osaa tavata..
Olisiko muita valistuneita arvauksia, mikä mahtaisi moisen aiheuttaa? Kokeilin myös pitää poljinta jalalla ylhäällä, mutta eipä ollut vaikutusta.
-
Katoin omasta v70 pellin alta sulaketaulua ja numero 29 ja 10A nalli näyttäis olevan cruiselle. Rasia löytyy konepeliin alta vasemmasta yläreunasta.
-
Kävin toistamiseen tarkistamassa ja ko. Sulakkeessa lukee rear demist, turvavöiden varoitusvalo ja peilien lämmitys. Sulakekin oli ihan ehjä. Taulussakaan ei lue missään kohtaa cruisesta edes viittauksia. :/
-
ooks lukenu vikakoodit? saako vakkari nopeus signaalin? jos signaalia ei tule ei vakkari toimi.. eli absin anturit ja kehät ehjät..
-
Jarrupolkimessahan on se vakkarin katkaisija muistaakseni?
Joskus on ollut mielestäni juttua sen toimimattomuudesta. :)
Edit: Löytyi Vakkarista ja polkimesta (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=8653.msg165939#msg165939)
-
Kytkimet on jarru- ja kytkinpolkimille. Siellä on niille telineet, valmistettu aika löysästä pellistä. Saa taivuttelemalla liikuteltua edestakaisin. Vedät niitä siten, että kytkin ja jarru ylhäällä molempien tunnistimien painonapit ottavat kytkinpolkimeen ja jarrupolkimeen. Käyt testaamassa ajaen että lähteekö vakkari päälle. Jos lähtee, vika korjattu. Omassa -97 T5:ssä oli juurikin tuollainen vika, ne pellinlärpykät olivat taipuneet liikaa eteenpäin -> eivät sulkeneet piiriä -> vakkari ei lähtenyt päälle kun "luuli" että kytkin ja/tai jarrupoljin oli koko ajan pohjassa. Aina kun ajelet vakkarilla ja polkaiset jarrua tai kytkintä niin vakkari kytkeytyy pois päältä. Välttämättä tuo jalalla polkimia ylhäällä pitäminen ei auta, jos on ne pellinpalasista värkätyt telineet vääntyneet tarpeeksi. Lähtisin siitä ensimmäisenä liikkeelle.
E: olikin jo wptimppa laittanut linkin tuonne aloittamaani ketjuun.