Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: volvo 240 - 24.05.2018, 22:37:16
-
tietääkö joku onko mitä eroa tuossa 163 heppasessa ja 181 hv xc60 , vuosimalleissa 2014-2016
mietin vaan että saako ohjelmoimalla saman tuotteen, onko laatikot ym samoja, niin ja dieselistä tietty kyselen
-
Taitaa tuo 163hv olla 2.0d ja 181hv 2.4d. Jos moottorit ovat kummatkin kooltaan samoja, ovat ne myös teknisesti samoja.
-
Taitaa tuo 163hv olla 2.0d ja 181hv 2.4d. Jos moottorit ovat kummatkin kooltaan samoja, ovat ne myös teknisesti samoja.
Jos on etuvetoja niin molempien pitäisi olla 2 litraisia.
-
eikun nelivetoja ja 2,4 , ainakin ruattinmaalla on myynnissä semmosia , tosin näkyy olevan vain tuossa 14 vanhemmissa
-
eikun nelivetoja ja 2,4 , ainakin ruattinmaalla on myynnissä semmosia , tosin näkyy olevan vain tuossa 14 vanhemmissa
Jos neliveto niin aina 2.4 litrainen, softalla rajoitettu versio D5 mallista.
-
Jos neliveto niin aina 2.4 litrainen, softalla rajoitettu versio D5 mallista.
Juuri näin on 8)
-
Ettei jäis epäselväksi niin 2.0 ja 2.4 on sit täysin eri moottoreita. Lienekö nuilla muuta yhteistä kuin että käyvät dieselöljyllä ja ovat Volvon moottoreita :)
-
Homma selkenee jonkinverran kun hahmottaa, että mitkä ovat VEA-koneita ja mitkä ei.
Tuo tekee hommaan jotain järkeä/loogisuutta.
-
Toisaalta jos kiikarissa on vanhakoppainen AWD XC60 niin ei tarvi moottoreita miettiä kun on aina se 5syl 2.4
Mutta muistanko väärin että alimpien viritysasteiden padoissa oli jotain fyysistäkin eroa? Oliko jopa twin turbo korvattu yhdellä turbolla?
-
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_D5_engine
Tuossa on aika hyvin nuo listattuna, taitaa jopa olla aika pitkälti tiedot oikein.
Ko. mallin ohjekirjasta voi väijyä noita koneen koodeja ja vertailla tuosta.
-
Toisaalta jos kiikarissa on vanhakoppainen AWD XC60 niin ei tarvi moottoreita miettiä kun on aina se 5syl 2.4
Mutta muistanko väärin että alimpien viritysasteiden padoissa oli jotain fyysistäkin eroa? Oliko jopa twin turbo korvattu yhdellä turbolla?
2010-> eteenpäin oli tupla turbo kone aina AWD:ssä. Sitä ennen D5 oli yhdellä ahtimella.
-
D5244T14 (175hp) näkyy olevan ainut poikkeus. Siinä on VNT eikä twin turbo