Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Pepper - 06.06.2018, 09:30:57
-
Eli kasasin vuodenvaihteessa auton joka oli kerenny muutaman vuoden seisoa venttiilit solmussa.
Jostain syystä toisinaan laturi menee oikkariin startin jälkeen (remmi ulvoo). Jos auton sammuttaa ja starttaa uudelleen niin se saattaa toimia, joskus vaatii useamman yrityksen.
Nyt kun se on polttanu alkuperäsen 100A nipponin ja 2kpl 80A boschia niin laiton jo takasi parkkiin kunnes tuo vika selviää kun alkaa laturit käydä vähiin.
-
Mistään en mitään tiedä, mutta tuli vaan mieleen vastaavantyyppinen tapaus ( ei ollut Volvo kylläkään) kun hain kunnostetun vaihtolaturin viallisen tilalle, niin sen mukana tuli valmistajalta ohjelehtinen, jossa kehotettiin tutkimaan akun kunto. Vanha akku voisi kuulemma helposti tuhota uuden laturin ?? En ota tuohon kantaa, mutta hain kyllä sitten myös uuden akun , eikä ole ollut ongelmia sen jälkeen.
-
Lottoaisin johtovikaa, vetää laturin ja startin välisen piuhan maihin jostain ja korjautuu kun kone hytkyy startatessa... Kannattaa ainakin käydä täikamman kanssa johtosarjat läpite.
-
Oma 740 230f poltti kanssa joskus kuukaudessa 3 laturia. Ongelma loppui kun pistin lisä maajohdon laturille.
-
Kiitos vinkeistä.
Jos vaikka aloittas tutkimalla laturin herätteen ja maadotuksen.
-
Itsellä näytti kaikki olevan kunnossa maajohdoissa mutta pistin silti varmuuden vuoksi uuden maajohdon laturista suoraan runkoon. Suosittelen sen lisä maan laittamista vaikka kaikki näyttäisikin hyvältä. Ei siitä ainakaan haittaa ole :D