Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: Antennaria - 29.05.2018, 18:03:52
-
Löytyisikö täältä ruuhkasuomesta pajaa, joka laittaisi Volvon taas kuntoon. Herjaa matalista ahtopaineista, Mister muskeli hoito on tehty ja valistuneet arvaajat osoittavat sormella, juuttuvia siipiä. Sähkö liikuttelee siipiä.
-
Kysy esim kuopion Fin-Turbolta hintaa. Siellä on hyllyssä vastaava ja sen saa työn alle nopeasti. Oma pitää lähettää sinne jotta säästyy panttikustannukselta. Oma hybridi maksoi 1200. Jos pitää sen vakiona niin ei maksa niin paljon.
-
Saisi olla sellainen paja, joka myös ottaa vanhan pois ja asentaa huolletun takaisin.
-
Ennen turbonvaihtoa kannattaa tarkastaa onko moottorintukikumit ehjät.
Ilmanputsarikotelon etupuolella on kiinni solenoidi joka ohjaa ahtopainetta tukikumeihin. Sivulle eli tukikumeille lähtevä letku irti ja puhaltaa vaikka 1-1,5bar paineella ilmaa. Jos selvä suhina kuuluu koneen etu- tai takapuolelta niin tukikumi(t) rikki. Ehjä kumi myös nostaa konetta hieman ylöspäin kun sinne antaa painetta. Jos ei ole paineilmaa, niin letku irti, tulppaa solenoidin ja käy ajamassa. Voi jyristää hieman enemmän, mutta toimii muuten täysin normaalisti.
Turbossa kiinni olevasta ohjainyksiköstäkin voi hajota hammastus ja sen jälkeen ei toimi kunnolla.
-
Tukigummit on tarkistettu. Se ratas on uusi vaihtoehto. Yhdystanko kyllä liikkuu kun antaa sähköä virta-avaimella.
-
Kysy esim kuopion Fin-Turbolta hintaa. Siellä on hyllyssä vastaava ja sen saa työn alle nopeasti. Oma pitää lähettää sinne jotta säästyy panttikustannukselta. Oma hybridi maksoi 1200. Jos pitää sen vakiona niin ei maksa niin paljon.
uusi vakio samaan rahaan entisen tilalle vaihdettuna... Joensuussa myös FIN-turbon piste...
-
Rempan tekee KH-motors