Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: Awi - 29.05.2018, 22:24:46
-
Eli otsikon mukainen härveli tuli hankittua hetki sitten ja sopivasti syttyi moottorin vikavalo. Luetutin vikakoodit InCarissa ja löytyi kaksi koodia: 1. 145 Vääntömomentin rajoitus, vika tunnistettu ja 2. 90 Katalysaattorin puhdistusaste, impulssi liian alhainen. Korjaamon mukaan kumpikaan vika ei ollut päällä vaan olivat "satunnaisia". Valo sammui kuittauksen yhteydessä mutta syttyi seuraavana päivänä uudelleen. Nyt en ole käynyt uudelleen luettamassa vikakoodeja. Auton käyttäytymisessa ei mitään eroa ja tehot on tallella. Autolla edellisen omistajan mukaan ajettu viimeinen vuosi käytännössä kaupunkiajoa, jota tullut n. 10 tkm vuoden aikana. Korjaamo antoi neuvoksi antaa motarilla kunnolla kenkää, jos on tukkeumia tms.
Olisiko vinkkejä mitä kannattaa lähteä ensin tutkimaan?