Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Tihi - 21.05.2018, 18:17:59
-
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Ohitus tilanteessa kuului kolahdus ja tienoo peittyi valkoiseen savuun.
Sain nilkutettua laitteen pihalle ja huomasin että putkesta oli tullut öljytkin ulos ja se oli sotkenut peräluukun.
Jännä piirre oli se että auto edelleen kävi vaikka virrat käänsi pois, piti sammuttaa vaihteella.
Olikohan Ranskalaisen moottorin taru nyt tässä?
Kyseessä on -07 V50 2.0D.
-
Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia? Ohitus tilanteessa kuului kolahdus ja tienoo peittyi valkoiseen savuun.
Sain nilkutettua laitteen pihalle ja huomasin että putkesta oli tullut öljytkin ulos ja se oli sotkenut peräluukun.
Jännä piirre oli se että auto edelleen kävi vaikka virrat käänsi pois, piti sammuttaa vaihteella.
Olikohan Ranskalaisen moottorin taru nyt tässä?
Kyseessä on -07 V50 2.0D.
se kävi sillä öljyllä!
-
Niin taisi käydä. Mikä voisi olla tarkempi syy?
Öljyt olen kympin välein vaihtanut ja aina jättänyt vähän vajaaksi juuri sen takia kun pientä lisääntymistä on ollut.
-
Olisiko ahdin levinnyt? Sitä kautta dieselit alkavat käymään öljyllä.
-
Pienen tutkinnan jälkeen epäilen kanssa ahdinta.
Onko kenelläkään kokemuksia minkälainen työ on ahdin vaihtaa, aika ahtaalta näyttää?
Lisäksi mitäköhän partikkeleita öljyn lisäksi imupuolelle on päässyt?
-
V50 ahdin oli helppo vaihtaa, kun vaan nosturille pääsee. n.4h rauhallisesti tehtynä meni aikaa kaikkiaan.
-
Ei kuulosta pahalta. Onko ihan mahdoton ilman nostinta?