Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: valde - 23.05.2018, 07:02:14

Otsikko: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 23.05.2018, 07:02:14
Nyt iski niin kummallinen ongelma ysiin, ettei enää oma järki riitä ratkomaan.

Auto tekee siis sitä, että pidempää matkaa ajaessa purskauttaa nesteet paisarin korkista pihalle, mutta tosiaan max paisarillisen verran vettä lentää pihalle, mutta ikinä en ole omin silmin nähnyt sen purskauttavan vettä vaan ajon jälkeen paisari vaan päältä märkä. :idiot2:

Kansipahvi tehty ~100tkm sitten merkkiliikkeessä
vesipumppu on uusi (graf)
termari on uusi (oem)
paisarin korkki on uusi (oem)
öljynsuodatinjalan letkut on uudet (oem)
syylari on noin vuoden vanha (behr)
lämppärin hana vuoden vanha (skandixin tarvike)
lämppärin kenno vuoden vanha (oem)

Nesteissä ei myöskään ole öljyä eikä öljyissä jäähdytysnestettä, eikä nesteet kupli tyhjäkäynnillä tai kierroksilla.

Lämmöt on ihan normaalit ja lämmityslaite puhaltaa ihan normaalisti kuumaa ilmaa. Muita ulkoisia vuotoja paisarin kastumisen lisäksi ei näy.

Voisiko jossain päin konetta olla ilmakupla joka aiheuttaa tälläisen oireen?
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: jen - 23.05.2018, 09:08:55
onko paisuntasäiliössä olevan pikkuletkun reikä auki? eli se stubu säiliössä mihin letku tulee?
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 23.05.2018, 09:29:08
onko paisuntasäiliössä olevan pikkuletkun reikä auki? eli se stubu säiliössä mihin letku tulee?


Tätä en olekaan tajunnut tarkastaa. Pitää katsoa huomenissa, että letku ja tumppi on auki  :))
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: jen - 23.05.2018, 09:32:05


Tätä en olekaan tajunnut tarkastaa. Pitää katsoa huomenissa, että letku ja tumppi on auki  :))
tumpissa on sisällä metalliholkki mikä joskus ruostuu umpeen.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 23.05.2018, 21:16:52
Kyseinen tumppi oli auki. Vaikuttaisi siltä, että järjestelmässä oli ilmalukko jossain kannen takaosassa tai mahdollisesti lämppärissä. Lämppärin hanaa nitkutin käsin ja annoin kierroksia, röyhtäisi pari kertaa niin että vesi ryöppysi ja sitten veden pinta tasaantui ja tuntui pysyvän normaalissa.

Pitää raportoida lisää huomiselta aamun repäisyltä töihin.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: jen - 23.05.2018, 21:52:08
Kyseinen tumppi oli auki. Vaikuttaisi siltä, että järjestelmässä oli ilmalukko jossain kannen takaosassa tai mahdollisesti lämppärissä. Lämppärin hanaa nitkutin käsin ja annoin kierroksia, röyhtäisi pari kertaa niin että vesi ryöppysi ja sitten veden pinta tasaantui ja tuntui pysyvän normaalissa.

Pitää raportoida lisää huomiselta aamun repäisyltä töihin.
toivotaan että rauhottu. ;)
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: TVS - 23.05.2018, 22:29:15
Sama tumppi voi mennä tukkoon myös syyläristä, ja onpa tuo letkukin joskus ollut syylärisementistä tai muusta tervasta tukossa, paineilmalla kauheae ropina kävi kun tavara pöllysi ulos  :2funny:
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: s73 - 23.05.2018, 22:57:38
Kyseinen tumppi oli auki. Vaikuttaisi siltä, että järjestelmässä oli ilmalukko jossain kannen takaosassa tai mahdollisesti lämppärissä. Lämppärin hanaa nitkutin käsin ja annoin kierroksia, röyhtäisi pari kertaa niin että vesi ryöppysi ja sitten veden pinta tasaantui ja tuntui pysyvän normaalissa.

Pitää raportoida lisää huomiselta aamun repäisyltä töihin.

Alipaineella toimiva hana?

