Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Evi - 08.06.2018, 09:39:54
-
Hei,
Ongelmana on peruutustutka. Sitä pikapikaa huoltomiehen kanssa vilkaistiinkin jo. Eli vikakoodien mukaan kaikki 4 anturia olisi rikki. Koodit saa hienosti nollattua, mutta kun auton käynnistää, kohta ne on siellä taas odottamassa. Huoltomies oli sitä mieltä, että 2 vielä uskoisi, mutta kaikki viittaa ennemminkin sen ohjausboksin laukeamiseen.
Mulla tossa pöydällä vida dice. Mietin saisiko sillä tuon tutkan pysyvästi disabloitua? Lähinnä siis haluaisin siitä herjasta eroon, joka ilmenee startatessa.
Toinen juttu on vielä tuo vidan asentaminen koneelle... nyt yritys 37 menossa - eikä usko kovin vahva ole. Mutta se selviää.
Kiitos jo etukäteen kaikille asiaa pohtiville/vastaaville!
-
Toinen juttu on vielä tuo vidan asentaminen koneelle... nyt yritys 37 menossa - eikä usko kovin vahva ole. Mutta se selviää.
Tähän asiaan sen verran, että jos ja kun Vida sinulla on ns. kiinanpiraattiversio, niin tällä foorumilla emme jakele neuvoja sen suhteen. Netti on kyllä pullollaan ohjeita asiaan liittyen, joita etsivä löytää. :) Foorumilla on siis linjaus, että piraattituotteita ei osteta, myydä eikä niiden käytössä neuvota.
Mitä itse asiaan tulee, niin mielestäni parkkitutkan disabloiminen kokonaan vaatii sellaisen Vidan, jolla on lisenssissä virtaa ladata softia Volvon palvelimelta. Eli merkkiliike tai muu sellainen Volvoihin erikoistunut korjaamo, jolta Vida löytyy.
-
Hei,
Ongelmana on peruutustutka. Sitä pikapikaa huoltomiehen kanssa vilkaistiinkin jo. Eli vikakoodien mukaan kaikki 4 anturia olisi rikki. Koodit saa hienosti nollattua, mutta kun auton käynnistää, kohta ne on siellä taas odottamassa. Huoltomies oli sitä mieltä, että 2 vielä uskoisi, mutta kaikki viittaa ennemminkin sen ohjausboksin laukeamiseen.
Mulla tossa pöydällä vida dice. Mietin saisiko sillä tuon tutkan pysyvästi disabloitua? Lähinnä siis haluaisin siitä herjasta eroon, joka ilmenee startatessa.
Toinen juttu on vielä tuo vidan asentaminen koneelle... nyt yritys 37 menossa - eikä usko kovin vahva ole. Mutta se selviää.
Kiitos jo etukäteen kaikille asiaa pohtiville/vastaaville!
Jos siellä on peruutustutkan boksi rikki niin mokoma ei ole kallis.
Käytetty osa nelisenkymppiä
=204124100&vcx=5059&pc[0]=109106112&post_id=25304202]https://en.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=1&vc1=204&pc1=109&page=1&order=price&asc=1&vc[0]=204124100&vcx=5059&pc[0]=109106112&post_id=25304202 (https://en.bildelsbasen.se/?link=item&searchmode=1&vc1=204&pc1=109&page=1&order=price&asc=1&vc[0)
Uusikaan osa ei ole kallis
http://www.skandix.de/en/spare-parts/electrics/control-units/control-unit-park-assistance/1060623/
-
Oma kanta varusteiden poistoon tän ikäisissä on niitä nippeli virityksiä joita ei tulisi tehdä.
Ennemmin korjaa vian kun alkaa virittää.
-
Itsellä oli samaa vikaa. Käynnistettäessä ilmoitti että peruutustutka vaatii huoltoa. Talvella se toimi osittain, ilmeisesti pakkasella toimi paremmin. Nyt kesällä se sitten pimeni kokonaan. Kävin huollattamassa autoa ja samalla luetutin vikakoodit. Se kertoi että vasen sisempi anturi olisi vialla. Volvon liikkeessä olisi tullut niin suolaiseksi, että päätin kokeilla tilata sen itse. Tilasin sitten tällaisen osan: https://www.topautoosat.fi/suche.html?keyword=120-01-067
Postikulujen kanssa 28euroa DHL-kuljetuksella kotiovelle saakka. Vaihtaminen onnistui ilman nosturiakin, hieman joutui ryömimään takapuskurin alle. Anturin saa irti sieltä käsin, vaikka hieman onkin ahdasta. Vanha anturi pois ja uusi tilalle ja hienosti alkoi toimimaan.
Että tuon disabloinnin tilalle voisi harkita että tilaat kaikki 4 anturia tuolta ja asennat itse paikoilleen.