Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: ratkori - 27.05.2018, 21:46:51

Otsikko: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 27.05.2018, 21:46:51
V70 03 d4 460tkm common rail paine pieni ilmoittaa vikakoodi. Kaikki on kuten ennenkin, paitti että mustaa savua tulee putkesta melkein koko ajan. Kiihdyttäessä tulee sitten ihan v.....i. Paineventtiili??? 
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: Hurm0s - 27.05.2018, 22:00:46
Paineanturi?
Mitä testeri näyttää railipaineeksi?
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 22.06.2018, 21:59:41
Vika korjattu. Falski suutin todettu vidalla ja vaihdettu terveeseen.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: Ristus - 23.06.2018, 14:32:37
Vika korjattu. Falski suutin todettu vidalla ja vaihdettu terveeseen.
siis vuoti suutin?
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: volvotdi - 23.06.2018, 17:40:28
Falski = väljä = vuotava. Eli siis kyllä, suuttimen vaihtoi.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 05.07.2018, 19:32:31
Eipä lakannut savutus. Seuraavaksi käymme paineanturin vaihtoon. Lisää tuonnempana.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: jp_olli - 06.07.2018, 21:46:06
Ruttuun menevä turboahtimen imuputki on muistaakseni aiheuttanut joskus vikakoodin alhaisesta rail-paineesta. Ainakin kaverin autossa oli aikanaan tällainen vika.

Paikoillaan kaasuttelee ja kaveri katsoo meneekö putki tukkoon. Selittäisi myös mustan savun.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: Renki - 07.07.2018, 12:27:11
Reikä kuulerissa teki täällä savuilmiön
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: anssi68 - 07.07.2018, 14:56:22
Myöskin rikkinäiset ahtoputket aiheuttaa savutuksen lisääntymistä..
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 10.07.2018, 20:39:00
Jatkamme tutkimuksia kädet kainaloita myöten p... kun rasvassa.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 01.08.2018, 20:27:24
Nyt on kokeiltu toimivilla vaihto-osilla polttoainepuoli, turbon painepuoli sekä ilmamäärä mittari. Savun määrä vakio, eli paljon. Asiantuntijoiden mukaan turpon painepuolelta ei kuulu mitään vuotoon liittyvää. Tiedä sitten. Turpo vaihdettu n. 100tkm sitten, egr poistettu n. 50tkm sitten. Kaikenlaistahan sitä maailmaan mahtuu, vissiin se on ahdin avattava. Jatkamme, saamme kenties elää.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ToniJH - 01.08.2018, 20:34:36
Mites imusarjan puoli, ootko kattonu onko miten tukossa?
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 02.08.2018, 08:57:08
Imupuoli on karstainen, mutta kuiva.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: Axu85 - 02.08.2018, 09:54:33
Imupuoli on karstainen, mutta kuiva.
Eihän siellä pitäisi olla kuin ehkä vähän öljyä ja paskaa.  ???
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 02.08.2018, 16:25:25
Juu niin pitäis.
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 14.08.2018, 22:11:32
Vielä senverran tuohon savuttamiseen, että kun paikallaan polkasee kaasua, ei savun muodostumista ole juuri ollenkaan. Ainoastaan kiihdyttäessä.  Asuntovaunua vetäessä menee taas mielellään vikatilaan. Paljonkohan ahtopaineen pitäisi olla, ja saako sitä millään mistään mitattua?
Otsikko: Vs: Commonrail paine
Kirjoitti: ratkori - 25.11.2018, 22:32:48
Autoon vaihdettu cooleri, eikä savuta yhtään. Saman tien vaihdettiin alipainetyynyt, jonka jälkeen vastaa kaasuun heti eikä 15 .sta yö. Laitumella olleet hevoset palautettu ruotuun. Kyllä lähtee.