Skandixin hanasta hajosi alipainekello, laitoin hajonneesta hanasta ehjän tilalle.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 24.05.2018, 06:35:21
Jaahas, taas vedet pitkin konehuonetta 60km motarivetäisyn jälkeen  >:( tumppi oli syylarin päästäkin auki, koska vettä tuli letkusta ulos kun letkun pään laski paisuntasäiliön alle. Eikai tässä enää muuta voi, kun alkaa katsomaan kannenpahvin suuntaan?
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: Slerbahuuli - 24.05.2018, 07:39:26
Kansipahvin voi tarkistaa paineilmaa apuna käyttäen:
- Pyöritetään sylinteri no.1 YKK (yläkuokokohta) nollakohtaan puristus ja työtahtien väliin
- Kytketään tulpan reikään paineilmaletkulle sovite
- Kytketään sylinteriin paineilma
- Asetetaan työntömitta tms. mitta-asteikko paisarin korkista paisarin pohjalle niin, että asteikosta voidaan helposti seurata nestepinnan tasoa
- Annetaan paineilman olla noin vartin verran
- Jos mitta-asteikossa ei näy nestetason nousua, siirrytään seuraavaan sylinteriin kohdan 1 ohjeiden mukaisesti

Se paisarin "pieni yläletku" täytyy varoiksi tulpata/puristaa luttuun tuon testin ajaksi. Mutta jos kansipahvi vuotaa palotilaan, tuolla sen selvittää varmasti avaamatta kantta.


Sitten toinen kysymys, onkos näissä vesijäähdytetty turbo? Kun en muista kirveelläkään.... :-\
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 24.05.2018, 07:49:21
Kansipahvin voi tarkistaa paineilmaa apuna käyttäen:
- Pyöritetään sylinteri no.1 YKK (yläkuokokohta) nollakohtaan puristus ja työtahtien väliin
- Kytketään tulpan reikään paineilmaletkulle sovite
- Kytketään sylinteriin paineilma
- Asetetaan työntömitta tms. mitta-asteikko paisarin korkista paisarin pohjalle niin, että asteikosta voidaan helposti seurata nestepinnan tasoa
- Annetaan paineilman olla noin vartin verran
- Jos mitta-asteikossa ei näy nestetason nousua, siirrytään seuraavaan sylinteriin kohdan 1 ohjeiden mukaisesti

Se paisarin "pieni yläletku" täytyy varoiksi tulpata/puristaa luttuun tuon testin ajaksi. Mutta jos kansipahvi vuotaa palotilaan, tuolla sen selvittää varmasti avaamatta kantta.


Sitten toinen kysymys, onkos näissä vesijäähdytetty turbo? Kun en muista kirveelläkään.... :-\

Ahdin on tosiaan vesijäähdytetty. Sitäkin mahdollisuutta olen miettinyt, että voiko vuotaa ahtopaineet/pakopaineet vesitilaan. Paisarissa ei kuitenkaan näy kuplimista/kiehumista ainakaan kun moottoria kierrättää paikoillaan.

Oma näkemys asiasta on se, että (mahdollinen) vuoto tekee kuplan kanteen ja kuplan lähtiessä liikkeelle se työntää matkallaan ulos vedet pihalle. Käyttäessä korkki auki paisarin pinta meinaan nousi yllättäen rajusti, tulvi yli ja sitten laski yhtä nopeasti takaisin alas. *taavih-> Pitää kokeilla tuota sun testiä ja jos saan työkalut mitata puristukset jos jostain sylinteristä löytyisi matalammat kun muista.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: Slerbahuuli - 24.05.2018, 08:21:52
Ahdin on tosiaan vesijäähdytetty. Sitäkin mahdollisuutta olen miettinyt, että voiko vuotaa ahtopaineet/pakopaineet vesitilaan. Paisarissa ei kuitenkaan näy kuplimista/kiehumista ainakaan kun moottoria kierrättää paikoillaan.
Lähinnä omassa mieletmssä kävi, että ahtimen vedenkierto olisi jotenkin tukkeessa --> moottoria rasitettaessa ja ahtimen kunnolla kuumentuessa alkaa ahtimessa oleva vesi kiehumaan --> tekee paineen.

