Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Jorgos - 26.05.2018, 18:11:12
-
Vastaavaa aihetta on käsitelty jo eri kirjoituksissa, mutta aivan samanlaisia oireita ei tullut vielä vastaan niin kysytään nyt vielä, onko jollakin muulla Volvolla samoja vinkeitä.
Auto on 2003 mallin V70 ja D5. Autolla saattaa ajella vaikka puoli vuotta ilman häiriöitä ennen kuin sama vanha vaiva yllättää ihan puskista.
Auto tekee ajaessa teräviä nykäyksiä, jolloin virrat katkeaa sekunnin murto-osaksi ja samalla polttoaineen syöttökin katkeaa hetkeksi. Yleensä oireet tulevat pitkää matkaa ajettaessa tai sen jälkeen kun auto on seissyt kuumassa auringon paisteessa tuntikausia. Jos et pysty esim. moottoritiellä pysähtymään, niin nykäyksiä tulee noin 5 kappaletta esim. minuutin välein, jonka jälkeen mittaristo sammuu täysin, eikä mitkään virtaa vaativat hallintalaitteet toimi. Autoon jää päälle etuvalot, moottori käy normaalisti ja kunhan käytät virrat pois muutaman minuutin ajan jossakin parkissa, niin kaikki toimii jälleen normaalisti paitsi että tässä yksilössä jää "srs huolla heti" teksti päälle. Auto toimii tämän jälkeen vaikka kuukausia nykimättä, paitsi että srs-teksti häiritsee silmää ja katsastusmiestä.
Koska vika ei ole juurikaan häirinnyt liikkumista, niin sehän jää herkästi hoitamatta ennen kuin katsastus taas häämöttää. Nyt ajattelin että laitan tämän ongelman kuntoon, ellei se nyt maksa kohta enemmän kuin vanhahko auto itsessään. Aika monelta korjaamoalan ihmiseltä on tullut kysyttyä moisista oireista ja mittaristo tyyppivikana tulee usein vastaan ja Cem-boksin ongelmat. Josko jollain on ollut vastaavia oireita ja siihen on löytynyt lääkkeet niin olisi mukava kuulla miten homma hoitunut. Ja jos joku tietää Oulun seudulla tai ympäristössä jonkun firman jolta voisi löytyä tietämystä asiaan niin hienoa.
-
2003 -mallisissa ei enää juuri ole ollut mittariston juotosvikoja. Toki voi olla yksilövikoja.
-
Sercap Huoltopalvelut Oy, Kalajoki ja Kemi. Uskoisin tietotaitoa löytyvän keskivertopajaa enemmän noihin oireisiin. Oulussa AD-autohuolto Lohilahti tietää Volvoista. Myös SAH.
-
99% varmuudella CEM vika. Useita vastaavia korjattu. Soita ja varaa aika niin laitetaa auto kuntoon.
-
Itsellä S80 -98 2,9 vapari automaatti. Samansuuntaisia oireita. Ensin ilmoitus moottorin huoltotarpeesta herja, kohta ABS/luistonesto putoaa pois päältä ja kohta kaikki muut mittarit heittävät näyttämästä, vain polttoainemittari toimii. Hetkenpäästä, jos jatkaa ajoa, niin muutama sylinteri putoaa pois pelistä. Viat olen saanut nollattua akunkenkää irrottamalla. Oilen arponut mittari ja cem vian välillä. ABS yksikkö korjattiin aiemmin talvella, mutta ei poistanut vikaa.
-
puhtas CEM . ei muuta kui homma jostaki uusi toimiva ja siirtä data ja ajo rauhassa :D sama homma oli mun 80-sel ja kalajoki teki homma kunto :)
-
puhtas CEM . ei muuta kui homma jostaki uusi toimiva ja siirtä data ja ajo rauhassa :D sama homma oli mun 80-sel ja kalajoki teki homma kunto :)
Paljonko tuollainen remontti kustansi?
Kuinka kauan kesti? Veitkö auton paikalle vai riittikö pelkän mittarin toimittaminen Kalajoelle? Kiitos.
-
375 euri vanha ota mukaan ca 15 minsa , helposti tulee see CEM pois , sijatse rattia alla tee kuva ennen kun otat releet pois. kuva mukaisesti pistat takaisi. jos jotaki kysytävä niin saat soita 458955799
http://www.sercap.fi/product/30/volvo-vsxc-sarja-99-04-cem-yksikon-huolto--vaihtolaite
-
Itsellä kävi cem-boksi Kalajoella sercapilla. Viat nyt pysyneet kaksi viikkoa pois. Täytyy toivoa, että toi 400 € remontti auttoi.