Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: mystinenmetsätyömies - 11.05.2018, 19:38:48

Otsikko: 960 -95 suora putki
Kirjoitti: mystinenmetsätyömies - 11.05.2018, 19:38:48
Nyt on pitkästä aikaa palattu vahvasti Volvokantaan ja tuoreimmat hankinnat 960 ja 940.

960 oli varustettu vapaasti virtaavalla putkella, eli joku neropatti on poistanut takaäänenvaimentimen ja katalysaattorin sisukset. Jos tällaisia suorituksia haluaa tehdä, olisi ensin syytä opetella edes hitsaamaan. Muutenkin tuo katti on niin kallis että en ymmärrä miksi kukaan menee tärvelemään sitä leikkaamalla sen auki, kun helpompi homma olisi vaihtaa sen tilalle suora putki.
Takavaimentimen laitoin paikoilleen ja tiivistin muutenkin.
Moottorin vikavalo palaa ja jos nyt oikein sain vikakoodin luettua, näytti se 512.
Voiko pakoputki vaikuttaa tähän vai etsinkö vikaa muualta? Ilmeisesti ilmavuoto imupuolella voisi olla aiheuttaja.
Saattaako vaikuttaa seoksiin niin paljon ettei autolla kannata ajaa?
Otsikko: Vs: 960 -95 suora putki
Kirjoitti: Lankku - 12.05.2018, 08:38:46
Kokeile imusarjantiiviste jarrukliinerillä tai vastaavalla spraylla ja onko kaasuläpälle tuleva kumimutka ehjä. Huohottimesta tuleva öljy liottaa sen joskus halki.
Otsikko: Vs: 960 -95 suora putki
Kirjoitti: mystinenmetsätyömies - 08.06.2018, 19:32:48
Imuvuotoja ei ole löytynyt. Vikakoodeihin tuli lisäksi 233 ja starttauksen jälkeen käynti hieman heittelee, sitten tasoittuu mutta jää käymään n.1000 rpm.
Onkohan näiden tyhjäkäyntiventtiileissä ollut vikoja?
Otsikko: Vs: 960 -95 suora putki
Kirjoitti: An55i - 14.06.2018, 12:56:22
Mulla herjaili juurikin 5-1-2 koodia, kun pakoputki vuoti ennen kattia. Paikkauksen jälkeen lakkasi koodin tuleminen.