Oma näkemys asiasta on se, että (mahdollinen) vuoto tekee kuplan kanteen ja kuplan lähtiessä liikkeelle se työntää matkallaan ulos vedet pihalle. Käyttäessä korkki auki paisarin pinta meinaan nousi yllättäen rajusti, tulvi yli ja sitten laski yhtä nopeasti takaisin alas.
Tuo on kyllä yleinen vahva oire kansipahvivammasta. :-\ Tosin, myös huonosti ilmaantunut järjestelmä voi tuommoista tehdä.^

Pitää kokeilla tuota sun testiä ja jos saan työkalut mitata puristukset jos jostain sylinteristä löytyisi matalammat kun muista.
Jep, puristuspainemittaus ei välttämättä sano mitään, vaan arvot voivat olla priimat, vaikka tiiviste vuotaisikin. Tuo kertomani testimenetelmä juoruaa pahvivamman, koska paine pidetään niin pitkään jokaisessa sylinterissä, jolloin pienikin ilmavuoto vesitilaan näkyy pinnan nousuna, kun tiivisteestä vesitilaan nouseva kupla syrjäyttää vettä --> pinta nousee.

Jos tiiviste on kerta liikkeessä vaihdettu, kait työlle on jokin takuu? Oikaistiinko kantta tiivisteenvaihdon yhteydessä? Monesti sanotaan "ei tarvi oikaista, jos ei ole x:mm kiero", mutta ite on aina tullut oikaistua. Ei tarvitse kovin kummoista huokoista esim. liekkirenkaan kohdalle kanteen, niin ei pidä ja piste.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 24.05.2018, 08:27:27
Lähinnä omassa mieletmssä kävi, että ahtimen vedenkierto olisi jotenkin tukkeessa --> moottoria rasitettaessa ja ahtimen kunnolla kuumentuessa alkaa ahtimessa oleva vesi kiehumaan --> tekee paineen.
Tuo on kyllä yleinen vahva oire kansipahvivammasta. :-\ Tosin, myös huonosti ilmaantunut järjestelmä voi tuommoista tehdä.^
Jep, puristuspainemittaus ei välttämättä sano mitään, vaan arvot voivat olla priimat, vaikka tiiviste vuotaisikin. Tuo kertomani testimenetelmä juoruaa pahvivamman, koska paine pidetään niin pitkään jokaisessa sylinterissä, jolloin pienikin ilmavuoto vesitilaan näkyy pinnan nousuna, kun tiivisteestä vesitilaan nouseva kupla syrjäyttää vettä --> pinta nousee.

Jos tiiviste on kerta liikkeessä vaihdettu, kait työlle on jokin takuu? Oikaistiinko kantta tiivisteenvaihdon yhteydessä? Monesti sanotaan "ei tarvi oikaista, jos ei ole x:mm kiero", mutta ite on aina tullut oikaistua. Ei tarvitse kovin kummoista huokoista esim. liekkirenkaan kohdalle kanteen, niin ei pidä ja piste.

Tuskin mitään takuuta enään on kun työ on tosiaan tehty 100tkm sitten mutta varmaan mennyt homma käteen jotenkin tai keittänyt entisellä omistajalla jos näinkin "pian" uusii vamman. Kansi menee ehdottomasti plaanattavaksi mikäli diagnoosiksi kansivika nyt saadaan. Typerää säästää niinkin halvassa työssä enää siinä kohtaa kun kone on kuitenkin jo auki. Tasohionta kun ei yleensä mitään ihmeitä maksa.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: Slerbahuuli - 24.05.2018, 08:43:35
Typerää säästää niinkin halvassa työssä enää siinä kohtaa kun kone on kuitenkin jo auki.
Täysin samaa mieltä.

Yhteen autoon tein ko. remontin kahdesti, koska auton omistajan mielestä "turhaa ajan ja rahan haaskausta". Noh, kysyin uudestaan oliko 70€ plaanauksesta turhaa, kun oli 2x7h työ ja 2x 350€ tiivistesarja. Ei sanonut mitään...  ???
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 24.05.2018, 09:14:01
Täysin samaa mieltä.

