Yhteydenotot M I E L E L L Ä Ä N yksityisviesti / e-mail / soitto!
040-55 44 358
autoharri@hotmail.com
B230E - Mekaaninen ruisku (Bosch K-Jetronic). Varustettu joko 405-kannella ja K-nokka-akselilla tai 530-kannella ja V-nokka-akselilla. Teho 740-mallissa 131 hv, 240-mallissa 129 hv, vääntö 190 Nm.
Urheilullinen versio
Vuonna 1978 esiteltiin urheilullinen erikoismalli, 242 GT, jossa oli aluksi 120hv B21E-moottori mutta pian 1979 tilalle tuli B23E-moottori jossa on taotut männät, suuremmilla kanavilla varustettu 405-kansi ja jyrkempiprofiilinen H-merkitty nokka-akseli. Moottori tuotti 140 hevosvoimaa ollen kaikkein tehokkain 4-sylinterinen vapaasti hengittävä moottori 240-mallissa. Autoon laitettiin matalampi ja jäykempi alusta, ohjaustehostin, varapyöräkoteloa pienennettiin ja Moottoritilaan laitettiin tukitankoja jäykistämään koria. GT maalattiin metallinhohtohopealla ja siihen lisättiin musta-oranssit koristeraidat. Korinvärinen sumuvalollinen jäähdyttäjän säleikkö, isompi etuspoileri, 20-puolaiset 14-tuumaiset kevytmetallivanteet, kierroslukumittari, pienempi GT ohjauspyörä ja musta plyyshisisustus punaisin raidoin sai auton näyttämään tavallista 200- sarjalaista urheilullisemmalta. 242 GT:n valmistus lopetettiin 1980
Täysin UUSI käyttämätön 405 kansi.
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6970.jpg)
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6971.jpg)
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6972.jpg)
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6973.jpg)
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6974.jpg)
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6975.jpg)
(http://i958.photobucket.com/albums/ae65/Harri1953/101_6976.jpg)
Hinta***650e.