Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Teräsmies - 31.05.2018, 20:52:42
-
Kyseessä on volvo v50 2.0d 2004 manuaali.auto lähtee hyvin käytiin kylmänä ja heti sammutuksen jälkeen normaali lämpöisenä.ongelma on kun sen sammuttaa normaalilämpöisenä ja yrittää käyntiin 10-15 min. Päästä niin ei lähde.startti pyörittää hyvin.kun antaa jäähtyä tunnin niin lähtee taas hyvin käyntiin.
-
Kannattaa aluksi tarkistaa ettei se sammutinläppä jumi kiinni-asentoon.
Eli alipaineella toimiva läppä juuri ennen imusarjaa, koneen päällä ja edessä.
-
Läppä on lukittu auki asentoon.nokka-akseli sekä kampiakselin asento tunnistin on uudet.
-
Tänään oli aikaa tutkia volvoa.otin oman tankin ja auton oman polttoaine suodattimen pois pelistä.otin polttoaineen kannusta letkulla ja laitoin imu puolelle suodattimen väliin.paluu letkun asensin samaan kannuun.auto käyntiin ja sen huomasin että imuletkussa ei ollut ilma kuplia.omassa systeemissä kuplia tulee satunnaisesti.sammutin normaali lämpöisenä ja kokeilin heti käyntiin.lähti.sammutin ja kokeilin 10 min päästä.ei enää lähtenyt.toistin testin päivän mittaan ja kerran tosi pitkällä startilla lähti mut sammui heti.startatessa ylivuotoputkesta tulee polttoainetta ja kun käynistyy niin sitä tulee letkun täydeltä.
-
Oli taas illasta aikaa tutkia volvoa.suuttimissa ilmeni pientä vikaa jolloin lämpimänä käynistyminen oli huono.