Yhteen autoon tein ko. remontin kahdesti, koska auton omistajan mielestä "turhaa ajan ja rahan haaskausta". Noh, kysyin uudestaan oliko 70€ plaanauksesta turhaa, kun oli 2x7h työ ja 2x 350€ tiivistesarja. Ei sanonut mitään...  ???

Noooh nää on näitä  ::) ja syyllinenkin rahanhukalle löytyy ihan peilistä niin voiko olla edes vihainen :D
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: jepajee - 24.05.2018, 09:29:43
Toimiihan paisarin painekorkki oikein? Oma d5 purskautteli ja hävitti viime talvena nesteitä, kun paine korkki ei avautunut ja välillä jumi kiinni.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 24.05.2018, 09:31:30
Toimiihan paisarin painekorkki oikein? Oma d5 purskautteli ja hävitti viime talvena nesteitä, kun paine korkki ei avautunut ja välillä jumi kiinni.

Korkki on alle 2kk vanha ja ostettu volvolta. Työnsi vesiä pihalle myös vaikka korkki oli kokonaan pois
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: TVS - 25.05.2018, 13:54:59
Kyllä tuo jyrkästi kansipahvilta kuulostaa. Ja plaanaus on tarpeeton jos kansi on suora, senhän taas näkee hyvällä koneistetulla passin kyljellä (jos on, mie en tiä mistä tuo on tullu tuo koneistetulla kyljellä oleva alumiinipassi mulle) tai vaikka teräsviivaimellakin. 8 kymppiä (kyllä, melkein milli) kun on vinokoneen kansi poikkisuunnassa (oikeasti!) kiero, niin se ei enää pidä uudellakaan pahvilla. On muuten ainoa kerta, kun on jäänyt pitämättä uudella pahvilla kun vaan lätkäsee kannen kiinni ja kiristää pultit ohjeen mukaan. Kahden käden sormet ei riitä auki olleisiin koneisiin...
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: Slerbahuuli - 25.05.2018, 14:45:06
Kyllä tuo jyrkästi kansipahvilta kuulostaa. Ja plaanaus on tarpeeton jos kansi on suora, senhän taas näkee hyvällä koneistetulla passin kyljellä (jos on, mie en tiä mistä tuo on tullu tuo koneistetulla kyljellä oleva alumiinipassi mulle) tai vaikka teräsviivaimellakin. 8 kymppiä (kyllä, melkein milli) kun on vinokoneen kansi poikkisuunnassa (oikeasti!) kiero, niin se ei enää pidä uudellakaan pahvilla. On muuten ainoa kerta, kun on jäänyt pitämättä uudella pahvilla kun vaan lätkäsee kannen kiinni ja kiristää pultit ohjeen mukaan. Kahden käden sormet ei riitä auki olleisiin koneisiin...
Totta joka sana, mutta usein jää sitten "ei tarvitse oikaista" -remontissa se pinnan tutkiminen vähemmälle (ei tehdä). Tällöin riittää, kun havaitsematta jää yksi roso/huokonen väärässä kohtaa tasopintaa, niin ei pidä.

Tuommoisen roson voi saada aikaiseksi ajamalla pikkuisen vuotavalla pahvilla (ei tee painetta tms. vaan vähän tihmii ja hävittää nestettä) pitkään ja lantrailemalla pelkkää vettä järjestelmään.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 25.05.2018, 16:57:50
Parempi se kansi on höylätä nyt kun otan koneen auki. En ala 60€ säästön takia ottamaan riskiä, että homma menee käteen.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: TVS - 25.05.2018, 17:13:32
Totta joka sana, mutta usein jää sitten "ei tarvitse oikaista" -remontissa se pinnan tutkiminen vähemmälle (ei tehdä). Tällöin riittää, kun havaitsematta jää yksi roso/huokonen väärässä kohtaa tasopintaa, niin ei pidä.

Tuommoisen roson voi saada aikaiseksi ajamalla pikkuisen vuotavalla pahvilla (ei tee painetta tms. vaan vähän tihmii ja hävittää nestettä) pitkään ja lantrailemalla pelkkää vettä järjestelmään.
Joo, siis ehdottomasti jos pinnoissa on mitään sanomista niin varmempihan se on hipasta lastu poies. Lähinnä tuumin, että ei se ole mikään automaattisesti pakollinen asia ja totesin että itselläni on yhtä vaille kaikki siltäänsä kasatut pitänyt kyllä, tasopintoja on useimmiten kevyesti hierasta tyyliin 400 paperilla öljyn kera isommat saisset poies, pari kertaa on kasattu aika pahankin näkösiä ja kyllä ne toimii.

Pienenä vinkkinä, mikä säästää paljon siivoamista kantta irrottaessa on ajaa kone ensin kuumaksi, sammuttaa huoltopisteeseen ja laskea heti kuumana vedet poies koneesta, sitten jättää vähintään yön yli seisomaan siihen. Ensimmäisellä haetaan sitä, että kantta irrottaessa kanteen ei ole jäänyt pakkasnesteitä, ja ne eivät löydy sylintereistä kannen irrotuksen jälkeen, ja jälkimmäinen antaa öljyille aika valua kannesta poies, jolloinka kannen irrotuksesta seuraava öljykatastrofi on paljon pienempi  :P
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 25.05.2018, 20:26:32
Pienenä vinkkinä, mikä säästää paljon siivoamista kantta irrottaessa on ajaa kone ensin kuumaksi, sammuttaa huoltopisteeseen ja laskea heti kuumana vedet poies koneesta, sitten jättää vähintään yön yli seisomaan siihen. Ensimmäisellä haetaan sitä, että kantta irrottaessa kanteen ei ole jäänyt pakkasnesteitä, ja ne eivät löydy sylintereistä kannen irrotuksen jälkeen, ja jälkimmäinen antaa öljyille aika valua kannesta poies, jolloinka kannen irrotuksesta seuraava öljykatastrofi on paljon pienempi  :P

Tuo nestevinkki onkin ihan näppärä, tosin taitaa helposti saada kuumat vedet kynsilleen tuossa hommassa  ::) Suodatinjalan tyhjennysropusta pitäisi kuitenkin onnistua varmaan aika mallikkaasti. Senverran paljon on töitä ja viikonloput menee muualla niin joka tapauksessa ei varmaankaan kerkeä samana päivänä laskemaan nesteitä pihalle, purkamaan kaikkea oheis-skeidaa kannen ympäriltä sekä irroittamaaan hattua.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: TVS - 25.05.2018, 20:56:10
Tuo nestevinkki onkin ihan näppärä, tosin taitaa helposti saada kuumat vedet kynsilleen tuossa hommassa  ::) Suodatinjalan tyhjennysropusta pitäisi kuitenkin onnistua varmaan aika mallikkaasti. Senverran paljon on töitä ja viikonloput menee muualla niin joka tapauksessa ei varmaankaan kerkeä samana päivänä laskemaan nesteitä pihalle, purkamaan kaikkea oheis-skeidaa kannen ympäriltä sekä irroittamaaan hattua.
Joo siis kannattaa raottaa vähän korkista paineet ulos ensin ja odotella 5-10 min, mutta nimenomaan vitsi on että kuumalla koneella kun tekee, niin ne pienet taskut vettä kannesta haihtuu kun vedet päästää poies heti kun mahdollista. Vähentää siivoustarvetta runsaasti...
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: Kovalchuck33 - 25.05.2018, 21:48:24
Ei se R4 koneen kansi ihan helposti kieroksi taida mennä, ellei ole pahasti ylikuumentumaan päässyt. Tiedän kanssa pari vinokonetta, mistä kansia käytetty irti montakin kertaa ja ikinä ei kantta ole oikaistu ja aina on pitänyt eikä vuoda tiiviste, lisäksi moottorissa on ollut ahtopaineet 1-1.5bar väliltä. Olen kans vaihtanut 1.7 rellukoneeseen käytetyn kannen uuden tiivisteen kanssa ja hyvin pelasi sekin ilman oikaisua.

Yhdestä S40 R4 tinakoneestakin (B4204S) oli kansi viime talvena irti remontin takia, eikä sitäkään plaanailtu/oikaistu. Takaisin kiinni uudella pahvilla ja hyvin pelasi sekin.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: TVS - 25.05.2018, 22:14:20
Ei se R4 koneen kansi ihan helposti kieroksi taida mennä, ellei ole pahasti ylikuumentumaan päässyt. Tiedän kanssa pari vinokonetta, mistä kansia käytetty irti montakin kertaa ja ikinä ei kantta ole oikaistu ja aina on pitänyt eikä vuoda tiiviste, lisäksi moottorissa on ollut ahtopaineet 1-1.5bar väliltä. Olen kans vaihtanut 1.7 rellukoneeseen käytetyn kannen uuden tiivisteen kanssa ja hyvin pelasi sekin ilman oikaisua.
8 kymppiä meni kansi kuopalle keskimmäisten pyttyjen välisen kannaksen kohdalta kun kone oli ajettu niin kuumaksi että se sammui lämpöleikkaantumiseen. Nyt menee jo off-topiciksi, mutta tarkennetaan näin tuota kokemusta siitä että ei nuo ihan vähästä mutkalle mene. Sama kone on yhä 50tkm myöhemmin ajossa samalla kannella ja alakerralla. Viimesen 20tkm aikana on mäntien kolina alkanut äityä koko lailla hirvittäväksi, mutta kai se 550tkm nurkilla on jo ehkä luonnollistakin kulumaa saanut osakseen, tuon kuumaksi ajamisen lisäksi  ::)
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: The_OttoB - 25.05.2018, 22:59:16
Jos kansi on vino kannattaa tarkistaa että nokka pyörii vapaasti. Kansi on muistakin paikoista vino.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 26.05.2018, 12:15:17
Jos kansi on vino kannattaa tarkistaa että nokka pyörii vapaasti. Kansi on muistakin paikoista vino.

Pitää tsekata, kunhan on aikaa nypätä auto osiin. Naapurista löytyy onneksi valmis rempattu 530 mikäli nykyinen on roskiskamaa  :D ei tarvitse kaukaa hakea. En usko, että on ainakaan kovin kieroksi vetänyt kun omana aikana ei ainakaan ole ylikuumentunut. Epäilen, että suurimpana tekijänä on aikaisempi kansiremontti joka ei välttämättä ole mennyt ihan putkeen.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 28.05.2018, 21:11:26
Tänään tuli hommaa aloiteltua, selvästi autolla ei kyllä ole kaikki hyvin kun lähti vaan kolmella käymään  :o vahva veikkaus, että paineen alla järjestelmä kuseksinut vettä pyttyyn.

Hetken kun hyrskytti lähti käymään kaikilla neljällä. Noh, kyllä tämä tästä, jakopäät ja suurin osa oheishiluista, letkuista ym on jo purettu pois niin enää on jäljellä ahtimen roippeiden, pakosarjan sekä imusarjan irroitus kannesta.
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 30.05.2018, 19:39:16

(https://thumb.ibb.co/eiuCCd/pahvi.png) (https://ibb.co/eiuCCd)


no kappas kehveliä  :D
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: jen - 30.05.2018, 20:19:24
(https://thumb.ibb.co/eiuCCd/pahvi.png) (https://ibb.co/eiuCCd)


no kappas kehveliä  :D
orastavaa vauriota! ;)
Otsikko: Vs: 940 B230ft oksentaa vettä paisarista
Kirjoitti: valde - 30.05.2018, 20:33:02
orastavaa vauriota! ;)

No kyllä! Ykkösmukin liekkirengas kahdesta kohtaa katki. Mutta, positiivisena asiana lohkossa ei isoa huulta, ei piston slappia ja muiden sylintereiden kohdalta pahvi oli vielä jees  :D

Kiitokset muuten tuosta koneen lämmitysneuvosta, tippaakaan vettä ei tullut syliin tai sylintereihin sen ansiosta!